/  /  /  /  / 10 000 000 aut wyprodukowały zakłady dawnej FSM i Fiat Auto Poland
Lancia Voyager

Lancia Voyager

Zmień
SegmentVany / Klasa Średnia
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 

10 000 000 aut wyprodukowały zakłady dawnej FSM i Fiat Auto Poland

FAP|
null
© FAP
null

Z linii montażowych tyskiego zakładu Fiat Auto Poland zjechał właśnie jubileuszowy, 10-milionowy samochód. Tyle pojazdów wyprodukowały w ciągu swojej 41-letniej historii zakłady w Bielsku-Białej i w Tychach.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
Początki rozwoju przemysłu samochodowego na Śląsku sięgają roku 1971, kiedy to z linii dawnej FSM w Bielsku-Białej zjechały pierwsze Syreny. Dynamiczny rozwój dawnej Fabryki Samochodów Małolitrażowych, powstałej na bazie WSM-u, następuje od roku 1973, kiedy to na liniach  produkcyjnych zakładu w Bielsku-Białej zaczęto montować Fiaty 126 w wyniku licencji zakupionej przez polski rząd, a w Tychach uruchomiono budowę nowego zakładu, który rozpoczął działalność produkcyjną jesienią 1975 roku.

W ciągu tych minionych lat bielski zakład od końca 1971 roku do września 2000 roku, kiedy to produkcja została przeniesiona do tyskiego zakładu, wyprodukował 1 722 596  samochodów (modele: 126, 127, Uno, Siena, Palio Weekend).  

Produkcja samochodów w tyskim zakładzie rozpoczęła się we wrześniu 1975 roku, a z linii montażowych zaczęły zjeżdżać pierwsze Maluchy (Fiat 126p). Od tego czasu wiele się zmieniło w tyskim zakładzie. Inwestycje związane z uruchomieniem produkcji kolejnych, nowych modeli uczyniły tyską fabrykę Fiata jedną z najnowocześniejszych w światowym przemyśle motoryzacyjnym. Organizacja produkcji tyskiej fabryki spełnia światowe standardy WCM, a produkowane w niej samochody plasują się w czołówce  rankingów niezawodności.

Dwa produkowane tam samochody (Fiat Panda  i Fiat 500) zdobyły prestiżowy tytuł "Car of the Year".

Wyniki produkcji samochodów w Polsce do września 2012

W swej 37-letniej działalności tyski zakład, który do maja 1992 roku był częścią dawnej FSM, a obecnie jest jednym z zakładów Fiata, wyprodukował  8 277 404 samochody (modele: 126, Uno/Innocenti, Siena, Palio Weekend, Cinquecento, Seicento, Panda Classic, 500/500C/Abarth, Lancia Ypsilon, Ford Ka, a także w systemie SKD egzemplarze Ducato, Punto, Bravo/Brava, Marea).

Łącznie bielski i tyski zakład wyprodukował (do 11 października 2012 roku) następujące ilości modeli samochodów:
- Fiat 126: 3 318 674 sztuk
- Fiat Panda: 2 154 854 sztuk
- Fiat Seicento/600: 1 328 973 sztuk
- Fiat Cinquecento: 1 164 525 sztuk
- Fiat 500/Abarth 500: 914 006 sztuk
- FSM Syrena: 344 099 sztuk
- Ford Ka: 337 904 sztuk
- Fiat Uno: 188 190 sztuk
- Lancia Ypsilon: 78 377 sztuk
- Fiat Punto: 57 026 sztuk
- Fiat Siena: 50 151 sztuk
- Fiat Palio Weekend: 34 138 sztuk
- Fiat Bravo/Brava: 22 964 sztuk
- Fiat Ducato: 2 893 sztuk
- Fiat Marea: 2 846 sztuk
- Fiat 127: 380 sztuk
SUMA: 10 000 000 sztuk

W zakładach dawnej FSM wyprodukowano 3 349 487 samochodów, a w Fiat Auto Poland 6 650 513 sztuk.

Z 10 000 000 wyprodukowanych samochodów 6 205 813 egzemplarzy trafiło do klientów zagranicznych.

Jubileuszowym 10-milionowym samochodem okazał się Fiat 500C 1.2 w kolorze czerwonym  Rosso Corsa (wersja Lounge), przeznaczony dla klienta w Niemczech.

Lancia Ypsilon 1.3 MultiJet w kolorze szarym Grigio Sfrenato (wersja Platino) trafi na rynek włoski, a Panda Classic 1.2 w kolorze żółtym Giallo Ottimista (wersja Dynamic) została zamówiona przez klienta w Polsce.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama