/  /  /  /  / Nowy silnik benzynowy Freelandera
Land Rover Range Rover

Land Rover Range Rover

Zmień
SegmentTerenowo Rekreacyjne / Klasa Wyższa
Cena539 500 zł - 1 108 100 zł (aktualizacja: 2016-10-07)
Emisja CO2169 g/km - 299 g/km
Żużycie paliwa6,4 L/100km - 12,8 L/100km
 

Nowy silnik benzynowy Freelandera

Land Rover|
null
© Land Rover
nullnullnull

W ofercie silnikowej Freelandera 2 na rok 2012 pojawił się 2,0-litrowy, czterocylindrowy silnik benzynowy, w którym emisja CO2 została zmniejszona o 14% w stosunku do poprzedniej jednostki napędowej typu Si6.

Dodatkowo, nowy silnik Si4 został wyposażony w połączenie bezpośredniego wtrysku paliwa i turbosprężarkę, dzięki czemu rozwija moc 240 KM (więcej o 7 KM niż Si6) oraz posiada o 7% wyższy moment obrotowy równy 340 Nm.

Silnik Si4 po raz pierwszy znalazł zastosowanie w modelu Range Rover Evoque. Dzięki zaawansowanym technologiom jednostka Si4 zasilana jest przez wysokociśnieniowy układ wtrysku bezpośredniego połączony z rozrządem ze zmiennym układem faz pracy dla zaworów dolotowych i wylotowych.

Ten rok należał do Range Rovera Evoque

Wysokowydajna turbosprężarka oraz unikalny, formowany maszynowo stalowy kolektor wydechowy wpływają na płynne dostarczanie mocy bez efektu opóźnienia, tzw. turbo dziury. Optymalizacja konstrukcji układu turbo wpływa na zmniejszenie emisji dwutlenku węgla zarówno przez lepsze wykorzystanie paliwa, jak i przyspieszenie fazy pracy katalizatora spalin. Poza wysoką mocą i łatwo dostępnym momentem obrotowym nowy silnik oferuje dodatkowe wrażenia akustyczne dzięki zestrojeniu układu wydechowego Mahle, generującego klasyczny gang podczas przyspieszania.

Pod względem mechanicznym Si4 jest niemal identyczny jak jego wersja występująca w Range Rover Evoque. W celu dostosowania silnika do potrzeb Freelandera 2 wprowadzono drobne, niezbędne modyfikacje, m.in. przeprojektowano układ wydechowy dla uzyskania odpowiedniej charakterystyki brzmieniowej w nadwoziu.

Wykonana w całości z aluminium jednostka napędowa jest aż o 40 kg lżejsza od poprzedniej wersji sześciocylindrowej Si6 i generuje tylko 224g/km CO2, co jest osiągiem konkurencyjnym, dodatkowo spełniającym surowe wymogi normy Euro V.

"Redukcja wielkości silnika z sześciu do czterech cylindrów pozwoliła zachować wysokie osiągi i kulturę pracy, jednocześnie poprawiając jego ekonomiczność, której oczekują nasi klienci. Jest to kolejny krok naprzód dla Freelandera 2, który wiąż wyznacza standardy w swojej klasie – mówi Przemysław Szafrański, brand manager Land Rover Polska.

Poza nowościami technicznymi i technologicznymi w modelu Freelander 2 na rok modelowy 2012 dostępne będą także nowe opcje stylistyczne: dwa luksusowe i unikatowe lakiery: Barola Black i Havana, a we wnętrzu pojawi się nowa tkanina tapicerki – Dinamica.

Do wyboru będą także dwa systemy audio Alpine kompatybilne z MP3. Pierwszy z nich z ośmioma głośnikami i wzmacniaczem 8x40W, a drugi z high-endowym wzmacniaczem 12x40W.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama

Najnowsze wiadomości - Land Rover Range Rover