/  /  / 4x4
Lada 4x4

Lada 4x4

Zmień
SegmentTerenowo Rekreacyjne / Klasa Niższa Średnia
Cena44 000 zł - 44 000 zł (aktualizacja: 2013-08-01)
Emisja CO2225 g/km
Żużycie paliwa9,5 L/100km
 
Zdjęcie 1088614694.jpg
© SAMAR
Zdjęcie 1088614694.jpgZdjęcie 1088614697.jpgZapalniczka i popielniczk.jpgZdjęcie 1088614704.jpgZdjęcie 1088614707.jpgZdjęcie 1088614710.jpgZdjęcie 1088614713.jpgZdjęcie 1088614717.jpgZdjęcie 1088614720.jpgZdjęcie 1088614723.jpgZdjęcie 1088614726.jpgZdjęcie 1088614730.jpgZdjęcie 1088627189.jpgZdjęcie 1088627193.jpgZdjęcie 1088627196.jpgZdjęcie 1088627199.jpgZdjęcie 1088627203.jpgZdjęcie 1088627206.jpgZdjęcie 1088627209.jpgZdjęcie 1088627212.jpgZdjęcie 1088627215.jpgZdjęcie 1088627219.jpgZdjęcie 1088627224.jpgZdjęcie 1088627227.jpgZdjęcie 1088627230.jpgZdjęcie 1088627234.jpgZdjęcie 1088627237.jpgZdjęcie 1088627240.jpgZdjęcie 1088627244.jpgZdjęcie 1088627247.jpgZdjęcie 1088627250.jpgZdjęcie 1088627254.jpgZdjęcie 1088627257.jpgZdjęcie 1088627260.jpgZdjęcie 1088627264.jpgZdjęcie 1088627267.jpgZdjęcie 1088627270.jpgZdjęcie 1088627274.jpgZdjęcie 1088627277.jpgZdjęcie 1088627280.jpgZdjęcie 1088627283.jpgZdjęcie 1088627287.jpgZdjęcie 1088627290.jpgZdjęcie 1088627294.jpgZdjęcie 1088627297.jpgZdjęcie 1088627300.jpgZdjęcie 1088627304.jpgZdjęcie 1088627307.jpgZdjęcie 1088627310.jpgZdjęcie 1088627314.jpgZdjęcie 1088627317.jpgZdjęcie 1088627321.jpgZdjęcie 1088627324.jpgZdjęcie 1088627329.jpgZdjęcie 1088627334.jpgZdjęcie 1088627337.jpgZdjęcie 1088627341.jpgZdjęcie 1088627345.jpgZdjęcie 1088627348.jpgZdjęcie 1088627352.jpgZdjęcie 1088627356.jpgZdjęcie 1088627360.jpgZdjęcie 1088627362.jpgZdjęcie 1088627366.jpgZdjęcie 1088627370.jpgZdjęcie 1088627373.jpgZdjęcie 1088627377.jpgZdjęcie 1088627380.jpgZdjęcie 1088627383.jpg
Lada 4x4 przez wiele lat sprzedawana była pod nazwą Lada Niva, dopiero w 2006 roku producent postanowił wprowadzić obecnie obowiązująca nazwę. Zaliczany jest on do klasy niższej średniej (segment C) w grupie aut terenowo-rekreacyjnych. Powszechnie przyjmuje się, że był to pierwszy model rosyjskiej marki, który nie został stworzony na licencji Fiata, choć zostało wykorzystanych wiele komponentów znanych z poprzednich modeli Lady, a które bazowały na licencyjnych technologiach Fiata. 4x4 jest samochodem, który posiada najdłuższy rynkowy staż wśród wszystkich pojazdów terenowych oferowanych w Polsce. Jego historia rozpoczęła się już w roku 1976, a do chwili obecnej przeszedł zaledwie kilka drobnych modyfikacji. Koncepcja budowy oparta na samonośnej konstrukcji wzmocnionej zintegrowaną ramą, a także niezależne przednie zawieszenie i sztywne tylne, przypomina dzisiejszego Jeepa Cherokee. Jednak bardzo dobry jak na tamte czasy pomysł nie poszedł w parze z jakością wykonania, przez co pojazd mimo, że osiągnął pewien sukces na rynkach europejskich to szybko zniknął z jej krajobrazu. To niewielkie auto o długości 3,72 metra, szerokości 1,68 metra oraz wysokości 1,64 metra doczekało się swojego następcy, który powstał przy współpracy AvtoVAZ (właściciela Lady) oraz koncernu General Motors. Przyjął on zmienioną nazwę Chevrolet Niva jednak nie jest on dostępny na rynku polskim. Produkcja pierwszej generacji auta wciąż odbywa się w zakładach w rosyjskim mieście Togliatti.

Lada 4x4 oferowana jest w Polsce wyłącznie jako 3-drzwiowy SUV. Jego wyglądu zewnętrznego nie da się porównać do żadnego obecnie sprzedawanego samochodu. Konstrukcja jest bardzo przestarzała i odzwierciedla sędziwy wiek pojazdu. Zastosowano w nim dużą ilość kantów, przez co auto wygląda bardzo topornie. Charakterystycznymi elementami 4x4 są okrągłe reflektory oraz kierunkowskazy umieszczone ponad nimi. Ramki okienne wykończone są chromowanymi listwami, zaś same okna dzięki swojemu kształtowi zapewniają bardzo dobrą widoczność. Jak przystało na auto terenowe 4x4 posiada duży prześwit, wynoszący 21,3 cm, który pozwala pokonywać przeszkody wodne o głębokości do 65 cm. Pokonać więc może trudny teren, w którym wiele dzisiejszych aut terenowych by sobie nie poradziło. W niekonwencjonalnym miejscu umieszczono również koło zapasowe, które znalazło miejsce nie na tylnej klapie bagażnika, lecz na specjalnym wsporniku w komorze silnika.

Z powodu bardzo starej konstrukcji w Ładzie 4x4 nie sposób znaleźć żadnych obecnie stosowanych rozwiązań technologicznych. Jedynym wyposażeniem z zakresu bezpieczeństwa są cztery trzypunktowe pasy bezpieczeństwa i cztery regulowane zagłówki. Kilka lat temu wprowadzono do seryjnej produkcji hydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego.

Dla Lady 4x4 ciężko znaleźć konkurenta, w swojej klasie. Konkurować może z nim jedynie Suzuki Jimny.
 

4x4 najczęściej porównywana z

Dacia Duster
Dacia Duster
Lexus LS
Lexus LS
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Opel Mokka
Opel Mokka
Skoda Yeti
Skoda Yeti
Suzuki Jimny
Suzuki Jimny
Volvo S60
Volvo S60
Reklama