/  /  /  /  / PREZENTACJA | Kia cee'd 1.6 CRDi (128 KM) M hatchback
Kia cee'd

Kia cee'd

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Niższa Średnia
Cena56 990 zł - 96 990 zł (aktualizacja: 2015-09-07)
Emisja CO2104 g/km - 170 g/km
Żużycie paliwa4,0 L/100km - 7,4 L/100km
 

PREZENTACJA | Kia cee'd 1.6 CRDi (128 KM) M hatchback

IBRM Samar|
Kia Cee'd 2013
© IBRM Samar
Kia Cee'd 2013Kia Cee'd 2013Kia Cee'd 2013Kia Cee'd 2013Kia Cee'd 2013Kia Cee'd 2013Kia Cee'd 2013Kia Cee'd 2013Kia Cee'd 2013Kia Cee'd 2013Kia Cee'd 2013Kia Cee'd 2013Kia Cee'd 2013Kia Cee'd 2013Kia Cee'd 2013Kia Cee'd 2013Kia Cee'd 2013Kia Cee'd 2013Kia Cee'd 2013Kia Cee'd 2013Kia Cee'd 2013Kia Cee'd 2013Kia Cee'd 2013Kia Cee'd 2013Kia Cee'd 2013Kia Cee'd 2013Kia Cee'd 2013Kia Cee'd 2013Kia Cee'd 2013Kia Cee'd 2013Kia Cee'd 2013Kia Cee'd 2013Kia Cee'd 2013Kia Cee'd 2013Kia Cee'd 2013Kia Cee'd 2013Kia Cee'd 2013Kia Cee'd 2013Kia Cee'd 2013Kia Cee'd 2013Kia Cee'd 2013Kia Cee'd 2013Kia Cee'd 2013Kia Cee'd 2013Kia Cee'd 2013Kia Cee'd 2013Kia Cee'd 2013Kia Cee'd 2013Kia Cee'd 2013Kia Cee'd 2013Kia Cee'd 2013Kia Cee'd 2013Kia Cee'd 2013Kia Cee'd 2013Kia Cee'd 2013Kia Cee'd 2013Kia Cee'd 2013Kia Cee'd 2013Kia Cee'd 2013Kia Cee'd 2013Kia Cee'd 2013Kia Cee'd 2013Kia Cee'd 2013Kia Cee'd 2013Kia Cee'd 2013Kia Cee'd 2013Kia Cee'd 2013Kia Cee'd 2013Kia Cee'd 2013Kia Cee'd 2013Kia Cee'd 2013Kia Cee'd 2013Kia Cee'd 2013Kia Cee'd 2013Kia Cee'd 2013Kia Cee'd 2013Kia Cee'd 2013Kia Cee'd 2013Kia Cee'd 2013Kia Cee'd 2013Kia Cee'd 2013Kia Cee'd 2013Kia Cee'd 2013Kia Cee'd 2013Kia Cee'd 2013Kia Cee'd 2013Kia Cee'd 2013Kia Cee'd 2013Kia Cee'd 2013Kia Cee'd 2013Kia Cee'd 2013Kia Cee'd 2013Kia Cee'd 2013Kia Cee'd 2013Kia Cee'd 2013Kia Cee'd 2013Kia Cee'd 2013Kia Cee'd 2013Kia Cee'd 2013Kia Cee'd 2013Kia Cee'd 2013Kia Cee'd 2013Kia Cee'd 2013Kia Cee'd 2013Kia Cee'd 2013Kia Cee'd 2013Kia Cee'd 2013Kia Cee'd 2013Kia Cee'd 2013Kia Cee'd 2013Kia Cee'd 2013Kia Cee'd 2013Kia Cee'd 2013Kia Cee'd 2013Kia Cee'd 2013Kia Cee'd 2013Kia Cee'd 2013Kia Cee'd 2013Kia Cee'd 2013Kia Cee'd 2013Kia Cee'd 2013Kia Cee'd 2013Kia Cee'd 2013Kia Cee'd 2013Kia Cee'd 2013Kia Cee'd 2013Kia Cee'd 2013Kia Cee'd 2013Kia Cee'd 2013Kia Cee'd 2013Kia Cee'd 2013Kia Cee'd 2013Kia Cee'd 2013Kia Cee'd 2013Kia Cee'd 2013Kia Cee'd 2013Kia Cee'd 2013

Kia cee’d szybko zjednała sobie przychylność Polaków, przede wszystkim dzięki długiej, 7-letniej gwarancji. Do dziś jest to największa zaleta koreańskiego modelu.

