/  /  /  /  / Lexus CT 200h w zbliżeniu (ekologia)
Lexus CT

Lexus CT

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Niższa Średnia
Cena117 900 zł - 170 900 zł (aktualizacja: 2016-10-01)
Emisja CO289 g/km - 94 g/km
Żużycie paliwa3,7 L/100km - 4,1 L/100km
 

Lexus CT 200h w zbliżeniu (ekologia)

Informacja własna|
null
© Lexus
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

W Portugalii zawsze musi być pięknie, a Lexusy to komfortowe i eleganckie auta – z takimi obiegowymi opiniami spotykałam się do dzisiaj. Rzeczywistość zweryfikowała moje wyobrażenia połowicznie: choć w Lizbonie pada rzęsisty deszcz, Lexus nie zawodzi.

Autor: Magda Drzewiecka

CT 200h przed swoją premierą zapowiadany był jako pierwszy w pełni hybrydowy kompakt Lexusa, ale i jedyny w pełni hybrydowy pojazd w segmencie aut kompaktowych klasy premium. Wraz z kolejnymi informacjami, które w ostatnich miesiącach docierały do Polski, ciekawość potencjalnych konsumentów rosła: zanosiło się bowiem na innowacyjny projekt i samochód skierowany do nowej grupy docelowej. Premiera CT 200h nie rozczarowała, ten kompakt może być prawdziwym hitem sprzedażowym i marzeniem niejednego przyjaciela ekologii, który marzy o odrobinie wyjątkowości.

Na europejskiej prezentacji samochodu stolica Portugalii wita nas atrakcyjną dla wyziębionych Polaków temperaturą, strugami deszczu i… znaczkiem Lexusa. Ten obecny jest wszędzie i przez najbliższe kilkadziesiąt godzin będzie nam wskazywał prawidłową drogę do celu. Na początku prowadzi nas na parking, do głównego bohatera naszego spotkania – Lexusa CT 200h.

Przyglądając się autu z bliska, nie trudno zgodzić się, że słowo kompaktowy idealnie opisuje jego wymiary. Samochód nie jest wielki jak inne limuzyny marki, ale też zasługuje na miano auta rodzinnego i godnego przedstawiciela segmentu C. Ma 432 cm długości, 176 cm szerokości i 143 cm wysokości. Jednak nie te liczby czynią go wyjątkowym.

Wprowadzając na rynek CT 200h Lexus zapowiada „cichą rewolucję” – jak każda rasowa hybryda samochód ten niezauważalnie ma pojawiać się na drodze i za zadanie naprawdę na niej „namieszać”. Tu pomóc mu może moc 136 koni mechanicznych, niewielka emisja CO2 – 87g/km i zerowa emisja cząstek stałych. W porównaniu do swoich najbliższych konkurentów: BMW 1 czy Audi A3 wyniki te mile zaskakują. Równie duże wrażenie robi Lexus Hybrid Drive – technologia łącząca silnik elektryczny, silnik benzynowy, przekładnię napędy hybrydowego i jego akumulator, która pozwala na przejechanie 2-3 kilometrów przy prędkości do 45 km/h tylko na silniku elektrycznym.

Niewielkie zużycie paliwa w Lexusie, oscylujące zgodnie z deklaracjami producenta na poziomie mniejszym niż 4 litry na 100km (3,8/100km w trybie miejskim) i swój ekologiczny charakter CT 200h zawdzięcza poza silnikiem hybrydowym, jeszcze kilku rozwiązaniom i innowacjom:
- odzyskiwaniu ciepła z układu wydechowego
- recyrkulacji gazów spalinowych
- układowi hamulcowemu z funkcją odzyskiwania energii (zapewnia aż 50% zapotrzebowania na siłę - hamującą)
- najniższemu w swojej klasie współczynnikowi oporu powietrza
- „lekkiej lecz sztywnej” konstrukcji nadwozia
- energooszczędnemu systemowi audio, który zużywa o 50% mniej energii niż poprzednie systemy i jest o 26% lżejszy
- ogrzewaniu foteli samochodów, co zmniejsza zapotrzebowanie na ogrzewanie kabiny, a tym samym pozwala silnikowi spalinowemu szybciej osiągnąć właściwą temperaturę i się wyłączyć
- światłom LED, które powodują mniejsze zużycie energii o 45%
- wykorzystaniu materiałów, które powodują zmniejszenie masy pojazdu

O ekologicznym, a więc oszczędnym charakterze nowego przedstawiciela niezwykle popularnego segmentu C świadczyć mają również niskie koszty jego utrzymania. Według obliczeń przedstawicieli marki, brak pasków napędu i rozrządu, sprzęgła, rozrusznika i alternatora pozwalają na oszczędność ponad 2 000 złotych w okresie 3 lat. Niewiele mniej może zostać w kieszeni kierowcy dzięki układowi hamulcowemu z funkcją odzyskania energii, dzięki któremu średnia żywotność klocków hamulcowych wynosi powyżej 100 000 kilometrów. Tyle samo przejedziemy na jednym komplecie opon, co również pozwala na zaoszczędzenie prawie 500 EUR. Oczywiste są również oszczędności poczynione na stacji benzynowej z racji niewielkiego spalania – szczególnie, jeśli wśród dostępnych trybów wybierzemy ten oznaczony jako „Eco”.

Jaki jest nowy Lexus CT 200h? Ekologiczny, oszczędny, świadomy zagrożeń, jakie stają przed światem naturalnym. Poza licznymi „zielonymi” walorami, jest również luksusowym i dopracowanym autem z klasy premium, ale o tym przeczytają Państwo w drugiej części naszego artykułu.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama