/  /  /  /  / Nowa Kia Soul i Optima atrakcją wystawy we Frankfurcie
Kia Sportage

Kia Sportage

Zmień
SegmentTerenowo Rekreacyjne / Klasa Niższa Średnia
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 

Nowa Kia Soul i Optima atrakcją wystawy we Frankfurcie

KIA|
null
© KIA
nullnullnullnull

Europejski debiut nowej wersji Kii Soul odbędzie się już podczas wrześniowej wystawy IAA we Frankfurcie. Towarzystwa dotrzymywać jej będzie koncepcja miejskiego samochodu segmentu B, nowa Kia Picanto LPG bi-fuel oraz restylizowana Kia Optima.

Jak zapowiada producent, nowa Kia Soul nie odbiega od swego oryginalnego designu, a dopełnieniem nowoczesnych akcentów stylistycznych jest lepsza dynamika na drodze oraz wybór ekonomicznych jednostek napędowych.

Inspiracją dla nowego projektu nadwozia był koncept Kia Track'ster 2012.
 
"Soul zaskarbił sobie swoistą lojalność klientów Kia, stąd też nowy model zachowuje wierność wobec oryginalnego, ikonicznego designu tego auta - tłumaczy Benny Oeyen, wiceprezes ds. marketingu i planowania produktu Kia Motors Europe.
 
Nowa Kia Soul 2014 wejdzie do sprzedaży w Europie wczesną wiosną przyszłego roku po uprzednim potwierdzeniu dostępnej gamy modelowej, wyboru silników benzynowych i wysokoprężnych, osiągów, zużycia paliwa, specyfikacji wyposażenia oraz proponowanych cen rynkowych.

Podczas najbliższego salonu IAA pokazana zostanie także nowa koncepcja samochodu europejskiego, zwiastująca nadejście stylowego i odpornego na trudy metropolitalnej dżungli gracza segmentu B. Projekt ten nawiązuje do zamierzeń marki Kia, aby stworzyć pojazd odpowiadający potrzebom użytkownika wielkich aglomeracji miejskich i powstał w Europie na bazie gustów i oczekiwań tutejszego nabywcy.

W odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na samochody małe o niskich kosztach eksploatacyjnych we Frankfurcie zaprezentuje się ponadto nowa wersja Kii Picanto jako LPG bi-fuel. Samochód ten napędzany jest specjalną dwu-paliwową odmianą 1,0-litrowego silnika Kia Kappa, która rozwija moc 67 KM i maksymalny moment obrotowy 90 Nm.

Korzyścią dla użytkownika Picanto LPG są jeszcze niższe koszty paliwa niż w przypadku konwencjonalnej wersji z napędem benzynowym.
 
Według danych fabrycznych w trybie zasilania LPG zużycie paliwa wynosi średnio zaledwie 5,8 l/100 km przy emisji CO2 nie przekraczającej 100 g/km. W wersji z systemem Kia Stop/Start (ISG) zużycie paliwa spada do 5,6 l/100 km, a poziom emisji CO2 to 97 g/km.

Kia Picanto LPG wyposażona jest w dwa zbiorniki paliwa: to standardowy zbiornik na benzynę o pojemności 35 litrów, zlokalizowany przed tylną osią, oraz 27-litrowy zbiornik na sprężony gaz LPG, umieszczony pod podłogą bagażnika we wnęce na koło zapasowe.

Do zmiany zasilania benzynowego na LPG i odwrotnie służy przycisk na desce rozdzielczej.

Dwu-paliwowa Kia Picanto LPG będzie początkowo dostępna na rynku polskim, niemieckim, włoskim, czeskim, greckim, portugalskim oraz holenderskim (ze spodziewanym udziałem w sprzedaży tej wersji modelowej na poziomie około 7 procent).

Dostępna na rynkach sprzedaży pod koniec bieżącego roku Kia Picanto LPG będzie jedynym samochodem na LPG objętym 7-letnią lub 150 000-kilometrową gwarancją fabryczną producenta.

Reagując na uwagi klientów oraz wymagania niezwykle konkurencyjnego rynku samochodowego, koreański producent zaprezentuje ponadto na frankfurckim salonie restylizowaną limuzynę Optima. Sedan Kii otrzymał nowy design, rozszerzone wyposażenie infotainment oraz z zakresu komfortu i bezpieczeństwa.

Według zapewnień producenta, samochód charakteryzuje się jeszcze bardziej wyrafinowanym poziomem technologicznym, wyższą jakością wykonania oraz zastosowaniem materiałów i technik wykończeniowych niczym z klasy premium.

Obok odświeżenia wizualnego za cel uwagi konstruktorów Kia przyjęto podwyższenie stopnia wyrafinowania technologicznego pojazdu. Aby obniżyć poziom hałasów drogowych, zastosowano system dynamicznego tłumienia drgań wsporników tylnego zawieszenia, ulepszone materiały wygłuszające oraz felgi z lekkiego stopu o wzmocnionej strukturze. Efektem tych zmian jest obniżenie odczuwalnych hałasów drogowych o rząd 3,3 dB.
 
Usprawnienia i zmiany pod kątem podwyższenia wydajności energetycznej jednostek napędowych obejmują m.in. sprzęgło przeciążeniowe alternatora oraz innowacyjny system zarządzania stanem akumulatora prądowego.

Efektem tych rozwiązań jest obniżenie emisji CO2 Optimy napędzanej 1,7-litrowym silnikiem wysokoprężnym do 133 g/km oraz do 128 g/km w wersji z opcjonalnym systemem oszczędnościowym Kia Stop/Start (ISG).
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama

Najnowsze wiadomości - Kia Sportage