Kia cee’d jest na rynku od 2006 roku (debiut w Paryżu), w Europie zastąpiła model Cerato, który został słabo przyjęty przez europejskich nabywców. Cee’da zaprojektowano w centrum projektowym koreańskiej firmy w niemieckim Russelsheim. Model odniósł największy sukces w historii koreańskiego producenta. W 2009 roku samochód został poddany faceliftingowi, a od 2012 roku oferowana jest druga generacja tego auta.
Nazwa cee'd nawiązuje do faktu, iż powstaje on w Unii Europejskiej (CE - Community of Europe) oraz że został zaprojektowany dla europejskiego klienta (ED - european design). Przełomowy model koreańskiego producenta korzysta z tej samej płyty podłogowej i wielu podzespołów co Hyundai i30. Platformę tę zastosowano już w modelu poprzedniej generacji. Bliźniacze cee’d oraz i30 różnią się z grubsza biorąc detalami nadwozia i wnętrza oraz poziomem wyposażenia.
W okresie spowolnienia gospodarczego popyt na tego typu pojazdy na całym świecie jest duży. Najlepszym dowodem na to są budżetowe modele konkurencji jak Chevrolet Cruze, Citroen C-Elysee, Peugeot 301 czy Skoda Rapid, które debiutowały niedawno, by sprostać szybko rosnącemu zapotrzebowaniu na tańsze samochody.
Kilkanaście lat temu drogę na polski rynek utorował Koreańczykom Daewoo Lanos, model stosunkowo prosty, ale sprzedawany za nieduże pieniądze. Dziś Polacy przesiadają się z Lanosów do droższych, ale też nowocześniejszych aut jak prezentowana Kia cee’d. O powodzeniu tego modelu w naszym kraju zadecydowała przede wszystkim jedna rzecz: wyjątkowo długa, 7-letnia gwarancja (obejmująca najważniejsze podzespoły samochodu). Była magnesem przyciągającym Polaków do salonów. W efekcie auto – któremu pomogły też intensywne kampanie reklamowe – szybko wzbiło się w statystykach sprzedaży.

Gdzie jest produkowany?
Koreański samochód produkowany jest w wybudowanym od podstaw pierwszym europejskim zakładzie produkcyjnym Kia Motors w Żylinie na Słowacji.

Segment i konkurenci
Kia cee’d należy do segmentu C. Kompakt ten - w wersji hatchback - rywalizuje głównie z Chevroletem Cruze, Citroenem C4, Fiatem Bravo oraz Mitsubishi Lancer. Oczywiście konkurentem dla niego jest także bliźniaczy Hyundai i30.

Kto kupuje prezentowany model?
Cee’da wybierają głównie firmy i instytucje, do których trafia 59% wolumenu sprzedaży. Pojazd zajmuje wysoką, 8. pozycję w segmencie pod względem sprzedaży w Polsce.

Podstawowe informacje
Kia cee’d występuje jako 3- i 5-drzwiowy hatchback oraz kombi. Koreańczycy nie zdecydowali się na wersję sedan czy liftback. Bezpośredni rywal Kii cee’d - Chevrolet Cruze - posiada taką wersję nadwoziową, cieszącą się ostatnio sporym powodzeniem w Europie.
Kia cee’d oferowana jest w czterech wersjach wyposażeniowych (S, M, L i XL) oraz z czterema silnikami do wyboru.
Kia to tania, popularna marka, która w Polsce jest ceniona za dobre warunki gwarancyjne. Koreański kompakt spodobał się polskim klientom już kilka lat temu. W momencie debiutu wyróżniającą go cechą była najdłuższa w Europie siedmioletnia gwarancja (5 lat gwarancji mechanicznej + dodatkowe 2 lata na zespół napędowy). Do dziś jest to największy atut Kii. Gwarancja jest ograniczona przebiegiem 150 tys. km. Przechodzi ona na kolejnych właścicieli jeżeli samochód poddawany jest regularnym przeglądom w autoryzowanej sieci serwisów.
Druga generacja cee’da wnosi kilka nowinek technicznych, często po raz pierwszy zastosowanych w autach koreańskiego producenta. I tak pojazd może by wyposażony m.in. w dwusprzęgłową skrzynię DCT czy system EcoDynamic.

Wymiary, masy i objętości
Auto mierzy 4.310 mm na długość, a jego rozstaw osi równy jest 2.650 mm i należy do większych w tym segmencie. W efekcie w kabinie jest wystarczająca ilość miejsca, zwłaszcza na przednich fotelach, z tyłu jest go mniej.
Samochód w opisywanej wersji waży 1300-1424 kg (w zależności od zainstalowanego wyposażenia). Dopuszczalna masa całkowita to 1920 kg z manualną skrzynią biegów.
Bagażnik cee’da ma 380 litrów pojemności (dla porównania: Chevrolet Cruze – 413; Citroen C4 - 480; Fiat Bravo - 400; Mitsubishi Lancer - 344), przez złożenie oparcia tylnej kanapy można zwiększyć jego pojemność do 1380 litrów.

Bezpieczeństwo
Koreańczycy zadbali o dobre wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa. W standardzie jest sześć poduszek powietrznych (w tym kurtyny) oraz układy elektroniczne jak ABS z EBD i BAS, kontrola trakcji (TCS), układ stabilizacji toru jazdy (ESC), system ułatwiający podjazd pod wzniesienie (HAC) oraz ESS włączający światła awaryjne w czasie intensywnego hamowania.
W crashtestach organizacji Euro NCAP pojazd otrzymał pięć gwiazdek. Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów oceniono na 89%. Auto punktuje dość wysoko w kategorii „safety assist”, gdzie przyznano mu 86 punktów procentowych.

Innowacje i cechy wyróżniające pojazd
Jeśli chodzi o to, czym wyróżnia się pojazd na tle podobnych kompaktów to z pewnością na uwagę zasługują:
Dwusprzęgłowa skrzynia DCT. Sześciostopniowa dwusprzęgłowa skrzynia biegów łączy zalety manualnych i automatycznych przekładni zapewniając przy tym niższe zużycie paliwa. Skrzynia DCT dostępna jest wyłącznie z silnikiem benzynowym 1.6 GDI. Podobnie jak tradycyjna automatyczna skrzynia, również dwusprzęgłowa DCT może być sterowana za pomocą łopatek przy kierownicy.
Skrzynie dwusprzęgłowe wprowadził dziesięć lat temu, jako pierwszy w branży, Volkswagen. Dziś przekładnie tego typu są coraz powszechniej stosowane w autach wielu producentów, aczkolwiek nadal nie wszyscy konkurenci mogą się pochwalić ich posiadaniem. Przykładowo, bliscy rywale cee’da – Chevrolet Cruze i Fiat Bravo – wciąż nie posiadają takiej nowatorskiej przekładni. Skrzynie korzystające z dwóch sprzęgieł można nazwać jednymi z najciekawszych usprawnień wprowadzonych w samochodach w ostatnich latach. Nowatorska skrzynia znacząco podnosi komfort jazdy.
Układ start/stop (ISG). Po zatrzymaniu na światłach i zwolnieniu pedału sprzęgła układ ISG automatycznie wyłącza silnik. Kierowca decyduje, kiedy ponownie go uruchomić. To coraz bardziej popularne rozwiązanie pomaga nieznacznie zredukować zużycie paliwa podczas jazdy w mieście.
Pakiet EcoDynamic. Pakiet obejmuje wyposażenie wspomagające ekonomiczną jazdę: wcześniej wymieniony układ start/stop (ISG), układ podpowiadający optymalne przełożenie dla danych warunków jazdy oraz opony o niskich oporach toczenia, obniżające zużycie paliwa dzięki mniejszemu tarciu.
Ksenonowe, adaptacyjne światła przednie ze spryskiwaczami i układem dynamicznego doświetlania zakrętów (AFLS). Aby poprawić widoczność w nocy, cee’d może zostać wyposażony w ksenonowe światła przednie i układ dynamicznego doświetlania zakrętów (AFLS). Rozwiązania te poprawiają widoczność umożliwiając wcześniejsze zauważenie przeszkody. Zastosowanie adaptacyjnych świateł przednich, podążających za ruchami kierownicy umożliwia skuteczniejsze  oświetlanie zakrętów.

Napęd
Koreański kompakt oferowany jest z dwoma silnikami benzynowymi (1.4/ 100 KM oraz 1.6/ 135 KM) oraz dwoma turbodieslami (1.4 CRDi/ 90 KM i 1.6 CRDi w dwóch wariantach: 110 lub 128 KM). Wszystkie jednostki  mają po cztery cylindry i cztery zawory na cylinder.
Napęd przenoszony jest na przednią oś za pośrednictwem ręcznej 5-biegowej przekładni, automatycznej skrzyni 6-biegowej lub – zupełnie nowej – przekładni dwusprzęgłowej DCT.

Silniki benzynowe – zestawienie podstawowych informacji:
1.4 MPI o mocy 74 kW/ 100 KM. Bazowy silnik rozpędza do „setki” cee’da w czasie 12,8 sekundy. Maksymalna prędkość to 182 km/h. W cyklu mieszanym pojazd z silnikiem 1.4 zużywa 6 litrów benzyny w przeliczeniu na 100 km (emisja CO2 to 139 g/km).
1.6 GDI o mocy 99 kW / 135 KM. Mocniejszy „benzynowiec” zapewnia lepsze osiągi („setka” w 9,9 sekundy i prędkość maksymalna równa 195 km/h). 135-konna jednostka z bezpośrednim wtryskiem paliwa wyposażona jest w układ bezstopniowej zmiany faz rozrządu, poprawiający osiągi w szerokim zakresie prędkości obrotowych silnika. Ten silnik zużywa średnio 5,8 l/100 km (emisja CO2 – 135 g/km).

Silniki wysokoprężne – zestawienie podstawowych informacji:
1.4 CRDi o mocy 66 kW/ 90 KM. Podstawowy turbodiesel jest w stanie rozpędzić samochód do 170 km/h, a „setkę” osiąga po czasie 13,5 sekundy. Pojazd zużywa średnio 4,1 litra na 100 km, emitując 109 g/km CO2.
1.6 CRDi o mocy 81 kW/ 110 KM. Z większy Dieselem w podstawowym wariancie mocy auto można rozpędzić do 185 km/h, „setka” na prędkościomierzu pojawi się po 12,7 sekundy. Pojazd średnio zużywa 4 l/ 100 km emitując 104 g/km CO2.
1.6 CRDi o mocy 94 kW/ 128 KM. Najmocniejszy turbodiesel rozpędza auto do „setki” w czasie 10,9 sekundy. Maksymalna prędkość to 127 km/h. W cyklu mieszanym, z topowym Dieslem samochód zużywa 4,1 litra ON na 100 km (emisja CO2 to 109 g/km).

Grupa emisyjna
Kia cee’d 1.6 CRDi w cyklu mieszanym zużywa średnio 4,1 litra na 100 km. Koreański kompakt w prezentowanej wersji spala w mieście 4,9 litra ON, poza miastem 3,7. Emisja dwutlenku węgla na poziomie 109 g/km stawia go w grupie emisyjnej B.

Koszty
Za najtańszą Kię cee’d w wersji nadwoziowej hatchback z benzynowym silnikiem 1.4 MPI zapłacimy 49.990 zł. Prezentowana odmiana z silnikiem 1.6 CRDi/ 128 KM kosztuje 67.990 zł. Natomiast najdroższą odmianę wyposażeniowa XL (z tym samym silnikiem i nadwoziem) wyceniono na 85.490 zł.



Robert Steinbarth
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama