/  /  /  /  / Bezpieczny jak nowy Lexus IS
Lexus CT

Lexus CT

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Niższa Średnia
Cena117 900 zł - 170 900 zł (aktualizacja: 2016-10-01)
Emisja CO289 g/km - 94 g/km
Żużycie paliwa3,7 L/100km - 4,1 L/100km
 

Bezpieczny jak nowy Lexus IS

Lexus|
null
© Lexus
nullnullnullnull

Lista wyposażenia standardowego nowego Lexusa IS obejmuje najszerszy z segmencie kompaktowych sedanów zestaw elementów podnoszących bezpieczeństwo.

Te intuicyjne w obsłudze funkcje łączą optymalne wspomaganie prowadzenia samochodu z maksymalną ochroną pasażerów i pieszych, zapewniając kierowcy poczucie pewności i dyskretne wsparcie przy zachowaniu pełni kontroli i przyjemności prowadzenia.

Wraz z poprawionym pod względem ergonomii kokpitem oraz wieloma funkcjami ułatwiającymi prowadzenie samochodu, w rodzaju monitorowania sytuacji z tyłu, wspomagania parkowania czy wspomagania ruszania na pochyłości, nowy IS oferuje szereg nowych, zaawansowanych technicznie rozwiązań w zakresie bezpieczeństwa czynnego.

Bezpieczeństwo czynne
Nowoczesny układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS) pomaga uniknąć kolizji. PCS korzysta z pracującego w paśmie fal milimetrowych czujnika radarowego, który wykrywa przeszkody przed samochodem, również przy skręcaniu. Układ realizuje funkcję przedkolizyjnego wspomagania hamowania, zwiększając skuteczność tego manewru w wykonaniu kierowcy, a w razie nieuchronności kolizji samoczynnie uruchamia hamulce, by zminimalizować prędkość uderzenia w przeszkodę.

Układ monitorujący martwe pola widoczności (BSM), korzystając z czujników radarowych, wykrywa niewidoczne w lusterkach zewnętrznych pojazdy znajdujące się na przyległych pasach ruchu i sygnalizuje ich obecność za pomocą lampki w lusterku po odpowiedniej stronie samochodu.

Nowy Lexus IS w drodze

Zastosowany po raz pierwszy w europejskim modelu Lexus układ ostrzegający o ruchu poprzecznym z tyłu (RCTA) wykrywa zbliżające się pojazdy podczas wyjeżdżania tyłem z miejsca parkingowego, wykorzystując do tego celu czujnik radarowy układu BSM.

Funkcja automatycznego włączania i wyłączania świateł drogowych (AHB) w maksymalnym stopniu zwiększa widoczność nocą, samoczynnie przełączając na światła mijania, gdy kamera wykryje światła poprzedzającego lub nadjeżdżającego z przeciwka pojazdu.

Funkcja ostrzegania o zjeżdżaniu z pasa ruchu (LDA) pomaga zapobiec niekontrolowanej zmianie toru jazdy, ostrzegając kierowcę, gdy samochód opuści swój pas ruchu bez włączania kierunkowskazu.

Układ monitorujący ciśnienie w ogumieniu z funkcją automatycznej lokalizacji (AL-TPWS) wyświetla na ekranie wartości ciśnienia we wszystkich czterech kołach samochodu. W razie wykrycia obniżenia ciśnienia wskazywane jest koło, którego to dotyczy.

Unikatowy dla marki Lexus zintegrowany układ stabilizacji ruchu pojazdu (VDIM) integruje odpowiedzialne za bezpieczeństwo czynne funkcje zapobiegania blokowaniu kół przy hamowaniu (ABS), rozdziału sił hamowania (EBD), kontroli napędu (TRC) oraz stabilizacji toru jazdy (VSC) z działaniem elektrycznego wspomagania w układzie kierowniczym (EPS), pozwalając w maksymalnym stopniu wykorzystać maksymalne osiągi i ograniczyć ryzyko poślizgu.

Bezpieczeństwo bierne
Zgodnie z charakterystycznym dla Lexusa niezwykle rygorystycznym podejściem do kwestii bezpieczeństwa zderzeniowego, nowy IS został stworzony z myślą o uzyskaniu najwyższego w swojej klasie poziomu bezpieczeństwa przy centralnych i niecentralnych zderzeniach czołowych oraz kolizjach bocznych i tylnych.

Szerokie zastosowanie w konstrukcji nadwozia stali o wysokiej i ultra wysokiej wytrzymałości zapewniło optymalne przenoszenie i rozpraszania sił uderzenia, zminimalizowanie deformacji kabiny na skutek kolizji i zachowanie bezpiecznej przestrzeni dla pasażerów.

Nowo wprowadzone rozwiązanie pokrywy komory silnikowej, która unosi się, by zamortyzować uderzenie, pozwoliło uzyskać najniższy możliwy profil przodu samochodu przy zachowaniu optymalnej ochrony pieszego w razie tego typu kolizji.

IS wyposażony jest w 8 poduszek powietrznych: dwustopniowe czołowe poduszki powietrzne, dolne poduszki powietrzne chroniące kolana kierowcy i pasażera na przednim fotelu, boczne poduszki powietrzne przy przednich i tylnych siedzeniach oraz pełnowymiarowe kurtyny powietrzne.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama