/  /  /  /  / Land Rover Freelander po zmianach
Land Rover Range Rover

Land Rover Range Rover

Zmień
SegmentTerenowo Rekreacyjne / Klasa Wyższa
Cena539 500 zł - 1 108 100 zł (aktualizacja: 2016-10-07)
Emisja CO2169 g/km - 299 g/km
Żużycie paliwa6,4 L/100km - 12,8 L/100km
 

Land Rover Freelander po zmianach

Land Rover|
null
© Land Rover
nullnullnullnullnullnullnullnullnull

Land Rover na rok modelowy 2013 poddał Freelandera 2 modyfikacjom stylizacyjnym i technologicznym. Samochód uzyskał bardziej sportowy wygląd premium, a poszerzona oferta wyposażenia znacznie podnosi komfort użytkowników.

Zastosowany nowy, lekki i wydajny silnik benzynowy sprawia, że Land Rover Freelander 2 jest bardziej ekonomicznym SUV-em niż dotychczas.

Nowe elementy dostępne w standardzie i poszerzone opcje wyposażenia to znaczące korzyści dla klientów szukających nowoczesnego, wszechstronnego pojazdu, który poradzi sobie w każdym terenie. W nowym Land Roverze całkowitej zmianie uległa konsola środkowa oraz ekrany: zestaw wskaźników obsługuje obecnie 5-calowy ekran dotykowy, a zaktualizowany 7-calowy monitor centralny umożliwia sterowanie dotykowe m.in. udoskonalonego systemu audio firmy Meridian w opcjach 380W lub 825W.

Wygląd zewnętrzny auta uległ także modyfikacjom. Przednie oraz tylne reflektory, wykorzystujące technologię LED, nadają modelowi bardziej sportowy i zdecydowany wygląd. Maskownica i światła przeciwmgielne posiadają teraz jasne wykończenia, a detale otoczenia przedniego grilla są spójne w kolorystyce z wywietrznikami i zderzakami.

Gama lakierów została rozszerzona o trzy nowe pozycje (Aintree Green, Havana i Mauritius Blue), a w opcjach standardowego wyposażenia pojawiły się nowe wzory 17-calowych felg z lekkich stopów.

Jednostka napędowa Si6 zostanie zastąpiona nowszym, lżejszym i wydajniejszym 2-litrowym czterocylindrowym silnikiem benzynowym. Napędzająca Land Rovera Freelander 2 GTDi nowa jednostka Si4 z wtryskiem bezpośrednim i turbodoładowaniem generuje 236 KM, a wyższy o 7% moment obrotowy, teraz wynoszący aż 340Nm, wpływa na swobodniejszą jazdę i dużo szybszą reakcję przy niskich prędkościach.

Wykonany z aluminium silnik jest o 40 kg lżejszy niż poprzednia jednostka sześciocylindrowa, a jednocześnie gwarantuje niski poziom emisji (224 g/km CO2).

Silnik Si4 jest technologicznie identyczny z jednostką z modelu Range Rover Evoque, jednakże, aby dopasować go do Freelandera, niezbędne były tylko niewielkie zmiany jego położenia w pojeździe oraz konstrukcji układu wydechowego.

W gamie Freelander 2 inne nowości wprowadzone na rok modelowy 2013 to:
• nowy hamulec parkingowy, dopasowujący siłę hamowania do spadku zbocza i temperatury hamulców, system nie może zostać zwolniony, jeśli fotel kierowcy jest wolny,
• system poleceń głosowych ze wskazówkami wizualnymi „Powiedz co widzisz”,
• pokrętło obsługujące system Terrain Response zostało zastąpione przyciskami,
• system pasywnego startu, zastępujący dokowanie kluczyka i pozwala uruchomić silnik, jeśli kluczyk jest w samochodzie,
• kamera tylna z dodatkową funkcją Hitch Assist, obrazującą pozycję haka holowniczego,
• inteligentny system zarządzania ładowaniem (IPSM), obejmujący m.in. inteligentne ładowanie regeneracyjne polegające na wykorzystywaniu energii powstałej podczas hamowania do ładowania akumulatora.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama

Najnowsze wiadomości - Land Rover Range Rover