/  /  /  /  / Range Rover Evoque wzbogacony o nowe technologie
Land Rover Discovery

Land Rover Discovery 4

Zmień
SegmentTerenowo Rekreacyjne / Klasa Wyższa
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 

Range Rover Evoque wzbogacony o nowe technologie

Land Rover|
null
© Land Rover
nullnullnull

Jeden z najbardziej popularnych modeli w historii marki, Range Rover Evoque po raz kolejny podnosi poprzeczkę w swoim segmencie wprowadzając wiele nowych rozwiązań. Usprawnienia obniżają zużycie paliwa nawet o 11,4% i ograniczają emisję CO2 nawet do 9,5% oraz przynoszą wiele nowych funkcji z zakresu komfortu, udogodnień i komunikacji.

Zaprezentowana po raz pierwszy na marcowych targach motoryzacyjnych w Genewie automatyczna przekładnia ZF-9HP jest jedną z pierwszych na świecie 9-stopniowych skrzyń biegów zamontowanych w samochodzie osobowym. Charakteryzuje się bardzo czasem reakcji określanym przez inżynierów ZF jako "poniżej progu percepcji" oraz adaptacyjnym programem zmiany przełożeń, który szybko dopasowuje się do stylu jazdy.

Jak podkreśla producent, dzięki dużej liczbie przełożeń i wyższej efektywności nowa przekładnia zapewnia niższe zużycie paliwa i emisję zanieczyszczeń oraz lepsze osiągi i wyższy komfort.

Dostępny opcjonalnie system Active Driveline to zastosowany po raz pierwszy aktywny układ napędu na cztery koła. Poprawia zwinność i obniża zużycie paliwa dzięki automatycznemu odłączeniu tylnego napędu w czasie spokojnej jazdy po drogach o dobrej przyczepności (powyżej 35 km/h).

Nowy system monitoruje zachowanie pojazdu i w razie potrzeby automatycznie dołącza napęd na wszystkie koła w czasie zaledwie 300 milisekund. Układ Active Driveline obejmuje także system Active Torque Biasing z funkcją elektronicznego mechanizmu różnicowego, który rozdziela moment obrotowy pomiędzy tylne koła optymalizując trakcję i stabilność.

W początkowej fazie produkcji system Active Driveline będzie dostępny z silnikiem benzynowym 2.0 Si4 o mocy 240 KM.

Jak Range Rover Evoque, to najchętniej w kolorze białym

Nowością w modelu Evoque jest również funkcja Torque Vectoring, dostępna ze wszystkimi jednostkami napędowymi, która poprawia właściwości trakcyjne i bezpieczeństwo przekazując moment obrotowy między czterema kołami tak, aby zapobiec podsterowności.

Torque Vectoring występuje zarówno w systemie Active Driveline, jak i w standardowym napędzie 4x4 Evoque'a.

Evoque roku modelowego 2014 zawiera szereg nowych, udoskonalonych systemów wspomagających kierowcę w jeździe: Park Exit (do automatycznego wyjazdu z zatok parkingowych); Perpendicular Park (do parkowania samochodu centralnie w zatokach parkingowych); Closing Vehicle Sensing i Reverse Traffic Detection (do ostrzegania kierowców o zbliżających się pojazdach oraz podczas cofania); Lane Departure Warning (asystent pasa ruchu), Traffic Sign Recognition (funkcja rozpoznawania znaków drogowych) czy Wade Sensing (informujący o głębokości brodzenia).

Całkowicie nowy system łączności Land Rover InControl, dostępny opcjonalnie, obejmuje dwie nowe funkcje: InControl Remote oraz InControl Secure.

Funkcja Land Rover InControl Remote pozwala na wykonanie połączenie alarmowego SOS, które w razie wypadku powiadamia służby ratunkowe o lokalizacji pojazdu w razie wypadku. Przycisk ukryty pod klapką na górnej konsoli (w celu uniknięcia przypadkowego włączenia) pozwala uruchomić system ręcznie.

Drugi przycisk inicjuje połączenie z usługą Land Rover Assistance, jeśli zajdzie potrzeba uzyskania pomocy technicznej.

System Land Rover InControl Secure śledzi pojazd w przypadku kradzieży wykorzystując do tego celu zaawansowaną technologię. Uruchamia on cichy alarm w centrum operacyjnym, które pomoże odpowiednim organom w szybkim odzyskaniu pojazdu.

"Dzięki sprzedaniu na całym świecie ponad 170 000 egzemplarzy w ciągu zaledwie 18 miesięcy Range Rover Evoque okazał się wielkim sukcesem, zaś model na rok 2014 będzie jeszcze atrakcyjniejszy - stwierdził John Edwards, Land Rover Global Brand Director.

"Z radością przenosimy model Evoque na jeszcze wyższy poziom i sądzimy, że nowa technologia przeniesienia napędu, nowe funkcje z zakresu bezpieczeństwa i komfortu kierowcy oraz funkcja komunikacji Land Rover InControl (wykorzystująca technologię mobilną do zapewnienia właścicielowi łączności z jego samochodem, światem i usługami Land Rovera) czynią z modelu Evoque MY 2014 właściwy wybór dla klientów szukających tego, co najlepsze w kompaktowych pojazdach SUV".

Oprócz nowych rozwiązań technologicznych wprowadzono drobne zmiany we wnętrzu Evoque'a, nowe kolory wnętrza, cztery nowe wzory obręczy z lekkich stopów, a także nowy wzór znaczka Land Rover na osłonę chłodnicy, piasty kół i tylną klapę.

Range Rover Evoque MY 2014 będzie napędzany oszczędnymi i lekkimi, 4-cylindrowych silnikami Land Rover: wysokoprężnym 2.2 w wersji 150 KM i 190 KM lub benzynowym 2.0 Si o mocy 240 KM.

Zastosowanie nowej, 9-stopniowej automatycznej przekładni i systemu Active Driveline pozwoli obniżyć zużycie paliwa nawet o 11,4%, a emisję CO2 aż o 9,5%. Średnie zużycie paliwa dla modeli na 2014 rok wynosi według danych fabrycznych od 4,9 l/100 km, a najniższy poziom emisji CO2 to zaledwie 129 g/km.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama