/  /  /  /  / CT 200h ma 5 gwiazdek Euro NCAP
Lexus CT

Lexus CT

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Niższa Średnia
Cena117 900 zł - 170 900 zł (aktualizacja: 2016-10-01)
Emisja CO289 g/km - 94 g/km
Żużycie paliwa3,7 L/100km - 4,1 L/100km
 

CT 200h ma 5 gwiazdek Euro NCAP

Lexus|
null
© Lexus
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Lexus CT 200h uzyskał najwyższą, pięciogwiazdkową notę w testach zderzeniowych Euro NCAP, z ogólnym wynikiem punktowym 83/100. Rezultat ten znacznie przekracza minimum wymagane dla pięciu gwiazdek i plasuje nowego Lexusa pośród najbezpieczniejszych modeli w segmencie samochodów kompaktowych klasy premium.

Rangę tego osiągnięcia dodatkowo zwiększa fakt, że od 2009 roku Euro NCAP wprowadziło nowe, bardziej rygorystyczne testy zderzeniowe. Znowelizowany program składa się z czterech pól oceny: ochrona przewożonych dorosłych, ochrona przewożonych dzieci, ochrona pieszych oraz zupełnie nowy element – wspomaganie bezpieczeństwa. Ponadto oceniane są funkcje prewencyjne takie jak sygnalizacja braku zapięcia pasów bezpieczeństwa, elektroniczna stabilizacja toru jazdy, czy ogranicznik prędkości jazdy, co czyni uzyskanie pięciu gwiazdek z roku na rok zadaniem coraz trudniejszym.

Lexus CT 200h uzyskał 94% za ochronę przewożonych dorosłych, 84% za ochronę przewożonych dzieci, 55% za ochronę pieszych oraz 86% za wspomaganie bezpieczeństwa.

Komentując wynik w kategorii wspomagania bezpieczeństwa, Euro NCAP podkreśla maksymalną liczbę punktów uzyskanych przez CT 200h w teście zderzenia z boczną barierą, skuteczne działanie ochronne poduszek kolanowych przed przednimi fotelami oraz wysoki poziom ochrony przed urazami kręgów szyjnych. Dzięki zastosowaniu foteli z systemem WIL (Whiplash Injury Lessening) drugiej generacji, nowy kompakt klasy premium otrzymał doskonałą ocenę pod względem przeciwdziałania skutkom zderzeń tylnych.

Podczas zwykłej jazdy, wchodzące w skład systemu ochrony przed urazami kręgów szyjnych WIL zagłówki foteli pozostają możliwie blisko głowy jadącego. Natomiast w momencie zderzenia tułów osoby miękko zapada się w fotelu, co powoduje zmniejszenie odległości pomiędzy jego głową a zagłówkiem, a tym samym obniża ryzyko urazu kręgów szyjnych.

W testach weryfikujących poziom bezpieczeństwa przewożonych dzieci, CT 200h uzyskał dobry wynik w zakresie ochrony dzieci 18-miesięcznych i 3-letnich. Zaś w kategorii ochrony pieszych, zderzak wykazał minimalne zagrożenie dla nóg, za co otrzymał maksymalną liczbą punktów Euro NCAP.

Legitymując się bardzo sztywną i jednocześnie pochłaniającą energię zderzenia skorupą nadwozia oraz długą listą elementów bezpieczeństwa biernego i służących ochronie pieszych, CT 200h zapewnia w każdej sytuacji drogowej maksymalny możliwy poziom ochrony.

Nowy model kompaktowy Lexusa jest jedynym samochodem w swojej klasie standardowo wyposażonym w poduszki powietrzne chroniące kolana kierowcy i pasażera na przednim fotelu. Poduszki te rozwijają się spod deski rozdzielczej równocześnie z poduszkami czołowymi, chroniąc przed uderzeniem w kolumnę kierowniczą i dolną powierzchnię deski rozdzielczej. Ponadto, ograniczając przemieszczanie się bioder i tułowia przy silnym zderzeniu, przyczyniają się również do zmniejszenia ryzyka urazów głowy i klatki piersiowej.

Jako pierwszy na świecie kompakt klasy premium, CT 200h może być również wyposażony w opcjonalny układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (Pre-Crash Safety system – PCS). Układ ten zapobiegawczo przygotowuje do optymalnego zadziałania pasy bezpieczeństwa i wspomaga awaryjne hamowanie, pomagając zmniejszyć zakres uszkodzeń i obrażeń powypadkowych, a w razie nieuniknionej kolizji uruchamia hamulce w sposób automatyczny. Nie wymagający dopłaty układ adaptacyjnej kontroli prędkości jazdy (Adaptive Cruise Control – ACC) samoczynnie dostosowuje prędkość jazdy CT 200h do tempa poruszania się pojazdu z przodu.

Standardowo oferowany jest zmodernizowany elektronicznie sterowany układ hamulcowy z funkcją odzysku energii (ECB-R), układem ABS, wspomaganiem hamowania awaryjnego, regulacją siły napędowej (TRC) oraz stabilizacją toru jazdy (VSC).
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama