/  /  /  / Elegancka Kia z napędem na tył
Kia
Kia to najstarsze przedsiębiorstwo motoryzacyjne w Korei Południowej, które specjalizuje się w produkcji samochodów osobowych oraz dostawczych. Razem z inną marką pochodzącą z tego kraju – Hyundaiem – tworzy grupę Hyundai Kia Automotive Group. Podobnie jak ona początek XXI wieku może również zaliczyć do okresu najbardziej dynamicznego rozwoju.
Dowiedz się więcej o marce
 

Elegancka Kia z napędem na tył

KIA|
KIA K900 - 2013
© KIA
KIA K900 - 2013KIA K900 - 2013KIA K900 - 2013KIA K900 - 2013KIA K900 - 2013KIA K900 - 2013KIA K900 - 2013KIA K900 - 2013KIA K900 - 2013KIA K900 - 2013KIA K900 - 2013KIA K900 - 2013KIA K900 - 2013KIA K900 - 2013KIA K900 - 2013KIA K900 - 2013KIA K900 - 2013KIA K900 - 2013KIA K900 - 2013KIA K900 - 2013KIA K900 - 2013KIA K900 - 2013

Flagowy sedan Kia K900 o napędzie na koła tylne zaprezentowany został podczas salonu w Los Angeles. Za sprawą bogatej listy wyposażenia standardowego i obszerności wnętrza klasy światowej Kia K900 MY 2015 wyznacza nową definicję postrzegania i oczekiwań konsumenckich wobec tej marki.

Już od pierwszego spojrzenia K900 sprawia nadzwyczajne wrażenie. Liczący 5077 mm i odpowiednio 1620 oraz 1628-milimetrowy rozstaw kół przednich i tylnych sprawia, iż 8-cylindrowa K900 mocno i wyraźnie zaznacza swe miejsce na drodze. Patrząc z boku, wizualne napięcie stylizacji nadwozia tworzy pochylona szyba czołowa oraz lekko zarysowana linia okien bocznych w połączeniu z podwyższoną krawędzią pokrywy bagażnika.

Standardowe wieloramienne, 19-calowe obręcze z chromowanego stopu lekkiego zaopatrzono w opony 245/45R19 z przodu oraz 275/40R19 z tyłu.

Charakterystyczna dla Kia "tygrysia" atrapa chłodnicy zamyka się niemal pionowo w stylistycznie wygładzonym pasie przednim nadwozia i otacza chromowane "zęby" wewnętrzne, zwiastujące moc i potencjał samochodu. Zadaniem przedniego spojlera, osłon podsilnikowych i podprogowych nadwozia jest optymalizacja aerodynamiki przepływów powietrza.

Obowiązkowym wyposażeniem okrętu flagowego Kia powinien być doskonale dobrany układ napędowy. I w tym zakresie K900 MY 2015 nie ustępuje pola, a to dzięki zastosowaniu pierwszego w sedanie marki Kia ośmiocylindrowego silnika widlastego V-8.

Pięciolitrowa, 32-zaworowa jednostka Tau DOHC o konstrukcji aluminiowej rozwija moc 420 KM i wyposażona jest w bezpośredni wtrysk paliwa GDI oraz system zmiennych faz rozrządu zarówno po stronie zaworów ssących, jak i wydechowych (Dual CVVT).

Zastosowany w K900 układ napędu na koła tylne promuje niejako bardziej dynamiczną jazdę, z czym koresponduje solidna konstrukcja nadwozia złożonego w 75% z elementów ze stali o wysokiej wytrzymałości lub nadwytrzymałej, a więc charakteryzującego się wyjątkową odpornością udarową i sztywnością skrętną.

Odczuwalny w kabinie pasażerskiej poziom NVH (hałasu, drgań i wibracji) sprowadzony został do minimum dzięki zastosowaniu bocznych szyb laminowanych oraz zaawansowanych materiałów wygłuszających i dźwiękochłonnych.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama