/  /  /  /  / Kia na wystawie Paryż 2008
Kia Sportage

Kia Sportage

Zmień
SegmentTerenowo Rekreacyjne / Klasa Niższa Średnia
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 

Kia na wystawie Paryż 2008

Kia Motors Polska|
null
© KIA
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Aby uświetnić światową premierę crossovera Soul 2 października podczas paryskiego Salonu Samochodowego 2008, pokazy siedmiu wersji najnowszego pojazdu KIA Motors w specjalnej strefie „Soul World” odbywać się będą przez wszystkie 18 dni trwania imprezy.

Niecierpliwie wyczekiwana premiera nowego crossovera Soul wyznacza kolejny etap radykalnej ekspansji gamy modelowej KIA. Jako potwierdzenie determinacji marki w roli jednej z czołowych potęg światowego przemysłu motoryzacyjnego, samochód Soul adresowany jest do zupełnie nowej grupy klienteli na całym świecie. Ma więc szansę pozyskania tysięcy klientów, trafiając przede wszystkim do serc osób młodych oraz młodych duchem.

„Soul proponuje tak szeroką paletę elementów stylizacji, komfortu i wyposażenia, iż całkowicie odmienia pojęcie swobody wyboru. Jest to zupełnie nowy samochód miejski,  który wręcz prowokuje nabywcę, by puścić wodze fantazji oraz stworzyć emocjonalną więź z nowym nabytkiem i w ten sposób zmienić dotychczasowe wyobrażenie o marce KIA - mówi Hyoung-Keun Lee, wiceprezes i dyrektor operacyjny Pionu Operacji Światowych KIA Motors Corporation.

Wyróżniająca się stylistka jak jeszcze nigdy u KIA
Przekształcenie fantazyjnej koncepcji Soul z 2006 roku w samochód produkcyjny AD 2008  odbywało się pod okiem głównego projektanta KIA Motors Corporation, Petera Schreyera.

„Nowa KIA Soul będzie pojazdem przełomowym dla KIA na jej drodze do miana ‘branżowego estety’ oraz producenta niebanalnych samochodów, które wprost chce się mieć - mówi Peter Schreyer. „Soul narodził się w Stanach, dorósł w Korei, a ostateczny szlif nadała mu Europa i dlatego uważam, iż produkcyjny ‘urban crossover’ jest projektem skończonym, który z powodzeniem podkreśla swoją oryginalność i unikalny styl. Soul posiada nieodparty dla klienta urok, dzięki czemu pojazd ten będzie się świetnie sprzedawał.”

Przestrzeń pełna swobody i rewelacyjny system dźwiękowy
Zarówno szefowie KIA Motors jak i wszyscy dealerzy są przekonani, że już po pierwszej jeździe miejskim crossoverem Soul potencjalni nabywcy znajdą się pod wrażeniem jego charakteru, kolorystyki oraz jakości wykonania, materiałów i wykończenia. Dodatkowym atutem będzie niezwykła kombinacja obszernej kabiny z kameralnością miejsca kierowcy, tworząca specjalną atmosferę wnętrza.

Samochody KIA Soul na rynkach europejskich wyposażone będą w fabrycznie montowane radio RDS z jednopłytowym odtwarzaczem CD/MP3 i sześć głośników o łącznej mocy 112W z zastosowaniem innowacyjnej technologii PowerBass oraz antenę dachową.

W ramach opcji wyposażenia dostępny będzie system dźwiękowy wyższej klasy o mocy 315W wraz z układem iluminacji Sound Sensitive Mood Lighting, centralnym głośnikiem u szczytu konsoli centralnej, dodatkowym wzmacniaczem mocy oraz subwooferem w bagażniku (łącznie osiem głośników).

Do wyboru: 126-konny diesel albo silnik benzynowy
Gama jednostek napędowych oferowana w Europie obejmować będzie diesel o mocy 126 KM z filtrem cząstek stałych DPF (dla niektórych rynków - ten sam silnik o mocy obniżonej do 115 KM) oraz 126-konny silnik benzynowy, wywodzący się bezpośrednio z nowoczesnej i niezawodnej jednostki 1,6-litrowej, skonstruowanej dla samochodu KIA cee’d, produkowanego w Żylinie (Słowacja). W USA oraz na niektórych innych rynkach pozaeuropejskich Soul oferowany będzie również z silnikiem benzynowym o pojemności 2,0 litrów i mocy 142 KM.             

Przyspieszenia od 0 do 100 km/h mieszczą się w granicach 10,4-11,3 sekundy a zużycie paliwa nie przekracza 5,1-6,6 l/100 km. Poziom emisji CO2 do atmosfery dla modeli ‘europejskich’ wynosi 137-159 g/km.

ESP i sześć poduszek powietrznych aby podnieść bezpieczeństwo Soul
KIA Soul reprezentuje najwyższe standardy bezpieczeństwa aktywnego i pasywnego tak, aby w maksymalnym stopniu spełniać rosnące oczekiwania, jakie klientela ma prawo żywić  wobec współczesnego samochodu. W wersjach przeznaczonych dla większości krajów Europy Zachodniej oraz na rynek Ameryki Północnej wyposażenie seryjne Soul obejmuje sześć poduszek powietrznych, hamulce tarczowe na czterech kołach oraz elektroniczny program stabilizacji toru jazdy ESP (coraz szerzej stosowany system wspomagający unikanie wypadków drogowych). W innych krajach ESP dostępny będzie jako fabryczna opcja wyposażenia.

Nowy model o zasięgu globalnym
W swej koreańskiej fabryce Gwangju KIA Motors Corporation zamierza wytwarzać 136 tys. samochodów Soul rocznie. Zakład ten poddany został intensywnej modernizacji pod kątem uruchomienia nowej produkcji. Plan sprzedaży przewiduje przeznaczenie 36 tys. pojazdów na krajowy rynek koreański, 50 tys. dla Północnej Ameryki, 30 tys. dla Europy oraz 20 tys. na inne rynki światowe. Produkcja specjalnej ‘chińskiej’ wersji KIA Soul w ilości 40 tys. sztuk rocznie będzie uruchomiona lokalnie w Chinach na przestrzeni 2009 roku.

Cztery nowe modele atrakcją „Zielonej Strefy” KIA w Paryżu
W ramach „Zielonej Strefy” KIA na paryskim Salonie Samochodowym wystawia swe cztery nowe pojazdy: KIA cee’d ISG, Soul Hybrid, cee’d Hybrid oraz Sportage FCEV.  

Jedną z pierwszych technologii przyjaznych środowisku przeniesionych z etapu koncepcji do rzeczywistości jest innowacyjny system ISG (Idle Stop & Go), którego światowa premiera odbywa się w Paryżu. W samochodach KIA cee’d o napędzie benzynowym Idle Stop & Go dostępny będzie już na początku 2009 roku. System ten automatycznie wyłącza silnik  pojazdu stojącego w ‘korku’ miejskim i uruchamia silnik ponownie, gdy można już jechać dalej, obniżając zużycie paliwa i emisję spalin do otoczenia nawet o 15%.  

Napęd hybrydowy w samochodach KIA Soul i cee’d
Światowe premiery na Paryskim Salonie Samochodowym 2008 mają również pojazdy koncepcyjne KIA cee’d Hybrid oraz Soul Hybrid, który wyposażono w przezroczystą maskę silnika i podłogę, aby łatwo „podejrzeć” hybrydowy zespół napędowy wraz z baterią akumulatorów.

Soul Hybrid napędzany jest przez duet silnika spalinowego Gamma o pojemności 1,6 litra z silnikiem elektrycznym o mocy 15kW i momencie obrotowym 105Nm, współpracujący z bezstopniową skrzynią przekładniową (CVT) konstrukcji KIA, systemem ISG oraz systemem odzysku energii podczas hamowania, doładowującym baterię akumulatorów. W demonstrowanej wersji prototypowej zużycie paliwa wynosi 4,9 l/100 km, a emisja CO2 maleje o 26,4% (do 117 g/km).   

KIA cee’d Hybrid został natomiast przygotowany przez  pion badawczo-rozwojowy (R&D) KIA do prób eksploatacyjnych w Europie. Podobnie jak Soul Hybrid, cee’d korzysta z 1,6-litrowej jednostki spalinowej w parze z silnikiem elektrycznym o mocy 15kW. Doświadczalne zużycie paliwa wynosi 4,8  l/100 km, a emisja CO2 114 g/km.

KIA proponuje Europie ogniwa paliwowe
W ramach programu rozwojowego pojazdów napędzanych ogniwami paliwowymi (Fuel Cell Electric Vehicle) samochód Sportage FCEV stanowi obiekt ciągłego procesu testów i ewolucji.  Przyszedł więc czas na prezentację Sportage FCEV w Europie.

Efektem intensywnych badań są liczne ulepszenia, min. ogniwo paliwowe o podwyższonej do 100kW (136 KM) mocy oraz nowy zestaw akumulatorów jonowo-polimerowych o napięciu 152 V, umożliwiający lepsze osiągi i zwiększony do 300 km zasięg jazdy oraz łatwiejszy rozruch zespołu napędowego w ujemnych temperaturach zimowych. Sportage FCEV wyposażony jest  w wodorowe ogniwa paliwowe oraz system napędu konstrukcji KIA Motors Corporation.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama