/  /  /  / Kia Sportage na podium plebiscytu Internetowy Samochód Roku 2012
Kia
Kia to najstarsze przedsiębiorstwo motoryzacyjne w Korei Południowej, które specjalizuje się w produkcji samochodów osobowych oraz dostawczych. Razem z inną marką pochodzącą z tego kraju – Hyundaiem – tworzy grupę Hyundai Kia Automotive Group. Podobnie jak ona początek XXI wieku może również zaliczyć do okresu najbardziej dynamicznego rozwoju.
Dowiedz się więcej o marce
 

Kia Sportage na podium plebiscytu Internetowy Samochód Roku 2012

Kia Motors Polska|
null
© KIA
null

Dziewiąta odsłona plebiscytu na Internetowy Samochód Roku, w którym o triumfie nie przesądzają głosy jurorów czy czytelników, a faktyczne zainteresowanie poszczególnymi modelami, dobiegła właśnie końca.

Największy polski serwis ogłoszeń motoryzacyjnych otomoto.pl we współpracy z mojeauto.pl ogłosiły, jaki model został Internetowym Samochodem Roku 2012 w kategorii aut nowych. Tak jak w roku ubiegłym, na trzecim miejscu podium rankingu znalazła się Kia Sportage, miejsce drugie zajęła Skoda Octavia, a miejsce pierwsze Dacia Duster.

Internetowy Samochód Roku to tytuł przyznany w oparciu o analizę wyszukiwań użytkowników serwisów motoryzacyjnych Grupy Allegro. Internetowym Samochodem Roku w kategorii aut nowych został pojazd, który był najczęściej wyszukiwany z wykorzystaniem konfiguratora na stronie mojeauto.pl.

Jak widać, gusta internautów idą w parze z rzeczywistymi wynikami sprzedaży na polskim oraz europejskim rynku, gdzie popyt na kompaktowe SUV-y wciąż rośnie.

Rankingi ogłaszane są co miesiąc, a na koniec roku na ich podstawie wybierany jest samochód roku. Trzecia w zestawieniu sumarycznym Kia Sportage siedem razy stawała na podium miesięcznych zestawień, z czego dwukrotnie na najwyższym stopniu.

Internetowy Samochód Roku 2012

Poza modelem Sportage w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych modeli 2012 roku znalazła się także Kia cee’d (miejsce 9-te), a wysoką, 11-tą pozycję zajęła Kia Rio.

Aż trzy modele w czołowej jedenastce najczęściej oglądanych w internecie modeli w roku 2012 przełożyły się na pierwszą lokatę Kii wśród najbardziej popularnych marek w segmencie aut nowych.

Zwycięstwo marki Kia było pewne, ponieważ to właśnie Kia każdego miesiąca plasowała się w ścisłej czołówce: dziesięciokrotnie na pierwszym miejscu, dwa razy na drugim.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama