/  /  / Picanto
Kia Picanto

Kia Picanto

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Mini
Cena33 200 zł - 51 000 zł (aktualizacja: 2016-07-26)
Emisja CO2100 g/km - 130 g/km
Żużycie paliwa4,5 L/100km - 6,2 L/100km
 
null
© KIA
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull
Kia Picanto to najmniejszy samochód z całej gamy koreańskiego producenta. Dzięki swoim niewielkim wymiarom i przeznaczeniu do jazdy miejskiej został on zakwalifikowany do klasy aut mini, czyli do segmentu A. Nazwa modelu nawiązuje do francuskiego słowa „picquant”, co w wolnym tłumaczeniu oznacza „mający własny charakter”.

Pierwsza generacja modelu zastała zaprezentowana na salonie samochodowym we Frankfurcie w 2003 roku. W polskich salonach pierwsze egzemplarze pojawiły się w czerwcu 2004 roku. Głównym zadaniem konstruktorów było stworzenie godnego następcy przestarzałego modelu Kia Pride, który został wycofany z produkcji w 2000 roku. Dzięki wspólnemu właścicielowi marki Hyundai i Kia, auto mogło korzystać z wielu rozwiązań technicznych podobnych wielkościowo modeli. Nadwozie Picanto oparte zostało o skróconą płytę podłogową znaną już z Hyundaia Getz. Dzięki temu zabiegowi długość auta wynosi 3,53 metra, szerokość 1,59 metra, zaś wysokość 1,48 metra, zapewnia to wystarczającą ilość miejsca środku pojazdu dla pasażerów. Natomiast w bagażniku miejsca jest mało nawet jak na klasę mini, pojemność wynosi zaledwie 157 litrów. W Polsce Kia Picanto rozsławiona została dzięki rozgrywanemu w kraju pucharowi Picanto Lotos Cup, gdzie młodzi kierowcy stawiają swoje pierwsze kroki w wyścigowym świecie. Produkcja tego modelu ulokowana była w południowokoreańskich zakładach Kii położonych w miejscowości Hwasung. W roku 2007 został przeprowadzony facelifting. Ogólna bryła auta nie zmieniła się znacząco, jednak duża ilość elementów, które zmieniły swój wygląd, sprawiła, że auto wygląda mocno odmienione. Znakiem rozpoznawczym stały się przednie, okrągłe i rozciągnięte w kierunku lusterek bocznych reflektory, co w porównaniu do wersji sprzed 2007 roku wygląda o wiele nowocześniej. W przedniej części nowe, bardziej krągłe kształty, przyjęły także zderzaki, wloty powietrza, a także atrapa chłodnicy. W tylnej części również tylne światła przybrały nowe kształty, przypominające koła. Z kolei patrząc z boku największą uwagę zwraca duża odległość pomiędzy przednimi i tylnymi kołami, co jest charakterystyczne dla pojazdów koreańskich. Picanto dostępne było jedynie jako 5-drzwiowy hatchback.

Druga generacja Kia Picanto zadebiutowała na salonie motoryzacyjnym w roku 2010. Kolejne wcielenie najmniejszego modelu marki zyskało na wymiarach. Jego długość całkowita wzrosła o 60 mm (do prawie 3,6 m), co w połączeniu z przemyślaną konstrukcją wnętrza oznacza większą przestrzeń na nogi kierowcy i przedniego pasażera (o 36 mm) oraz zwiększoną do 200 litrów  objętość ładunkową bagażnika. Powiększony rozstaw osi (15mm) skutkuje wyższym komfortem jazdy.

Efektem wydłużenia karoserii jest nie tylko wyższy komfort podróżowania, lecz również większa pojemność bagażnika, która wzrosła o 27 % w porównaniu do Picanto pierwszej generacji. Gama jednostek napędowych składa się wyłącznie z silników benzynowych. Podstawowa jednostka to motor o pojemności 1 l, występująca w dwóch wariantach mocy 69 oraz 82 KM. Mocniejszy wariant standardowo wyposażony jest w układ zasilania LPG. Wersja LPG wyposażona jest w zbiornik na gaz o pojemności 35 litrów oraz zbiornik na benzynę o pojemności 10 litrów. Kolejnym, mocniejszym silnikiem jest jednostka o pojemności 1.2 l i mocy 85KM. Wszystkie jednostki napędowe współpracują z  przekładnią manualną lub czterostopniową automatyczną, która dostępna będzie w Europie tylko wraz z motorem o pojemności 1,2 litra.

W 2015 r. model ten przeszedł drobne zmiany restylizacyjne, które objęły głównie przedni i tylny zderzak, przedni grill oraz uaktualnienie kolorystyki modelu.

Już w najbardziej podstawowej wersji Kii Picanto znajdują się w standardzie poduszki powietrzne kierowcy i pasażera oraz poduszki powietrzne boczne oraz pełnowymiarowe kurtyny powietrzne dla pasażerów przednich i tylnych siedzeń . Ponadto wyposażony jest on w system zapobiegający poślizgowi kół podczas hamowania ABS z system rozdziałem siły hamowania EBD, systemem wspomagania hamowania, a przednie pasy wyposażone są w napinacze pirotechniczne. Kia Picanto nie brało jeszcze udział w  testach zderzeniowych EuroNCAP.
 
Konkurenci: Skoda Citigo, Volkswagen up!, Seat Mii, Toyota Aygo, Fiat Panda, Citroen C1, Peugeot 107, a także Hyundai i10.

 

Picanto najczęściej porównywana z

Fiat 500
Fiat 500
Fiat Panda
Fiat Panda
Ford Ka
Ford Ka
Hyundai i10
Hyundai i10
Lancia Ypsilon
Lancia Ypsilon
SEAT Mii
SEAT Mii
Skoda Citigo
Skoda Citigo
Reklama