/  /  /  / KADRY | Zmiana warty w rosyjskim gigancie
Lada

Lada

Zmień
Lada to jedna z najbardziej popularnych rosyjskich marek, pod logiem której produkowane są samochody osobowe. Kojarzona jest głównie jako wytwórca małych, ekonomicznych aut, które często produkowane były na licencji innych wytwórców i odniosły duży sukces rynkowy w krajach Europy Środkowo-Wschodniej, przede wszystkim w latach 80-tych.
Dowiedz się więcej o marce
 

KADRY | Zmiana warty w rosyjskim gigancie

null
null

Igor Komarov, prezes rosyjskiego AvtoVAZ, nie jest już szefem spółki. Menadżer pełnił to stanowisko od sierpnia 2009. AvtoVAZ produkuje samochody swojej sztandarowej marki Łada.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
Jak informuje prestiżowy dziennik Financial Times, na następcę Komarova nominowano ponoć Bo Anderssona, który aktualnie pełni wysokie stanowisko zarządzające w innej rosyjskiej firmie motoryzacyjnej, GAZ.

Jak podkreśla się w artykule Financial Times, pozyskanie Bo Anderssona, który wcześniej pełnił m.in. ważne stanowisko w General Motors, to uwieńczenie starań Carlosa Ghosna, który jako prezes i dyrektor generalny Aliansu Renault-Nissan dąży do uczynienia z AvtoVAZ spółki o bardziej międzynarodowym charakterze, która będzie umiała skutecznie stawić czoła zagranicznym inwestorom coraz mocniej rozpychającym się na rosyjskim rynku motoryzacyjnym.

Szacuje się, że do roku 2016 Rosja stanie się największym rynkiem zbytu dla przemysłu motoryzacyjnego w Europie.

Alians Renault-Nissan jest aktualnie w trakcie integracji swoich struktur z AvtoVAZ.


Autor: Rafał Żaglewski
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama