/  /  / Delta
Lancia Delta

Lancia Delta

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Niższa Średnia
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 
Lancia Delta
© Samar
Lancia DeltaLancia DeltaLancia DeltaLancia DeltaLancia DeltaLancia DeltaLancia DeltaLancia DeltaLancia DeltaLancia DeltaLancia DeltaLancia DeltaLancia DeltaLancia DeltaLancia DeltaLancia DeltaLancia DeltaLancia DeltaLancia DeltaLancia DeltaLancia DeltaLancia DeltaLancia DeltaLancia DeltaLancia DeltaLancia DeltaLancia DeltaLancia DeltaLancia DeltaLancia DeltaLancia DeltaLancia DeltaLancia DeltaLancia DeltaLancia DeltaLancia DeltaLancia DeltaLancia DeltaLancia DeltaLancia DeltaLancia DeltaLancia DeltaLancia DeltaLancia DeltaLancia DeltaLancia DeltaLancia DeltaLancia DeltaLancia DeltaLancia DeltaLancia DeltaLancia DeltaLancia DeltaLancia DeltaLancia DeltaLancia DeltaLancia DeltaLancia DeltaLancia DeltaLancia DeltaLancia DeltaLancia DeltaLancia DeltaLancia DeltaLancia DeltaLancia DeltaLancia DeltaLancia DeltaLancia DeltaLancia DeltaLancia DeltaLancia DeltaLancia DeltaLancia DeltaLancia DeltaLancia DeltaLancia DeltaLancia DeltaLancia DeltaLancia DeltaLancia DeltaLancia Delta
Lancia Delta to samochód o bardzo bogatej historii. Nazwa odwołuje się do jednego z najwspanialszych okresów w historii Lancii. Jest to również symbol matematyczny oznaczający zmianę, różnicę, rozwój. Swojemu właścicielowi auto sławę przyniosło przede wszystkim dzięki sukcesom w rajdach, w których rajdowa wersja Delty odniosła 49 zwycięstw oraz wywalczyła 6 mistrzowskich tytułów. Stało się tak pomimo tego, że głównym założeniem włoskiego producenta było stworzenie auta rodzinnego. Pierwsza generacja Lancii Delta pojawiła się w 1979 roku i na rynku dostępna była przez 15 lat. Zmiana generacyjna nastąpiła w 1994 roku i model ten produkowany był do 1999 roku. Na trzecią generację trzeba było jednak długo czekać. Jako model koncepcyjny została ona zaprezentowana podczas 63. edycji Międzynarodowego Festiwalu Filmowego w Wenecji w 2006 roku pod nazwą Lancia Delta HPE. Wersja produkcyjna swoją światową premierę miała w 2008 roku na salonie samochodowym w Genewie. Model ten bazuje na zmodyfikowanej płycie podłogowej z Fiata Bravo, dzięki czemu jego wymiary wynoszą 4,52 metra długości, 1,80 metra szerokości oraz 1,50 metra wysokości. Takie gabaryty pozwoliły na sklasyfikowanie auta w klasie niższej średniej, czyli segmencie C. Lancia Delta produkowana jest zakładach Fiata mieszczących się w miejscowości Casino.

   Nowa Lancia Delta została zaprojektowana przez Centro Stile Lancia i łączyć miała dwie fundamentalne dla marki wartości, elegancji i stylu z innowacyjnym temperamentem. Nadwozie dostępne jest jako 5-drzwiowy hatchback, z kolei stylistycznie jest to rozwinięcie koncepcji znanej już z modeli Ypsilon oraz Musa, w szczególności dotyczy to przodu pojazdy. Najbardziej charakterystycznym elementem jest chromowana atrapa chłodnicy, a także przednie reflektory, które rozciągnięte zostały wzdłuż maski. Zastosowano również wiele tradycyjnych rozwiązań znanych z historycznych modeli marki, takie jak otwierany dach, wykorzystujący technikę flying bridge, dużych rozmiarów tylna szyba pozbawiona dolnej ramy, chromowana kratka wlotu powietrza stanowiąca nowoczesną wersję tej klasycznej wykorzystywanej w latach 50. oraz boczne chromowania, które jeszcze bardziej podkreślają bogate przeszklenie samochodu i dodają polotu liniom bocznym nadwozia.

   Wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa w Lancii Delata jest bardzo bogate i to już w podstawowej wersji. Standardowo montowanych jest w niej 6 poduszek powietrznych, system antypoślizgowy ABS, system rozdziału siły hamowania EBD, system kontroli stabilności jazdy ESP, a także kontrola trakcji TTC i aktywne elektroniczne wspomagania kierownicy DST. Jako opcja dodatkowa dostępna jest poduszka kolanowa kierowcy oraz system zapobiegający niezamierzonej zmianie pasa ruchu. Bogate wyposażenie w elementy bezpieczeństwa pozwoliły Lancii Delta uzyskać maksymalną ilość 5 gwiazdek w testach zderzeniowych EuroNCAP.

   Konkurencję dla Lancii Delta stanowi Volkswagen Golf, Audi A3, BMW serii 1, Alfa Romeo 147, czy też Mercedes klasy A.

 

Delta najczęściej porównywana z

Alfa Romeo Giulietta
Alfa Romeo Giulietta
BMW 3
BMW 3
Citroen C4
Citroen C4
Ford Focus
Ford Focus
Opel Astra IV
Opel Astra
Renault Megane
Renault Megane
Skoda Octavia III
Skoda Octavia
Reklama