/  /  / Range Rover Sport
Land Rover Range Rover Sport

Land Rover Range Rover Sport

Zmień
SegmentTerenowo Rekreacyjne / Klasa Wyższa
Cena299 900 zł - 734 900 zł (aktualizacja: 2016-10-07)
Emisja CO2164 g/km - 298 g/km
Żużycie paliwa6,2 L/100km - 12,8 L/100km
 
Range Rover Sport 2013
© Land Rover
Range Rover Sport 2013Range Rover Sport 2013Range Rover Sport 2013Range Rover Sport 2013Range Rover Sport 2013Range Rover Sport 2013Range Rover Sport 2013Range Rover Sport 2013Range Rover Sport 2013Range Rover Sport 2013Range Rover Sport 2013Range Rover Sport 2013Range Rover Sport 2013Range Rover Sport 2013Range Rover Sport 2013Range Rover Sport 2013Range Rover Sport 2013Range Rover Sport 2013Range Rover Sport 2013Range Rover Sport 2013Range Rover Sport 2013Range Rover Sport 2013Range Rover Sport 2013Range Rover Sport 2013Range Rover Sport 2013Range Rover Sport 2013Range Rover Sport 2013Range Rover Sport 2013Range Rover Sport 2013Range Rover Sport 2013Range Rover Sport 2013Range Rover Sport 2013Range Rover Sport 2013Range Rover Sport 2013Range Rover Sport 2013Range Rover Sport 2013Range Rover Sport 2013Range Rover Sport 2013Range Rover Sport 2013Range Rover Sport 2013Range Rover Sport 2013Range Rover Sport 2013Range Rover Sport 2013Range Rover Sport 2013Range Rover Sport 2013Range Rover Sport 2013Range Rover Sport 2013Range Rover Sport 2013Range Rover Sport 2013Range Rover Sport 2013Range Rover Sport 2013Range Rover Sport 2013Range Rover Sport 2013Range Rover Sport 2013Range Rover Sport 2013Range Rover Sport 2013Range Rover Sport 2013Range Rover Sport 2013Range Rover Sport 2013Range Rover Sport 2013Range Rover Sport 2013Range Rover Sport 2013Range Rover Sport 2013Range Rover Sport 2013Range Rover Sport 2013Range Rover Sport 2013Range Rover Sport 2013Range Rover Sport 2013Range Rover Sport 2013Range Rover Sport 2013Range Rover Sport 2013Range Rover Sport 2013Range Rover Sport 2013Range Rover Sport 2013Range Rover Sport 2013Range Rover Sport 2013Range Rover Sport 2013Range Rover Sport 2013Range Rover Sport 2013Range Rover Sport 2013Range Rover Sport 2013Range Rover Sport 2013Range Rover Sport 2013Range Rover Sport 2013Range Rover Sport 2013Range Rover Sport 2013Range Rover Sport 2013Range Rover Sport 2013Range Rover Sport 2013Range Rover Sport 2013Range Rover Sport 2013Range Rover Sport 2013Range Rover Sport 2013Range Rover Sport 2013Range Rover Sport 2013Range Rover Sport 2013Range Rover Sport 2013Range Rover Sport 2013Range Rover Sport 2013Range Rover Sport 2013Range Rover Sport 2013Range Rover Sport 2013Range Rover Sport 2013Range Rover Sport 2013Range Rover Sport 2013Range Rover Sport 2013Range Rover Sport 2013Range Rover Sport 2013Range Rover Sport 2013Range Rover Sport 2013Range Rover Sport 2013Range Rover Sport 2013Range Rover Sport 2013Range Rover Sport 2013Range Rover Sport 2013Range Rover Sport 2013Range Rover Sport 2013Range Rover Sport 2013Range Rover Sport 2013Range Rover Sport 2013Range Rover Sport 2013Range Rover Sport 2013Range Rover Sport 2013Range Rover Sport 2013Range Rover Sport 2013Range Rover Sport 2013Range Rover Sport 2013Range Rover Sport 2013Range Rover Sport 2013Range Rover Sport 2013Range Rover Sport 2013Range Rover Sport 2013Range Rover Sport 2013
Pierwszy Range Rover Sport trafił na rynek w 2005 roku i od tego czasu jest jednym z najpopularniejszych modeli w segmencie topowych samochodów terenowych. W 20013 roku na rynku pojawił się jego następca. Całkowicie nowy Range Rover Sport zaprezentowany został wielkiej premiery w Nowym Jorku. Sceneria nowojorskiego Manhattanu była wymarzona dla światowej premiery najszybszego i najlepiej prowadzącego się Land Rovera w historii: Stany Zjednoczone przodują w statystykach sprzedaży Range Rovera Sport, a w żadnej metropolii na świecie nie sprzedaje tylu egzemplarzy co w Nowym Jorku.

Nowy model wykorzystuje przełomowe zawieszenie ze stopów lekkich oraz innowacyjną strukturę nośną samochodu, przez co jest lżejszy od swego poprzednika nawet o 420 kilogramów. Kuracja odchudzająca znacząco wpłynęła na właściwości jezdne oraz osiągi samochodu, zwiększając przy tym komfort jazdy. Wnętrze zostało tak zaprojektowane, aby stworzyć bardziej przestronną kabinę szczególnie w tylnej części: miejsca na kolana jest obecnie 24 mm więcej, nie zapominając o znacząco szerszej kabinie, porównując do poprzedniego modelu. Nowy, zintegrowany trzeci rząd siedzeń typu 5+2 dostępny jest opcjonalnie: elektrycznie składane i dzielone w układzie 50/50 fotele całkowicie chowają się w podłodze, nie zajmując przestrzeni bagażnika.

Do dyspozycji klientów będą cztery poziomy wyposażenia (S, SE, HSE oraz Autobiography), a także Dynamic dla wersji HSE oraz Autobiography. W początkowej fazie produkcji nowy Range Rover Sport dostępny będzie z czterema różnymi jednostkami napędowymi do wyboru: dwiema benzynowymi Supercharged (5.0 V8 o mocy 510 KM oraz 3.0 V6 340 KM) oraz dwiema z zapłonem samoczynnym (3.0 TDV6 258 KM i 3.0 SDV6 292 KM). Gama silnikowa zostanie powiększona w późniejszym okresie o silnik 4.4 SDV8 o mocy 340 KM oraz wysokowydajną hybrydą z dieslem. Wszystkie jednostki napędowe Range Rovera Sport wykorzystują zaawansowaną, automatyczną skrzynię biegów ZF 8HP70 o ośmiu przełożeniach. Producent zapowiada także, że tak wyraźne zmniejszenie masy pojazdu stwarza możliwość zastosowania w przyszłości lżejszej i mniejszej jednostki napędowej, na przykład silnika 4-cylindrowego o wysokiej wydajności. Tak wyposażony Range Rover Sport ważyć będzie około 2000 kg, obniżając masę w stosunku do swego poprzednika o ponad 500 kilogramów.

Nowe lub rozwinięte rozwiązania poprawiające właściwości trakcyjne nowego modelu Sport to m.in. adaptacyjne zawieszenie wykorzystujące amortyzatory o regulowanej sile tłumienia (CVD) i dla wybranych wersji dedykowany tryb pracy Dynamic Mode systemu Terrain Response 2. Jest on połączony z dwukanałowym Dynamic Response (zapobiegającym przechyłom nadwozia), aktywnym tylnym dyferencjałem oraz systemem Torque Vectoring, przenoszącym moment obrotowy na zewnętrzne koła podczas pokonywania łuków, poprawiając trakcję i zmniejszając podsterowność. Kolejna nowość to funkcja Wade Sensing, pozwalająca na sprawdzenie głębokości podczas pokonywania brodów. Funkcja przydaje się szczególnie w kontekście maksymalnej głębokości brodzenia, która w obecnym modelu wynosi 850 mm, a więc 150 mm więcej niż w modelu poprzedniej generacji.

Range Rover Sport oferuje pełen pakiet łączności, pozwalając klientom na kontakt z ich samochodem, biznesem i życiem rodzinnym. Connected Car to technologia pozwalająca kierowcy sprawdzić stan pojazdu poprzez aplikację zainstalowaną na telefonie, zapewnia w razie konieczności opcję śledzenia skradzionego pojazdu czy pozwala na wezwanie pomocy. Możliwe jest również zainstalowanie szerokopasmowego hotspotu, umożliwiając pasażerom na korzystanie z internetu przy użyciu łącza o dużej przepustowości.

Opcjonalny kolorowy wyświetlacz Head-Up Display wyświetla kluczowe parametry jazdy oraz wskazówki nawigacji, bez konieczności odrywania wzroku kierowcy z drogi. Nowy Sport wyposażony jest w system cyfrowych kamer, które wspierają trzy funkcje wspomagające bezpieczną jazdę: Lane Departure Warning (ostrzeganie przed opuszczeniem pasa ruchu), Traffic Sign Recognition (rozpoznawanie znaków drogowych) oraz High Beam Assist (asystent świateł drogowych).

Nowy Range Rover Sport to jeden z najbardziej zaawansowanych technicznie pojazdów na świecie, który jak żaden inny pojazd łączy w sobie cechy luksusowej limuzyny z bezkompromisowymi właściwościami terenowymi. Ceny w Polsce rozpoczynają się od 320 tys. PLN, a lista opcji pozwala z łatwością dojść do poziomu 1 000 000 PLN.
 

Range Rover Sport najczęściej porównywany z

Reklama