/  /  /  / Lexus najlepszy według ADAC
Lexus

Lexus

Zmień
Lexus to luksusowa marka samochodów osobowych należąca do koncernu Toyota, która została stworzona z myślą o konkurowaniu z najbardziej prestiżowymi europejskimi i amerykańskimi markami. Początkowo podstawowym i największym rynkiem zbytu miały być Stany Zjednoczone, jednak z czasem nastąpiła ekspansja ogólnoświatowa, dzięki czemu samochody tej marki można nabyć w przeszło 80 krajach.
Dowiedz się więcej o marce
 

Lexus najlepszy według ADAC

Lexus|
null
© Lexus
nullnullnullnull

Lexus Advanced Pre-Crash Safety, czyli zaawansowany system ochrony przed-zderzeniowej, znacznie ogranicza ryzyko obrażeń pieszych i w większości przypadków pozwala ochronić ich życie. Te wyniki zostały podane po ostatnich testach ADAC w zakresie aktywnej ochrony pieszych.

Lexus Advanced Pre-Crash Safety (A-PCS) obejmuje między innymi zaawansowany system wykrywania przeszkód (AOD), przed-zderzeniowe wspomaganie hamowania (PBA) oraz system wspomagania jazdy w nocy LNV, co w szczególności zadecydowało o przyznaniu nagrody przez automobilklub ADAC.

Przeprowadzony przez ADAC test pokazał, że system A-PCS Lexusa może zapobiec kolizji z pieszym dzięki bardzo wczesnemu wykryciu zagrożenia i automatycznej, natychmiastowej reakcji systemu hamowania przy prędkości do 50 km/godz.   

Jak działa układ Lexus Advanced Pre-Crash Safety?
Udoskonalony w 2012 roku zaawansowany system ochrony przedzderzeniowej, jako najbardziej wyrafinowany tego typu system na rynku, potrafi wykryć nawet wtargnięcie pieszego na jezdnię. Wspomaga kierowcę, aby uniknąć lub złagodzić skutki kolizji z samochodami i pieszymi w szerokim zakresie prędkości ulicznych i autostradowych w dzień i w nocy.

Na podstawie danych z radaru działającego w zakresie fal milimetrowych, kamery stereoskopowej i projektorów podczerwieni w reflektorach przednich komputer pokładowy nieustannie analizuje ryzyko kolizji. Bierze pod uwagę pozycję, prędkość i trajektorię obiektu.

Gdy układ wykryje pojazd, pieszego lub inną przeszkodę z przodu, wówczas kierowca jest odpowiednio alarmowany, aby podjął stosowne działania w celu uniknięcia kolizji: aktywuje się brzęczyk i miga czerwona lampka 'Brake' na wielofunkcyjnym wyświetlaczu przed kierowcą.
 
Jednocześnie włącza się kilka systemów wspomagających:
1. W układzie kierowniczym o zmiennym przełożeniu VGRS (Variable Gear Ratio Steering) awaryjne wspomaganie kierownicy pomaga podnieść poziom reakcji samochodu na działania kierowcy.
2. Układ korekcji sztywności zawieszenia AVS (Adaptive Variable Suspension) usztywnia amortyzatory zabezpieczając przed "nurkowaniem" przodu auta i jednocześnie pomaga utrzymać sterowność pojazdu przy gwałtownym hamowaniu.
3. Zintegrowany system zarządzania dynamiką pojazdu VDIM (Vehicle Dynamics Integrated Management) zwiększa stabilność pojazdu podczas gwałtownych manewrów. Koordynuje działanie elektronicznych układów rozdziału siły hamowania, wspomagania hamowania awaryjnego, kontroli trakcji i stabilizacji toru jazdy.
4. System wspomagania hamowania PBA (Pre-Crash Brake Assist System) zwiększa siłę awaryjnego hamowania, gdy kierowca naciska pedał hamulca.

Jeżeli względna prędkość zbliżania się samochodu do przeszkody z przodu przekracza 50 km/h, następuje samoczynne uruchomienie hamulców z maksymalną siłą w celu jak największego wytracenia prędkości i zminimalizowania skutków zderzenia.

Jeżeli względna prędkość zbliżania się samochodu do przeszkody z przodu nie przekracza 50 km/h i kierowca nie reaguje na sygnalizację ostrzegawczą, uruchamiane jest automatyczne hamowanie, mające na celu ułatwienie uniknięcia kolizji. Przy takiej prędkości zbliżania się do przeszkody układ doprowadza do samoczynnego zatrzymania samochodu, aby nie dopuścić do zderzenia.

Układ ten wspomaga kierowcę, jednak w żadnym wypadku nie zwalnia go z obowiązku kontrolowania otoczenia samochodu. Układ nie jest w stanie uniknąć wszystkich kolizji, a jego skuteczność jest uzależniona od warunków drogowych i pogodowych oraz od stanu wozu.

System wspomagania jazdy w nocy LNV
W skład systemu Lexus Night View wchodzi kamera na podczerwień i projektory promieniowania w zakresie bliskiej podczerwieni. Podczas jazdy w nocy z prędkością ponad 15 km/h generuje obraz obszaru o zasięgu podobnym jak w przypadku świateł drogowych i wyświetla go na multimedialnym ekranie.

Systemy ochrony przed-zderzeniowej w gamie modeli Lexusa
Choć funkcje systemów ochrony przed-zderzeniowej Lexusa różnią się w zależności od wybranego modelu i mogą dodatkowo współpracować np. z systemem skrętnych kół tylnej osi (DRS) czy aktywną pokrywą silnika (PUH) to każdy model Lexusa (od kompaktowego CT, przez sportowego IS F, aż po luksusowego LS) może zostać zamówiony z opcjonalnym systemem PCS.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama