/  /  /  /  / Nowy Range Rover coraz bliżej premiery rynkowej
Land Rover Range Rover Evoque

Land Rover Range Rover Evoque

Zmień
SegmentTerenowo Rekreacyjne / Klasa Średnia
Cena169 200 zł - 302 300 zł (aktualizacja: 2016-10-07)
Emisja CO2109 g/km - 201 g/km
Żużycie paliwa4,2 L/100km - 8,6 L/100km
 

Nowy Range Rover coraz bliżej premiery rynkowej

Land Rover|
null
© Land Rover
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Land Rover zapowiedział wprowadzenie Range Rovera jeszcze w tym roku. Czwarta generacja będzie najbardziej luksusowym i najwszechstronniejszym Land Roverem w historii marki. Znane są już szczegóły wyposażenia i osiągi tego ciekawie zapowiadającego się modelu.

Stylistyka nowego Range Rovera nieomylnie kojarzy się z kultowym modelem. Brytyjskim inżynierom zależało na zachowaniu charakterystycznych linii nadwozia, jednakże jego konstrukcja została opracowana całkowicie od podstaw. Range Rover jest zatem w całości nowym samochodem o doskonałych zdolnościach jezdnych.

Wykonana z aluminium, zaawansowana technologicznie kadłubowa struktura jest o 39% lżejsza niż stalowe nadwozie modelu trzeciej generacji, a mimo to, pozostaje ponadprzeciętnie wytrzymała.

Kluczowym czynnikiem przy tworzeniu lekkiej architektury był sposób, w jaki różne rodzaje komponentów aluminiowych zostały wykorzystane i połączone. Zoptymalizowana struktura chroni pasażerów dzięki wyjątkowo stabilnej ramie kabiny i stanowi sztywną platformę, gwarantującą dynamikę, niższy poziom hałasu, a także wibracji.

W nowym Range Roverze zastosowano najnowocześniejsze systemy usprawniające jazdę w każdych warunkach, opracowane od podstaw bądź udoskonalone w porównaniu z poprzednią wersją. Usprawnione zawieszenie pneumatyczne, dzięki wprowadzeniu układu różnicującego wysokość jezdną, znacząco poprawiło możliwości terenowe.

Czwarta generacja ma lepszą geometrię nadwozia, większy prześwit, kąt natarcia (34,7° na ustawieniach terenowych) i zjazdu (29,6°). Po raz pierwszy w Range Roverze dostępny jest system Dynamic Response, aktywnie kontrolujący przechył pojazdu.

Kolejną nowością jest udoskonalony system Terrain Response 2, który analizuje bieżące warunki terenowe i od tej wersji może automatycznie wybierać najodpowiedniejszą konfigurację ustawień. Jego uzupełnienie stanowi szeroka gama technologii zwiększających osiągi i bezpieczeństwo, obejmujących m.in. systemy: kontroli zjazdu, kontroli prędkości podczas zjazdu ze wzniesienia, dynamicznej kontroli stabilności, wspomaganie ruszania pod górę, elektroniczną kontrolę trakcji oraz system zapobiegający przewróceniu się pojazdu.

"Nowy Range Rover zachowuje kluczowy, niepowtarzalny charakter pojazdu: wyjątkowe połączenie luksusu, osiągów i niezrównanych możliwości w każdym terenie. Jednak jego opracowane na nowo elementy rewolucyjnie lekkiej konstrukcji pozwoliły na polepszenie wrażeń z jazdy i uczynienie kolejnego kroku w kierunku najwyższego komfortu i doskonałych właściwości jezdnych - powiedział Przemysław Szafrański, Brand Manager Land Rover.

Jak zapewnia producent, nowy Range Rover zapewnia ponadprzeciętne osiągi i doskonałość jazdy dzięki uznanej gamie silników benzynowych i Diesla, z których wszystkie współpracują z ośmiostopniową automatyczną skrzynią biegów oraz systemem Stop/Start.

Auto napędzać będą jednostki: 3.0 V6 Diesel, 4.4 V8 Diesel oraz dwa silniki benzynowe: 5.0 V8 i 5.0 V8 z doładowaniem.

Lekka platforma pojazdu wykonana z aluminium nie tylko pomogła znacznie poprawić osiągi, ale także umożliwiła zastosowanie po raz pierwszy w Range Roverze bardzo wydajnego silnika Diesla TDV6 o pojemności 3 litrów, mocy 258 KM i momencie obrotowym na poziomie 600 Nm. Wykorzystanie lekkiego TDV6 zamiast jego poprzednika TDV8 w połączeniu z ograniczeniami wagi nadwozia pozwoliło obniżyć łączną masę samochodu o 420 kg.

Kolejny silnik SDV8, który został skonstruowany specjalnie dla Range Rovera, w nowym modelu zyskał dodatkowe 9% mocy: teraz ma 339 KM oraz oferuje 700 Nm. Ten 4,4-litrowy diesel rozpędza wóz od 0 do 100 km/h w zaledwie 6,9 sekundy, czyli aż o 1 sekundę szybciej niż ten sam silnik w poprzednim modelu.

Natomiast flagowy, 5-litrowy LR-V8 z doładowaniem pozwala rozpędzić od 0 do 100 km/h ważący 2330 kg samochód w jedyne 5,4 sekundy.

Czwarta generacja Range Rovera będzie dostępna w sprzedaży jeszcze w tym roku, a pierwsze samochody wyjadą na drogi z początkiem roku 2013.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama

Najnowsze wiadomości - Land Rover Range Rover Evoque