/  /  /  /  / Nowa Kia cee'd
Kia Optima

Kia Optima

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Średnia
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 

Nowa Kia cee'd

Kia|
null
© KIA
nullnullnullnullnullnullnull

Światowa premiera nowej Kii cee’d odbędzie się na Międzynarodowym Salonie Samochodowym 2012 w Genewie. Bardziej zaawansowana technologicznie, bardziej ekonomiczna, wyrafinowana i jeszcze bardziej satysfakcjonująca w prowadzeniu niż poprzednio.

Wprowadzony na rynek w roku 2007 pierwszy cee’d stał się symbolem wielkich zmian i historycznym kamieniem milowym dla marki Kia. Zaprojektowany, skonstruowany i produkowany w Europie cee’d był pierwszym modelem, dzięki któremu Kia mogła poważnie stanąć w szranki z innymi, renomowanymi markami. Zdobywając uznanie nie tylko mediów ale i szerokiej publiczności za całokształt oferty rynkowej, cee’d zajął czwarte miejsce w klasyfikacji europejskiego samochodu roku (COTY) 2007 − najwyższe, jakie kiedykolwiek zyskał pojazd marki Kia.  
 
Nowy cee’d w wersji pięciodrzwiowej wchodzi do sprzedaży w Europie począwszy od drugiego kwartału 2012 roku (zależnie od konkretnego rynku) i odgrywać będzie istotną rolę dla dalszego wzrostu sprzedaży Kia na Starym Kontynencie. Kolejne informacje dotyczące nowych modeli w gamie cee’da − w tym także wersji kombi wystawianej w Genewie − publikowane będą w II połowie bieżącego roku.

Dłuższa, niższa i wyszczuplona
Nowy cee’d jest dłuższy i niższy od poprzednika, zyskując w ten sposób wygląd bardziej sportowy. Długość całkowita wzrosła o 50 mm (do 4310 mm) przy zmniejszonym o 10 mm „wzroście” (do 1470 mm) dzięki obniżeniu wysokości zawieszenia. Pomimo całkowicie nowej płyty podłogowej, nowy cee’d utrzymuje niezmieniony rozstaw osi wynoszący 2650 mm. Efektem poszerzenia rozstawu kół jest jeszcze bardziej atletyczny wygląd samochodu. Mimo, iż bryła nadwozia jest o 10 mm węższa, rozstaw kół przednich wzrósł o 17 mm, a tylnych o 32 mm.

Wysmukła sylwetka nowego modelu dopracowana została w wyniku intensywnych testów i sprawdzianów w supernowoczesnym tunelu aerodynamicznym koreańskiego centrum badawczo-rozwojowego Kia w Namyang. Znaczne pochylenie szyby czołowej, zastosowanie dolnych osłon silnika i centralnej części podwozia oraz odpowiednie wyprofilowanie tylnego spojlera nadokiennego i kloszy lamp tylnych to niektóre tylko rozwiązania umożliwiające uzyskanie współczynnika Cd o wartości zaledwie 0,30, która zaliczając się do najniższych w tej klasie pojazdów.

Produkcja nowego cee’da powierzona została wyłącznie słowackiej fabryce Kia w Żylinie.

W zależności od specyfiki poszczególnych rynków, nowa Kia cee’d oferowana będzie z szeroką gamą jednostek napędowych o mocy od 90 do 135 KM. W większości krajów Europy Zachodniej oznaczać to będzie możliwość wyboru pomiędzy dwoma silnikami benzynowymi − 1.4 MPI albo 1.6 GDI o mocy 100 i 135 KM oraz dwoma wysokoprężnymi: 1.4 WGT o mocy 90 KM lub 110 albo 128-konnym Dieslem 1.6 VGT. Na niektórych rynkach Europy dostępny będzie także silnik benzynowy 1.6 MPI o mocy 130 KM.

Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama

Najnowsze wiadomości - Kia Optima