/  /  /  / Profile Kia liderami na polskim Facebooku
Kia
Kia to najstarsze przedsiębiorstwo motoryzacyjne w Korei Południowej, które specjalizuje się w produkcji samochodów osobowych oraz dostawczych. Razem z inną marką pochodzącą z tego kraju – Hyundaiem – tworzy grupę Hyundai Kia Automotive Group. Podobnie jak ona początek XXI wieku może również zaliczyć do okresu najbardziej dynamicznego rozwoju.
Dowiedz się więcej o marce
 

Profile Kia liderami na polskim Facebooku

KMP|
null
© KIA
null

16 marca należący do Kia Motors Polska fanpage "Kocham Football", jako pierwszy z profili sportowych w Polsce, przekroczył liczbę pół miliona fanów i jest największym fanpage'em piłkarskim, a zarazem sportowym w naszym kraju.

W lutym bieżącego roku Kocham Football po raz pierwszy pojawił się w rankingu najbardziej angażujących fanpage'y w Polsce i zajął 11. miejsce, a także pierwsze miejsce w swojej kategorii (86 341 zaangażowanych osób).

Fani najczęściej wchodzą w interakcje z "Kocham Football" poprzez 'Lubię to' (503 797 'polubień' postów), oddanie głosu w ankiecie (301 162 głosów) oraz komentowanie (97 374 komentarzy).

Fanpage "Kocham Football" został założony przez Kia Motors Polska w połowie marca 2011 roku. Miał on spełniać funkcję kanału, poprzez który firma chce komunikować się z grupami docelowymi w kontekście sponsorowania przez nią różnych wydarzeń piłkarskich, w tym turnieju UEFA Euro 2012. Celem przedsięwzięcia była budowa społeczności fanów piłki nożnej i zwiększenie wśród nich rozpoznawalności marki Kia.

"Kocham Football" komunikuje wiele wydarzeń piłkarskich sponsorowanych przez Kia takich jak UEFA Euro 2012 czy eliminacje do Mistrzostw Świata 2014. Obecnie na profilu fani mogą wziąć udział w konkursie typowania wyników meczów eliminacji do Mistrzostw Świata 2014 i wygrać wyjazd do Brazylii na turniej 2014.

Oficjalny profil marki Kia Motors Polska również nie pozostaje w tyle i zajmuje pierwsze miejsce w rankingu największych fanpage'y marek samochodowych w Polsce.

W grudniu wspomniany profil jako pierwszy z kategorii "samochody" doczekał się 100 000 fanów, a obecnie ma już ponad 130 000 fanów. Tak jak w przypadku "Kocham Football", profil "Kia Motors Polska" wyróżnia się na tle konkurencji zaangażowaniem fanów, interaktywnością i liczbą osób, które mówią o stronie, o czym świadczą ostatnie raporty kategorii "samochody" publikowane przez SoTrender (drugie miejsce wśród najbardziej angażujących fanpage'y tej kategorii w lutym).

Fani najbardziej angażują się poprzez polubienia postów (51 996 "Lubię to"), komentowanie (18 681 komentarzy) i głosowanie w ankietach (238 głosów).

W grudniu powstał też profil Świat Tenisa (trzeci fanpage należący do Kia, która jest głównym sponsorem m.in. Australian Open, a jej ambasadorem jest sam Rafael Nadal). Po trzech miesiącach funkcjonowania "Świat Tenisa" stał się największym tenisowym fanpage'em w Polsce i po kwartale od założenia liczy ponad 25 000 fanów.

Za strategię oraz realizację działań na Facebooku odpowiada agencja WebTalk we współpracy z domem mediowym Havas Media.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama