/  /  / GS
Lexus GS

Lexus GS

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Wyższa
Cena199 600 zł - 445 900 zł (aktualizacja: 2016-10-01)
Emisja CO2110 g/km - 260 g/km
Żużycie paliwa4,8 L/100km - 11,2 L/100km
 
Lexus GS 2012
© IBRM Samar
Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012Lexus GS 2012
Lexus GS czwartej generacji trafił na rynek w 2011 roku, natomiast w Polsce sprzedaż rozpoczęła się w pierwszym kwartale 2012 roku. Najnowszy model oferuje szereg innowacyjnych rozwiązań, takich jak zaawansowana technicznie klimatyzacja czy napęd na cztery koła, który po raz pierwszy w historii pojawił się w gamie „GS”. Lexus GS to jeden z niewielu modeli, który jest realny konkurentem dla niemieckiej konkurencji, która zdominowała segment Premium na większości rynków świata.

Nowy GS oferowany jest w trzech wersjach silnikowych, wszystkie sześciocylindrowe i tradycyjnie nie ma w gamie wersji z silnikiem Diesla. Podstawowy silnik ma poj. 2,5 litra i moc 209 KM, które zapewniają muś przyspieszenie ood 0 do 100 km/h w czasie 8,9 sekundy i prędkość maksymalną 230 km/h. Kolejny w hierarchii jest silnik o poj. 3,5 litra o mocy 317 KM. W jego przypadku przyspieszenie do „setki” zajmuje 6,3 sekundy, a prędkość maksymalna 190 km/h. Co ważne, silnik ten jest połączony tylko i wyłącznie z napędem na cztery koła. W celu zapewnienia wyjątkowej stateczności pojazdu, w zależności od warunków, układ może zmieniać proporcje, w jakich moc jest przekazywana na koła przednie i tylne (od 50:50 do 20:80). W obydwu silnikach benzynowych, za przeniesienie napędu odpowiada automatyczna skrzynia biegów "6 Super ECT", umożliwiająca ręczną zmianę przełożeń. Topowym źródłem napędu jest znak firmowy Lexusa, czyli układ hybrydowy. Obecnie tworzą go sześciocylindrowy silnik o poj. 3,5 litra i mocy 292 KM oraz jednostka elektryczna o mocy 200 KM. Jednocześnie mogą uwolnić moc 345 KM, co umożliwia pojazdowi uzyskanie prędkości 100 km/h w czasie 5,9 sekundy oraz prędkość maksymalną 250 km/h (ograniczona elektronicznie).

Oprócz licznych udoskonaleń poprawiających własności dynamiczne auta, bezpieczeństwo jazdy oraz stylistykę nadwozia, wnętrze nowego Lexusa GS zostało naszpikowane najnowocześniejszymi zdobyczami techniki, zapewniając wszystkim pasażerom maksymalnie komfortowe warunki podróżowania. Wśród nich jest energooszczędny układ sterowania nawiewem powietrza (S-Flow), opracowany z myślą o zapewnieniu wysokiej skuteczności przy mniejszym koszcie energetycznym. Układ S-Flow jest dziesięciokrotnie wydajniejszy niż układ klimatyzacji w poprzedniej generacji GS. Funkcja detekcji obecności pasażera pozwala zamykać wyloty wentylacyjne przy siedzeniach, na których nie ma pasażera. Ponadto, układ mierzy temperaturę otoczenia, temperaturę w kabinie oraz stopień nasłonecznienia, by na tej podstawie dobierać optymalne parametry pracy.

Za pomocą funkcji TAO (Temperature Airflow Output) intensywność nawiewu jest dostosowywana do każdego z siedzeń indywidualnie. Przy dużym obciążeniu (na przykład schładzaniu wnętrza latem lub nagrzewaniu zimą) układ klimatyzacji obejmuje swym działaniem całą kabinę, by szybko doprowadzić do uzyskania komfortowych warunków termicznych. Po ustabilizowaniu temperatury wnętrza układ koncentruje swoje działanie tylko na tych miejscach, na których spoczywają osoby. Oprócz sterowania nawiewem za pomocą funkcji TAO, niezależnie górnym i dolnym, zastosowano wielowarstwowy segmentowy mieszalnik strug powietrza, umożliwiający precyzyjne zróżnicowanie i indywidualne dopasowanie warunków temperaturowych dla kierowcy, pasażera na przednim fotelu oraz osób siedzących na tylnych miejscach. Nowowprowadzony układ Nano-e podnosi na jeszcze wyższy poziom jakość powietrza i komfort w kabinie. Generator Nano-e emituje szczególnego rodzaju jony, które otoczone w przybliżeniu 1000 razy większą liczbą cząsteczek wody niż jony powietrza dodatkowo nawilżają nie tylko powietrze w kabinie, ale również skórę i włosy osób w kabinie.

Głównymi konkurentami Lexusa GS są niemieckie modele - Audi A6, BMW  5 oraz Mercedes E.


 

GS najczęściej porównywany z

Audi A6
Audi A6
BMW 3
BMW 3
BMW 5
BMW 5
Infiniti Q50
Infiniti Q50
Infiniti Q70
Infiniti Q70
Lexus IS
Lexus IS
Mercedes E
Mercedes E
Reklama