/  /  /  /  / Nowa Lancia Voyager będzie dostępna z dwoma silnikami
Lancia Ypsilon

Lancia Ypsilon

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Małe
Cena42 832 zł - 65 256 zł (aktualizacja: 2015-10-07)
Emisja CO297 g/km - 118 g/km
Żużycie paliwa3,8 L/100km - 5,2 L/100km
 

Nowa Lancia Voyager będzie dostępna z dwoma silnikami

Lancia|
null
© Lancia
nullnullnullnullnullnull

Lancia Voyager, która pojawi się na międzynarodowej wystawie we Frankfurcie, dostępna będzie w europejskich salonach sprzedaży już od października w wersji Gold i wyborem dwóch jednostek napędowych: benzynowym V-6 3.6 286 KM oraz dieslem V-6 2.8 163 KM.

Lancia Voyager demonstruje nową stylizację przodu z kratą chodnicy ozdobioną logo Lancii, powiększonymi reflektorami i zabudowanymi w zderzaku światłami przeciwmgielnymi, zachodzącymi na burty pasami nadwozia oraz nowymi lampami tylnymi LED. Niezmieniony pozostał zarys nadkoli, a wąskie słupki karoserii w połączeniu ze znaczną powierzchnią okien zapewniają doskonałą widoczność otoczenia. Dach auta wieńczą relingi wraz z poprzecznymi belkami dachowego bagażnika; klapę tylną przekonstruowano pod kątem wyglądu i funkcjonalności celem ułatwienia dostępu do wnętrza, zachowując jednakże oryginalny spojler nadokienny.

Do istotnych zalet nowego MPV marki Lancia należy bardzo dobre wyciszenie i komfort wnętrza. Jest to efekt konstrukcji obniżającej przenikanie hałasów jezdnych i wibracji, lecz także zastosowania paneli akustycznych oraz wykładzin głuszących w całej strukturze nadwozia.

Nowa Lancia Thema w zbliżeniu

Lancia Voyager ma wymiary (długość x szerokość x wysokość) 5,21 x 1,99 x 1,75 metra przy rozstawie osi około 3,1 metra.

Oferta wersji wyposażenia Gold obejmuje siedzenia tapicerowane szlachetną skórą Nappa. Obszyta skórą jest także kierownica i uchwyt selektora skrzyni przekładniowej. Siedzenia pierwszego i drugiego rzędu i wieniec kierownicy są podgrzewane elektrycznie.

W świecie idealnym przestrzeń można kształtować według swych potrzeb przy pomocy kilku intuicyjnych pociągnięć. I taką właśnie rolę pełni nowatorski system Stow 'n Go, który pozwala zamiennie wykorzystywać wnętrze Voyagera jako MPV lub furgon bagażowy bez konieczności wyjmowania siedzeń. Innowacja polega na możliwości łatwego złożenia pięciu siedzeń drugiego i trzeciego rzędu w podłodze, by utworzyć pokaźną przestrzeń ładunkową. Przy siedzeniach w normalnej pozycji komory podłogowe pełnią funkcję praktycznych pojemników na podręczne przedmioty pasażerów.

Dzięki rozproszonemu oświetleniu konsoli sufitowej zawierającej cztery schowki bagażowe i regulowane lampki LED poczuć się można jak w kabinie dyspozycyjnego odrzutowca. Czworokątne lusterko "konwersacyjne" umożliwia kierowcy obserwowanie pasażerów Voyagera bez odwracania oczu od drogi.
Nowa Super Konsola posiada dwa gniazdka prądowe 12V w zasięgu ręki kierowcy, przeznaczone do podłączenia telefonu komórkowego i innych urządzeń cyfrowych audio. Pasażerowie drugiego i trzeciego rzędu mogą korzystać ze skrytki na drobiazgi. W przednich, podświetlanych diodami LED uchwytach mieszczą się litrowe butelki z napojami. Uchwyty tylne można "załadować" w pierwszym rzędzie, a następnie przesunąć do rzędu drugiego.

Super Konsola zawiera także dwa poręczne, zamykane schowki na drobiazgi.

Lancia Voyager wyposażona jest w elektryczny napęd przesuwnych drzwi bocznych i klapy tylnej wraz z systemem detekcji przeszkód, który powoduje zatrzymanie i cofnięcie ruchu zamykania chroniąc przed obrażeniami palców i rąk.

Nowoczesne technologie
Lancia Voyager posiada bogate wyposażenie z wykorzystaniem najbardziej zaawansowanych technologii. W jego skład wchodzi multimedialny system rozrywkowy Uconnect Tunes z dyskiem twardym 30 GB i ekranem dotykowym, radioodtwarzacz CD/DVD/MP3/WMA z portem USB i gniazdkiem AUX, oparty na łączu Bluetooth, sterowany komendami głosowymi system komunikacji bezprzewodowej Uconnect z mikrofonem w sufitowym lusterku wstecznym oraz kamera podglądu video ParkView pokazująca przeszkody podczas parkowania tyłem.

Dostępny jako opcja system nawigacji Uconnect GPS umożliwia śledzenie map "z lotu ptaka" w trybie 2D i 3D oraz progresywne wyznaczanie drogi dojazdu.

Przyjemność podróży podnosi 9-głośnikowy system audio z subwooferem i wzmacniaczem o mocy 508 W oraz dwuekranowy system DVD dla pasażerów środkowego i tylnego rzędu siedzeń. Zdalnie sterowany system DVD może obsługiwać dwa spośród dostępnych mediów jednocześnie (radio, HDD, AUX, USB, 2xRGB i 2xDVD), wyświetlać obrazy na dwóch 9-calowych ekranach LCD i odtwarzać dźwięk za pośrednictwem niezależnych od siebie, 2-kanałowych słuchawek bezprzewodowych. Jak w kabinie samolotu, sufitowe lampki LED umożliwiają kierowanie strumieni światła tylko w pożądanym kierunku.

Jednostki napędowe
Oprócz stylizacji i komfortu jazdy Lancia Voyager posiada również inne mocne punkty. Każdy z dwóch oferowanych silników (Euro V) tworzy nowy wymiar podróżowania, a to dzięki inżynierii i osiągom, które nie mają sobie równych. Wyposażony w standardowy filtr cząstek stałych, pełen wigoru silnik Diesla o pojemności 2,8 litra rozwija moc 163 KM i moment 360 Nm, a jego zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi 7,9 l/100 przy emisji dwutlenku węgla (CO2) 207 g/km.

Drugą dostępną jednostką napędową jest silnik benzynowy V-6 o pojemności 3604 cm3 i mocy 287 KM, zużywający zaledwie 10,8 litra paliwa na 100 km w cyklu mieszanym. Silnik ten współpracuje z wyposażoną w hydrokinetyczny konwertor momentu obrotowego, 6-stopniową przekładnią automatyczną.

Rozwiązanie to pozwala "ciaśniej" zestopniować poszczególne przełożenia i ograniczyć w ten sposób zmiany prędkości obrotowej silnika, zapewniając płynniejszą pracę zespołu napędowego podczas jazdy.

Bezpieczeństwo
Nowa Lancia Voyager znajduje się również w czołówce segmentu pod względem wyposażenia bezpieczeństwa, na co składają się m.in. nowej generacji, wielostopniowe (multi-stage) czołowe poduszki powietrzne, boczne poduszki kurtynowe dla wszystkich trzech rzędów siedzeń oraz boczne poduszki fotelowe kierowcy i przedniego pasażera. Dostępny jest także system wspomagający parkowanie z opcjonalną kamerą podglądu video, pokazującą na wewnętrznym ekranie systemu Uconnect obraz ewentualnych przeszkód podczas parkowania tyłem.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama