/  /  /  / Zmodernizowana Kia Sorento na zdjęciach
Kia
Kia to najstarsze przedsiębiorstwo motoryzacyjne w Korei Południowej, które specjalizuje się w produkcji samochodów osobowych oraz dostawczych. Razem z inną marką pochodzącą z tego kraju – Hyundaiem – tworzy grupę Hyundai Kia Automotive Group. Podobnie jak ona początek XXI wieku może również zaliczyć do okresu najbardziej dynamicznego rozwoju.
Dowiedz się więcej o marce
 

Zmodernizowana Kia Sorento na zdjęciach

KIA|
null
© KIA
nullnullnullnull

Kia Sorento zyskuje wzmocnioną strukturę skorupy nadwozia, nowy wygląd i bogate wyposażenie high-tech. Oto szczegóły i zdjęcia.

Zupełnie nowa platforma podwoziowa, zmodernizowane jednostki napędowe o niższym zużyciu paliwa i emisji spalin, lepsze własności jezdne i komfort podróżowania, bogatsze wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa oraz nowy wygląd nadwozia to elementy charakteryzujące odświeżoną i zmodernizowaną Kię Sorento, która wchodzi na większość rynków światowych w czwartym kwartale bieżącego roku.

Aby zmodernizowanej Kii Sorento nadać świeżego wyglądu, który wiąże się ze wzmocnioną strukturą nadwozia, jakością wykonania klasy premium oraz bogatszym wyposażeniem, zespół designerów dokonał restylizacji przedniej i tylnej części pojazdu, dodając powierzchni lakierowanych w kolorze nadwozia.

Efektem dopracowania szczegółów designu karoserii jest obniżenie współczynnika oporu aerodynamicznego Cd do wartości 0,34.

Zmodernizowane Sorento otrzymało nowe zderzaki (przedni i tylny) z pionowym układem świateł przeciwmgielnych, nową atrapę chłodnicy i reflektory ze światłami pozycyjnymi LED oraz nową klapę tylną nadwozia i lampy zespolone w technologii LED. W zależności od wersji modelowej urody Sorento dodać mogą polerowane 10-ramienne felgi o średnicy 19 cali z lekkiego stopu (wyposażenie opcjonalne).

Jako wyposażenie opcjonalne dostępne będzie również dwuczęściowe, panoramiczne okno dachowe z elektrycznie sterowaną blendą słoneczną.

Najwyższej jakości wystrój kabiny pasażerskiej i wyposażenie high-tech
W kabinie dominuje nowy wystrój wnętrza, a w ramach wyposażenia dodatkowego niektórych wersji modelowych oferowany jest szereg opcji wyposażenia high-tech. Dostęp do środka został ułatwiony dzięki obniżeniu o 10 mm wysokości zawieszenia oraz poziomu podłogi, czego efektem jest zwiększenie przestrzeni na nogi pasażerów drugiego i trzeciego rzędu siedzeń (odpowiednio o 30 i 9 mm).

Do wyboru nabywcy jest tapicerka materiałowa lub skórzana w kolorze czarnym lub beżowym.

7-miejscowe wnętrze zyskało więcej materiałów miękkich w dotyku, a dyskretnej elegancji nadają mu chromowane klamki drzwi oraz chromowane obramowania wlotów powietrza i przełączników. Uwagę zwraca nowy zestaw wskaźników LCD i nowa konsola centralna z wyświetlaczem 8-calowym (7-calowym na rynkach Europy). Skórzany uchwyt selektora przełożeń o „wyprostowanym” skoku (w wersji z przekładnią automatyczną) podkreśla luksusową orientację auta.

Wyposażenie opcjonalne klasy premium obejmuje m.in. elektrycznie ustawiane, podgrzewane i wentylowane fotele przednie, elektrycznie podgrzewane siedzenia drugiego rzędu, przyciemniane szyby z filtrem UV oraz nawiewy klimatyzacji dla trzeciego rzędu siedzeń.

Aby jeszcze bardziej zwiększyć stopień wyrafinowania i komfortu jazdy, zastosowano szereg zaawansowanych rozwiązań w zakresie redukcji NVH (hałasów, drgań i wibracji), dzięki którym nowa Kia Sorento należy do najlepiej wyciszonych pojazdów w swej klasie.

Ulepszone jednostki napędowe
Produkowana w Korei nowa Kia Sorento napędzana będzie całą gamą silników benzynowych i wysokoprężnych o mocy od 150 do 197 KM. Zgodnie z panującymi aktualnie trendami, charakterystyka jednostek benzynowych serii Theta II 2.4 GDI oraz diesli R2.2 TCI została zoptymalizowana celem ekonomizacji zużycia paliwa.

W silnikach serii Theta II 2.4 GDI zastosowano nową głowicę cylindrów i tłoki oraz nowy system wtrysku paliwa i układ dolotowy. Efektem jest 9-proc. wzrost mocy (do 192 KM) i 6,6-proc. wzrost momentu obrotowego (do 242 Nm) w porównaniu z podobnej pojemności silnikami o wtrysku wielopunktowym konkurencji, przy obniżeniu zużycia paliwa i emisji CO2 (już od 199 g/km).

Silniki Diesla serii „R” należą do ulubionych przez klientów Kia w różnych modelach tej marki na rynkach światowych. Napędzający nowe Sorento 2,2-litrowy diesel TCI (z turbosprężarką i intercoolerem) o mocy 197 KM otrzymał nowy układ recyrkulacji spalin (EGR), który pozwala obniżyć emisję CO2 do zaledwie 147 g/km. Maksymalny moment obrotowy tej jednostki wynosi 436 Nm (z przekładnią automatyczną) lub 421 Nm (z przekładnią manualną).

Do europejskich nabywców nowego Sorento adresowany jest dodatkowo mniejszy, 2,0-litrowy diesel R2.0 TCI o mocy 150 KM.

Przekładnie sześciostopniowe i napęd 2WD lub 4WD
Nowa Kia Sorento wyposażona jest w manualną lub automatyczną przekładnię sześciostopniową oraz w zależności od wersji modelowej napęd 2WD (tylko na koła przednie) lub 4WD (na cztery koła), identycznie jak jej poprzednik.

Napęd 2WD skutkuje obniżeniem masy pojazdu o około 60 kg, a więc niższym zużyciem paliwa.

Napęd 4WD to system typu On Demand przekazujący 100 procent momentu obrotowego na koła przednie podczas zwykłej jazdy miejskiej lub autostradowej. W przypadku ich poślizgu część mocy (do 50%) przenoszona jest automatycznie na koła tylne. W warunkach niskiej przyczepności przydatny jest tryb Lock Mode, rozdzielający moment koła przednie i tylne w proporcji 50/50 procent.

Lepsze osiągi na drodze, niezmienna sprawność off-road
Konstruktorzy nie szczędzili starań, aby na miarę najlepszych rywali w tej klasie pojazdów połączyć pewność prowadzenia z doskonałym wyważeniem charakterystyki jezdnej i komfortu.

Dotychczasowy system zawieszenia (kolumny MacPherson z przodu i układ wielowahaczowy z tyłu) otrzymał nowe ramy pomocnicze o bardziej wytrzymałej konstrukcji, które pozwalają bardziej precyzyjnie kontrolować pracę wszystkich komponentów, a dzięki zmodyfikowanym tulejom skuteczniej tłumić drgania. Efektem powiększenia tulei zawieszenia, wydłużenia tylnych wahaczy oraz zastosowania wzmocnionych amortyzatorów typu HPD (High Performance Dampers) jest odczuwalny wzrost komfortu podróżowania i stabilności pojazdu.

Aby zwiększyć precyzję prowadzenia oraz „wyczucie” drogi, układ kierowniczy jest teraz bardziej bezpośredni i wymaga tylko 2,95 obrotu kierownicy pomiędzy położeniami skrajnymi. Jako opcja wyposażenia już wkrótce dostępny będzie układ kierowniczy FlexSteer o trzech trybach pracy (Normal, Sport i Comfort) w zależności od przyjętego stylu jazdy.

W warunkach jazdy miejskiej najlepiej sprawdzać się będzie tryb komfortowy.

Wysoki standard bezpieczeństwa czynnego i biernego
Już w roku 2009 (premiera rynkowa) Kia Sorento drugiej generacji uzyskała 5-gwiazdkową ocenę bezpieczeństwa Euro NCAP. Oficjalne reżimy testowe w Europie są obecnie znacznie zaostrzone, stąd też wystąpiła konieczność poważnej modyfikacji struktury karoserii oraz wyposażenia bezpieczeństwa nowego Sorento tak, aby sprostać wymaganiom obowiązującym w tym zakresie.

Dzięki zmianom w konstrukcji skorupy nadwozia, które charakteryzuje się wyższym (25-procentowym) niż większość pojazdów tej klasy udziałem stali o ultra-wysokiej wytrzymałości na rozciąganie (ponad 60 kgf/mm2), wzrosła odporność na zderzenia czołowe, boczne i tylne. Przedni zderzak, centralna i tylne podłogowe podłużnice nadwozia wykonane są ze stali o ultra-wysokiej wytrzymałości na rozciąganie (ponad 150 kgf/mm2) tłoczonej na gorąco w temperaturze 900 stopni C podnosząc wytrzymałość kolizyjną struktury samochodu.

Zastosowanie specjalnej poprzeczki rozpierającej pomiędzy kielichami kolumn przedniego zawieszenia zwiększa sztywność skrętną karoserii o 18 procent i wzmacnia „fundament” dla zawieszenia i układu kierowniczego wpływając tym samym nie tylko na wzrost komfortu jazdy ale i stabilności kierunkowej.

Nowa Kia Sorento wyposażona może być w sześć poduszek powietrznych (czołowe, boczne i kurtynowe), a wszystkie wersje modelowe otrzymały przednie wentylowane tarcze hamulcowe o średnicy zwiększonej do 320 mm.

Wyposażenie bezpieczeństwa czynnego obejmuje elektroniczny system stabilizacji toru jazdy ESC, kamerę podglądu drogi cofania z obiektywem szerokokątnym 1300 umieszczoną w klapie tylnej, reflektory ksenonowe (HID) oraz system wspomagający ruszanie na wzniesieniu HAC.

Do wyboru klientów oferowany będzie także radarowy system detekcji martwych pół widzenia BSD, system ostrzegający o zjeżdżaniu z pasa ruchu LDWS z użyciem kamery video nad szybą czołową oraz system „sprytnego” parkowania równoległego SPAS wykorzystujący czujniki ultradźwiękowe.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane

Najnowsze wiadomości - Kia

Reklama