/  /  /  /  / Europejskie testy Lexusa CT200h
Lexus CT

Lexus CT

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Niższa Średnia
Cena117 900 zł - 170 900 zł (aktualizacja: 2016-10-01)
Emisja CO289 g/km - 94 g/km
Żużycie paliwa3,7 L/100km - 4,1 L/100km
 

Europejskie testy Lexusa CT200h

Lexus|
null
© Lexus
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Zaprezentowany na salonie motoryzacyjnym Genewa 2010 i debiutujący w sprzedaży w Polsce od początku przyszłego roku, Lexus CT 200h odbył końcowe testy „pakietu dynamicznego” na drogach Europy.

Pod nadzorem głównego kierownika projektu Hirokazu Kogi i głównego kierownika działu zajmującego się dynamiką pojazdu Bruno Reinkego, inżynierowie firmy Lexus skoncentrowali się na wszelkich aspektach dotyczących działania zawieszenia, układu kierowniczego, elektronicznie sterowanego układu hamulcowego (ECB) z funkcją odzyskiwania energii i w pełni hybrydowego układu napędowego CT 200h, dążąc do zaspokojenia wysokich wymagań stawianych przez europejskich klientów kompaktowym autom klasy premium.

Każdy z elementów pakietu dynamicznego dopracowanego na drogach w Europie pozwala kierowcom odczuć przyjemność z jazdy bez konieczności kompromisu. Udoskonalenie wyjątkowego napędu hybrydowego Lexus Hybrid Drive spowodowało, iż nowy, w pełni hybrydowy luksusowy model typu kompakt, korzystając z dwóch różnych źródeł energii, odznacza się jednocześnie sportowym temperamentem i dbałością o środowisko.

70% pojazdów sprzedawanych w tym segmencie rynku charakteryzuje moc poniżej 150 KM; nowy Lexus CT 200h, dzięki napędowi Lexus Hybrid Drive, łączącemu 1,8-litrowy silnik benzynowy z silnikiem elektrycznym o dużej mocy, oferuje osiągi mieszczące go w ścisłej czołówce segmentu.

Z drugiej strony, CT 200h jest oszczędniejszy w zużyciu paliwa, emituje najmniej CO2 spośród samochodów tej klasy i zaledwie 10% NOx w porównaniu do podobnego auta z silnikiem Diesla; poziom emisji cząstek stałych jest zerowy. Poziom emisji tlenków azotu przez nowe, w pełni hybrydowe auto Lexusa spełnia już teraz z dużym zapasem bardziej restrykcyjną normę Euro VI, która ma obowiązywać od września 2014 roku.

Odpowiedni przełącznik umożliwia kierowcy wybór jednego z trybów jazdy: dynamicznego lub komfortowego. W trybie Sport, CT 200h zapewnia jeszcze lepsze wyczucie kierownicy i poprawę dynamiki układu kierowniczego, zwiększony stopień reakcji na zmianę położenia pedału przyspieszenia oraz dużą zwrotność. Jako pojazd z napędem w pełni hybrydowym, wykorzystując tryb Normal lub Eco, nowy Lexus wyznacza nowe granice w zakresie ochrony środowiska w segmencie aut kompaktowych klasy premium, oferując jednocześnie wyjątkowo komfortową, relaksującą jazdę.

Sterowanie pracą silnika oraz dynamika reakcji przepustnicy zostały poprawione w celu zapewnienia jakości jazdy należnej pierwszemu europejskiemu Lexusowi w klasie kompaktowych aut luksusowych; zmodyfikowano również i poprawiono brzmienie silnika.

Tak jak w każdym modelu Lexusa, w pełni hybrydowy układ napędowy modelu CT 200h charakteryzuje się spokojniejszą pracą oraz znacznym obniżeniem poziomu drgań i głośności (NVH), co przekłada się na uzyskanie wiodących w klasie wartości głośności we wnętrzu i na zewnątrz pojazdu.

CT 200h został stworzony dla użytkowników, którzy mając świadomość ekologiczną nie zamierzają jednocześnie rezygnować z wysokiego standardu podróżowania: stanowi on nową propozycję Lexusa, która niewątpliwie przyciągnie do tej marki nową grupę młodych klientów.

Lexus CT 200h po raz pierwszy łączy niezrównaną jakość i wyrafinowanie techniczne w pojeździe z segmentu aut kompaktowych klasy premium. Nowatorski, w pełni hybrydowy układ napędowy, komfort, dyskretna „gościnność” wnętrza i przemyślane rozwiązania w zakresie interakcji kierowcy i pojazdu to cechy, które są owocem wieloletniego doświadczenia firmy Lexus dotyczące użytkowania samochodów przez ich właścicieli.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama