/  /  / Defender
Land Rover Defender

Land Rover Defender

Zmień
SegmentTerenowo Rekreacyjne / Klasa Średnia
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 
null
© Land Rover
null
Land Rover Defender to auto stworzone po to by radzić sobie w każdym terenie, czyli typowa terenówka do zadań specjalnych. Historia tego pojazdu rozpoczęła się już w roku 1983, kiedy jego oficjalna nazwa brzmiała wtedy Land Rover Ninety, One Ten & 127. Nazwa Defender pojawiła się dopiero po modernizacji w roku 1990. Auto nawiązuje do pierwszego Land Rovera, który pojawił się w 1948 roku jeszcze pod marką Rover. Obecnie dostępna konstrukcja to efekt ostatnich zmian, jakie zaszły w tym modelu w roku 2007. Tak jak dotychczas, nadwozie zbudowane jest na ramie drabinowej o zamkniętym przekroju prostokątnym, co zapewnia niezwykłą wytrzymałość. Zmiany z kolei dotyczyły w większości kwestii stylistycznych, a konstrukcyjnie zmieniono tylko wnętrze, zmniejszając ilość możliwych do przewiezienia osób. W dalszym ciągu Defender dostępny jest jednak w trzech możliwych rozstawach osi oznaczonych jako 90, 110 i 130. Różne są przez to również długości całego auta wynoszące od 3,65 metra w najkrótszej wersji pickup (90) do 5 metrów i 17 cm w najdłuższej wersji pickupa (130). Różnice pomiędzy poszczególnymi wersjami są więc ogromne. Jedynie szerokość pozostaje bardzo podobna i oscyluje w granicach 1,79 metra, zaś wysokość wynosi 2.02 metra.  W oficjalnej segmentacji wersja do przewozu osób sklasyfikowana jest w klasie średniej (segment D) w grupie aut terenowo-rekreacyjnych, zaś wersja użytkowa sklasyfikowana jest w grupie lekkich pick-upów. Model ten został uznany przez specjalistyczny magazyn „4x4” z Wielkiej Brytanii za najlepszy samochód terenowy roku 2008. Jego produkcja odbywa się w mieście Solihull w Anglii.

Opis konstrukcji

Land Rover Defender w Polsce dostępny jest jako 2-, 3- i 4-drzwiowy pickup, a także 3- i 5 drzwiowy SUV. Wersje pickup mogą występować z kabiną pojedynczą i podwójną oraz z podwyższonym dachem. Wygląd zewnętrzny został dopasowany do jak najlepszych właściwości terenowych auta. Defender pozbawiony jest wszelkich elementów stylistycznych, które uważane byłyby w samochodach osobowych za niezbędne. Auto jest mocno kanciaste, z dużą ilością płaskich powierzchni oraz kątów prostych. Po modernizacji w 2007 roku zmianie uległ jedynie kształt maski, na której pojawiły się przetłoczenia. Charakterystycznym elementem są okrągłe przednie reflektory, duży grill, nad którym pojawił się napis Land Rover zamiast dotychczasowego Defender oraz duży prześwit.

Bezpieczeństwo

Wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa biernego i czynnego w modelu Defender jest raczej ubogie i niedługo nie będzie spełniało wymagań stawianych przez Unię Europejską, takie jak programowalne strefy zgniotu lub poduszki powietrzne. W wyposażeniu standardowym znajdują się regulowane zagłówki i trzypunktowe pasy bezpieczeństwa. Jako opcja dostępny jest tylko system stabilizacji toru jazdy ESP oraz elektroniczny system kontroli trakcji ETC. Dotychczas nie przeprowadzono testów zderzeniowych EuroNCAP na tym modelu.

Konkurenci

W swojej klasie Land Rover Defender konkuruje głównie z Mercedesem GLK.
 

Defender najczęściej porównywany z

Reklama