/  /  /  /  / Co Polacy wiedzą o autach hybrydowych
Lexus GS

Lexus GS

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Wyższa
Cena199 600 zł - 445 900 zł (aktualizacja: 2016-10-01)
Emisja CO2110 g/km - 260 g/km
Żużycie paliwa4,8 L/100km - 11,2 L/100km
 

Co Polacy wiedzą o autach hybrydowych

TNS OBOP|
null
© Toyota
null

Niemal co trzeci Polak wie, że auta o napędzie hybrydowym są dostępne na naszym rynku. Zdecydowanie najwięcej badanych przypisuje posiadanie w sprzedaży aut o napędzie hybrydowym marce Toyota.

Na początku roku Sektor Badań Rynku Motoryzacyjnego TNS OBOP zrealizował badanie dotyczące świadomości Polaków związanej z samochodami o napędzie hybrydowym. Samochody tego typu są energooszczędne dzięki odzyskowi energii, zużywają mniej paliwa oraz wytwarzają mniej spalin i o mniejszej toksyczności niż samochody z klasycznym układem napędowym, wpisują się więc w bardzo obecnie popierany nurt działań proekologicznych. Są jednak droższe od tradycyjnych modeli.

Co na ich temat wiedzą Polacy?

Jak pokazały wyniki badania, prawie co trzecia pełnoletnia osoba w Polsce wie, że auta hybrydowe, czyli posiadające więcej niż jedno źródło energii/napędu (np. silnik spalinowy i elektryczny), są dostępne w polskich salonach sprzedaży. Wiedza na temat tego typu aut nie jest jednak powszechna: jeden na czterech badanych (26%) twierdzi, że aut hybrydowych nie ma w sprzedaży w Polsce, a niemal połowa respondentów (45%) nic nie wie o tego typu ofercie.

Zgodnie z oczekiwaniami, większą wiedzę na temat obecności aut hybrydowych w Polsce mają osoby lepiej wykształcone, mieszkańcy dużych miast o wyższym statusie społeczno-ekonomicznym oraz ludzie młodsi, częściej mężczyźni, bardziej zainteresowani motoryzacją.

Obecnie w Polsce do wyboru jest kilkanaście modeli samochodów hybrydowych różnych marek. Zdecydowanie najwięcej badanych (39%) przypisuje posiadanie w sprzedaży aut o napędzie hybrydowym marce Toyota, która jest producentem pierwszej seryjnej hybrydy, Toyoty Prius.

Kolejne miejsca zajęły marki Lexus (20%) oraz Honda (11%).

Zdecydowanie mniej respondentów twierdzi, że modele aut hybrydowych posiadają w sprzedaży Volkswagen i BMW (wymieniane przez 6% respondentów), Volvo oraz Mercedes-Benz (po 5%) oraz Hyundai i Opel (po 4%).

Listę marek, o których Polacy sadzą, że mają w swojej ofercie sprzedaży hybrydy, zamykają Nissan i Audi (po 3%).

"Posiadanie w ofercie modelu o napędzie hybrydowym jest w pewnym sensie komunikowaniem przez producenta i importera, że jego marka jest technologicznie zaawansowana i nowoczesna, a dodatkowo troszczy się o środowisko, a więc i o klienta. Wysoka świadomość tego, że Toyota, Lexus oraz Honda mają w ofercie proekologiczne samochody hybrydowe pozytywnie wpływa na wizerunek tych marek - komentuje wyniki badania Magdalena Sawińska, lider Sektora Badań Rynku Motoryzacyjnego TNS OBOP.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama

Najnowsze wiadomości - Lexus GS