/  /  /  /  / Panda vs Picanto vs Citigo
Kia Carens

Kia Carens

Zmień
SegmentVany / Klasa Niższa Średnia
Cena67 990 zł - 108 490 zł (aktualizacja: 2016-02-29)
Emisja CO2125 g/km - 182 g/km
Żużycie paliwa4,8 L/100km - 7,8 L/100km
 

Panda vs Picanto vs Citigo

IBRM Samar|
Kia Picanto
© Kia
Kia PicantonullSkoda Citigo 2012null

Rywalizacja w segmencie aut miejskich jest coraz bardziej zacięta. Panda, Citigo i up! to najświeższe propozycje w tej klasie aut. Fiat nadspodziewanie szybko zareagował na głosy płynące z rynku, że jego produkt jest zbyt drogi i zmodyfikował ofertę. Postanowiliśmy sprawdzić, jak prezentują się jego aktualne ceny i wyposażenie w porównaniu do najtańszej z trojaczków Skody Citigo oraz zadomowionej już na rynku Kii Picanto.

W naszym zestawieniu porównujemy trzy konfiguracje wybranych aut ze zbliżonym poziomem wyposażenia i podobnymi osiągami, które naszym zdaniem mogą najbardziej zainteresować potencjalnych klientów.

Fiat Panda Easy 1.2 69 KM
Warto podkreślić, że choć wszystkie modele klasyfikowane są w jednym segmencie, to jednak Panda jest zdecydowanie największym pojazdem w tym porównaniu. Zaletą włoskiego malucha jest silnik i nie chodzi tu tylko o to że ma największą pojemność, ale o fakt że jako jedyny w tym zestawieniu ma cztery cylindry. Problemem jest jednak to, że klient tak naprawdę nie ma wyboru, albo dopłaci 10 000 PLN za diesla, albo 13 410 PLN za dwucylindrowy, choć bardzo nowoczesny silnik 0,9T TwinAir, który oferowany jest tylko w najbogatszej wersji Lounge. Jedną z podstawowych wad auta jest brak zapowiadanego wcześniej systemu ESP w wyposażeniu seryjnym.

Kia Picanto L 1.0 69 KM
Koreański maluch stał się jednym z liderów segmentu, jeśli chodzi o jakość wykonania i wykończenie. Choć samochód nie jest najtańszy w tym porównaniu, to jednak wybija się ponad przeciętność atrakcyjnym wyposażeniem. Siedem poduszek powietrznych i standardowe koło zapasowe dają mu przewagę nad konkurencją. Pomimo wielu wykluczeń siedmioletnia gwarancja jest mocnym atutem malucha. Dla wymagających importer przygotował specjalny pakiet Race, który zawiera rzadko spotykane w tym segmencie wyposażenie, m.in. tapicerkę  ze skory ekologicznej i podgrzewaną kierownicę. Osoby narzekające na brak mocy, za dopłatą 2 000 PLN, mogą odebrać samochód z czterocylindrowym silnikiem o poj. 1.2 litra i mocy 85 KM. Importer ma jeszcze w ofercie samochody z rocznika 2011 tańsze o 3 000 PLN.

Skoda Citigo Ambition 1.0 60 KM
Najmłodszy model w tym porównaniu jest jednocześnie debiutem Skody w "najmniejszym" segmencie rynku. Bliźniaczy model VW up! jest najtańszą propozycją w tym zestawieniu. To co wyróżnia model na plus jest seryjne ESP i możliwość dokupienia (za 500 PLN) nowoczesnego sytemu automatycznego hamowania, który pozwala uniknąć kolizji w mieście przy prędkości do 30 km/h. W przyszłości podobny system zostanie też wprowadzony w nowej Pandzie. Przednie boczne poduszki powietrzne chronią też głowy podróżujących, ale nie ma możliwości zamówienia kurtyn powietrznych dla osób siedzących z tyłu. Klienci mają do wyboru również mocniejszą wersję tego samego silnika o mocy 75 KM. W tym przypadku dopłata wynosi 1 500 PLN.

Szczegółowe porównanie wybranych konfiguracji dostępne jest w konfiguratorze Samaru
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama

Najnowsze wiadomości - Kia Carens