/  /  /  /  / Range Rover nie boi się trudnego terenu
Land Rover Range Rover Evoque

Land Rover Range Rover Evoque

Zmień
SegmentTerenowo Rekreacyjne / Klasa Średnia
Cena169 200 zł - 302 300 zł (aktualizacja: 2016-10-07)
Emisja CO2109 g/km - 201 g/km
Żużycie paliwa4,2 L/100km - 8,6 L/100km
 

Range Rover nie boi się trudnego terenu

Land Rover|
null
© Land Rover
nullnullnullnull

Range Rover był pierwszym na świecie luksusowym samochodem z napędem 4x4 o pełnych możliwościach terenowych.

Oferowana przez auto unikalna kombinacja zdolności do poruszania się w każdym terenie i luksusu oznacza, że jego najbliższymi rywalami nie są inne samochody z napędem 4x4, ale najbardziej luksusowe samochody osobowe świata. Jednakże one nie mogą się równać z Range Roverem w terenie.

"Przy projektowaniu Range Rovera zastosowano wiele nowatorskich rozwiązań, które zrewolucjonizowały rynek motoryzacyjny. Na przestrzeni ponad 40-letniej historii modelu warto podkreślić m.in. sztywniejsze nadwozie skorupowe, które zastąpiło tradycyjną dla samochodów terenowych ramę drabinową i całkowicie niezależne zawieszenie pneumatyczne. Dotychczas niemal wszystkie samochody terenowe miały zawieszenie zależne, a wiele samochodów ma je również obecnie - powiedział Przemysław Szafrański, brand manager Land Rover.

Co dla przeciętnego użytkownika drogi oferuje zatem Range Rover? Głębokość brodzenia auta wynosi aż 700 mm, dzięki czemu wjechanie w ponad półmetrową kałużę nie spowoduje zalania silnika i przymusowego zakończenia podróży. Standardowy prześwit wynoszący 231 mm po przełączeniu samochodu w tryb terenowy wzrasta do 283 mm, jeszcze bardziej podnosząc możliwości pokonywania przez Range Rovera różnorodnych tras.

Na domyślnych ustawieniach wóz poradzi sobie ze wzniesieniem o kącie nachylenia wynoszącym 24,4°, a zjedzie z 24,2° wzgórza. Po załączeniu trybu off-roadowego możliwości wzrastają do 30° przy podjeździe i 26,6° zjeździe. Oznacza to, że Range Rover na terenowych ustawieniach jest w stanie swobodnie poruszać się po zielonych, niebieskich, a nawet większości czerwonych tras narciarskich.

Wachlarz elektronicznych układów wspomagających pracę zawieszenia i hamulców obejmuje: dynamiczny układ stabilizujący (DSC), układ kontroli zjazdu (HDC) (wynaleziony przez firmę Land Rover), elektroniczny układ rozdzielający siłę hamowania (EBD) oraz układ wspomagania hamowania awaryjnego (EBA).
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama

Najnowsze wiadomości - Land Rover Range Rover Evoque