/  /  / Voyager
Lancia Voyager

Lancia Voyager

Zmień
SegmentVany / Klasa Średnia
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 
Lancia Voyager
© Lancia
Lancia VoyagerLancia VoyagerLancia VoyagerLancia VoyagerLancia VoyagerLancia VoyagerLancia Voyager
Lancia Voyager to wynik współpracy koncernu Fiata z amerykańskim Chryslerem. Poprzednim reprezentantem Lancii w klasie vanów była Lancia Phedra, auto, które dzieliło podzespoły z Fiatem Ulysse oraz Peugeotem 806 i Citroenem C8. Francusko- włoskie czworaczki musiały wówczas zmagać się na rynku z ugruntowaną konkurencją, jaką stanowił dla nich Chrysler Voyager, miał on wówczas opinię najbardziej przyjaznego kierowcy spośród vanów. Historia Voyagera zaczęła się w roku 1984, w Stanach Zjednoczonych, jednak wówczas produkowany był pod szyldem innej marki koncernu Chryslera, mianowicie jako Plymouth, bądź jako Dodge (wtedy z kolei nosił nazwę Caravan). W USA, pod marką Chrysler model ten znany jest jako Town&Country i sprzedawany jest od końca lat 80-tych. Voyager, jako model marki Chrysler znany jest głównie w Europie. Warto przy tym zaznaczyć, iż Voyager uznawany jest za pioniera segmentu osobowych vanów. Przejęcie większości udziałów w koncernie Chryslera przez Fiata spowodowało, iż dawni konkurenci zjednoczyli siły, a następczynią Phedry w klasie MPV została właśnie Lancia Voyager.

Sylwetka Voyagera, bez znaczenia pod jaką nazwą występował, nie zmieniła się wiele podczas całego okresu produkcji. Niemal jednobryłowe nadwozie z mocno pochylona maską i obszernym przedziałem pasażersko-bagażowym, w zależności od generacji stawało się jedynie bardziej lub mniej kanciaste, pozostając wierne zasadom, które zapewniają podróżującym maksymalnie dużo przestrzeni wewnątrz pojazdu. Władze koncernu Fiata zapewniają, że charakter samochodu nie zmienił się, a jedynie nadano mu cechy, z których znana jest włoska marka Premium, tj. precyzję wykonania oraz dbałość o detale.

Poza tym, Voyager ma pozostać tym, czym był dotychczas, zatem autem oferującym przede wszystkim wysoki komfort podróżującym nim osobom, tak na krótkich, jak i dalszych trasach. Wymiary (długość x szerokość x wysokość) 5,21 x 1,99 x 1,75m. przy rozstawie osi ok. 3,1m. zapewniają przestronne wnętrze, zaś aby ciężar generowany przez te gabaryty sprawnie poruszać, można posłużyć się jednym z silników: benzynowym V-6 o pojemności 3,6 litra i mocy 286 KM współpracującym z 6-stopniową przekładnią automatyczną oraz czterocylindrowym, rzędowym silnikiem  Diesla  o mocy 163 i pojemności 2,8 litra − w parze z automatyczną przekładnią sześciostopniową.

W wyposażeniu seryjnym Lancii Voyager znalazły się: system elektronicznej stabilizacji toru jazdy ESP, system zapobiegający blokadzie kół podczas hamowania ABS, wielostopniowe poduszki przednie, poduszki powietrzne boczne dla podróżujących z przodu, kurtyny boczne dla wszystkich rzędów siedzeń, aktywne zagłówki przednie, lampy ksenonowe ze spryskiwaczami i samopoziomowaniem, system aktywnej ochrony pieszych ACTIVE PEDESTRIAN PROTECTION, czujniki parkowania tył, czujniki ciśnienia w oponach, zamocowania fotelików  LATCH, alarm niezapiętych pasów dla przednich foteli.

Do konkurentów Lancii Voyager zaliczają się takie modele jak Peugeot 807, Ford Galaxy, Renault Espace, Seat Alhambra, czy VW Sharan.
 

Voyager najczęściej porównywana z

Jeep Grand Cherokee
Jeep Grand Cherokee
Kia Venga
Kia Venga
Mercedes B
Mercedes B
Mitsubishi Pajero
Mitsubishi Pajero
Opel Meriva
Opel Meriva
SEAT Alhambra
SEAT Alhambra
Ssangyong Rodius
Ssangyong Rodius
Reklama