/  /  /  /  / NOWOŚĆ | Lancia Delta 2014
Lancia Voyager

Lancia Voyager

Zmień
SegmentVany / Klasa Średnia
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 

NOWOŚĆ | Lancia Delta 2014

Lancia|
null
© Lancia
nullnull

Pokazywana po raz pierwszy we Frankfurcie już za kilka dni Lancia Delta MY 2014 wejdzie do sprzedaży na głównych rynkach Europy począwszy od stycznia. Poniżej krótka prezentacja tego samochodu klasy kompaktowej o włoskich korzeniach.

Od zewnątrz Delta MY 2014 zyskała boczne spojlery i zderzaki w kolorze nadwozia oraz chromowane, podwójne końcówki wydechu. Wystrój wnętrza wzbogacił się o akcenty dekoracyjne w błyszczącej czerni, wyznaczające panel sterowania klimatyzacji w konsoli centralnej oraz matowo-czarne inserty na kole kierownicy, w zestawie wskaźników i tablicy przyrządów.

Jak podkreśla producent, Lancia Delta należy do liderów swego segmentu pod względem miejsca na nogi dla tylnych pasażerów: za sprawą przesuwanej kanapy z odchylanymi o 250 oparciami, która pozwala i tak już pokaźny bagażnik powiększyć jeszcze bardziej (380 litrów z kompletem pasażerów; 465 litrów po odsunięciu kanapy do przodu oraz 724 litry po jej złożeniu).
 
Maksymalne odsunięcie kanapy i odchylenie oparć zapewnia pełny relaks w trakcie podróży. Ciekawostką jest fakt, iż Lancia Delta jest jedynym hatchbackiem tej klasy z możliwością przesuwania tylnej kanapy i odchylania jej oparć.

W zależności od rynku sprzedaży oferta nowej Lancii Delta MY 2014 obejmuje cztery wersje wyposażenia (Steel, Silver, Gold oraz 'S by Momodesign' serii specjalnej), trzy opcje silnikowe (105-konną 1.6 MultiJet, 120-konną 1.6 MultiJet oraz 120-konną 1.4 TurboJet LPG) w zestawie z 6-stopniową skrzynią przekładniową.

Nabywca ma do dyspozycji paletę 19 kolorów nadwozia (w tym 9 kombinacji dwutonowych) oraz siedem wzorów felg z lekkiego stopu o średnicy 16-, 17 i 18 cali.

Wśród bogatego wyposażenia Delty MY 2014 wymienić należy Absolute Handling System (ulepszona wersja ESP), pozwalający zachować pełną kontrolę na pojazdem i optymalizować jego stabilność we wszelkich praktycznie warunkach jazdy, a także system wspomagający parkowanie Magic Parking, pomagający znaleźć odpowiadające wymiarowi samochodu miejsce parkowania i automatycznie kierujący pojazdem podczas cofania.

Na bliższą uwagę zasługuje seria specjalna pod nazwą 'S by Momodesign', czyli owoc wznowienia współpracy marek Lancii i Momodesign. Nowa wersja Delty MY 2014 'S by Momodesign' to konkretny przykład, w jaki sposób obiekt motoryzacyjny może być zgodnie z kluczem współczesnej estetyki reinterpretowany przez Momodesign Style Centre tak, by połączyć tradycyjną elegancję i temperament Lancii z przebojowością i wyrazistością image marki mediolańskiego atelier Momodesign.

Lancia Delta Turbo LPG należy do "klubu" Ecochic, propagującego, w myśl maksymy "Bi-Fuel. Be Ecochic" (Dwa paliwa. Eko-szyk), koncepcję prawdziwie innowacyjną w świecie pojazdów przyjaznych środowisku: ekskluzywność za przystępną cenę, obszerne wnętrze mimo kompaktowych wymiarów oraz pełnia wigoru przy oszczędnym zużyciu paliwa.

Lancia Delta LPG Ecochic Turbo wyposażona jest w silnik dwupaliwowy 1.4 Turbo bi-fuel, który zalicza się do najlepszych w swej kategorii pod względem osiągów i kosztów eksploatacji. Jego moc 120 KM przy 5000 obr/min i moment 206 Nm przy 1750 obr/min zapewnia prędkość maksymalną 195 km/h oraz przyspieszenie 0-100 km/h w czasie 9,8 sekundy.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama