/  /  /  /  / Nowy Lexus GS350 AWD na polskim rynku
Lexus CT

Lexus CT

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Niższa Średnia
Cena117 900 zł - 170 900 zł (aktualizacja: 2016-10-01)
Emisja CO289 g/km - 94 g/km
Żużycie paliwa3,7 L/100km - 4,1 L/100km
 

Nowy Lexus GS350 AWD na polskim rynku

TMP|
null
© Lexus
nullnull

Już w maju polscy klienci będą mogli się cieszyć nowym Lexusem GS w wersji benzynowej i hybrydowej. Rozszerzono ofertę o benzynową wersję z napędem na cztery koła: GS350. Samochody te dostępne będą w lipcu, ale klienci mogą już składać zamówienia.

Sześciocylindrowy, widlasty silnik o pojemności 3,5 litra napędzający nowego Lexusa GS 350AWD został zmodernizowany pod kątem obniżenia zużycia paliwa i poziomu emisji zanieczyszczeń.

Zaawansowana jednostka V6 została wyposażona w układ wtrysku D-4S zapewniający wtrysk pośredni i bezpośredni oraz układ zmiennych faz rozrządu Dual VVT-i (Variable Valve Timing-intelligent) zaworów dolotowych i wylotowych. Powyższe rozwiązania w znaczący sposób poprawiły osiągi silnika.

Rozwija on moc 233 kW/317 KM przy 6400 obr/min i moment obrotowy 378 Nm przy 4800 obr/min. GS 350AWD rozpędza się od 0-100 km/h w 6,3 sekundy. Maksymalna prędkość jazdy wynosi 190 km/h. Zużycie paliwa zostało zmniejszone do 10,2 l/100 km, a poziom emisji CO2 wynosi 237 g/km.

Automatyczna skrzynia biegów "6 Super ECT" ma 6 ciasno zestopniowanych przełożeń oraz umożliwia sekwencyjną zmianę zakresów pracy. Szereg zastosowanych rozwiązań technicznych umożliwił szybszą zmianę przełożeń, wcześniejsze włączanie sprzęgła blokującego przekładni hydrokinetycznej i wzrost prędkości obrotowej silnika podczas zmiany biegu na niższy.

Te cechy są wykorzystywane w różnych trybach jazdy dostępnych za pośrednictwem układu Drive Mode Select.

W wersji GS 350AWD zastosowano elektronicznie sterowany układ napędzający cztery koła, który poprawia przyczepność w różnych warunkach drogowych. W celu zapewnienia wyjątkowej stateczności pojazdu, w zależności od warunków, układ może zmieniać proporcje, w jakich moc jest przekazywana na koła przednie i tylne (od 50:50 do 20:80).

Nowy Lexus GS 350AWD w najtańszej wersji kosztuje od 253 000 zł.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama