/  /  /  /  / Nowy Jeep Compass jedzie do Europy
Jeep Wrangler

Jeep Wrangler 2

Zmień
SegmentTerenowo Rekreacyjne / Klasa Niższa Średnia
Cena153 000 zł - 208 300 zł (aktualizacja: 2016-10-19)
Emisja CO2237 g/km - 265 g/km
Żużycie paliwa9,0 L/100km - 11,4 L/100km
 

Nowy Jeep Compass jedzie do Europy

Jeep|
null
© Jeep
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Nowy Jeep Compass MY 2011 to pojazd konkurencyjny w segmencie kompaktowych SUV pod względem niskiego zużycia paliwa oraz zdolności off-roadowych. Auto dostępne będzie w Europie już wiosną.

Nowy Jeep Compass to pojazd konkurencyjny w segmencie kompaktowych SUV pod względem niskiego zużycia paliwa oraz zdolności off-roadowych. Teraz wyróżnia się także nową, wyszukaną linią nadwozia, którego akcenty stylistyczne odwzorowano wprost z markowej ikony klasy premium: nowego Grand Cherokee.

Atrakcyjny wystrój wnętrza, wyższy komfort jazdy i lepsza niż poprzednio charakterystyka jezdna, a także interesująca stylizacja nadwozia, sprawność w warunkach terenowych oraz niskie koszty eksploatacji. To właśnie dlatego nowy Jeep Compass stanowi niezrównaną w tym segmencie wartość dla klienta.

„Nowy Compass MY 2011 posiada liczne akcenty stylistyczne, które przenieśliśmy z wielokrotnie nagradzanego, nowego Grand Cherokee - mówi Mike Manley, szef i CEO marki Jeep w Chrysler Group LLC. „Razem z nowym wystrojem wnętrza oraz ulepszonymi układami kierowniczym i zawieszenia Jeep Compass stanowi najlepszą obecnie ofertę pod względem stylizacji, sprawności terenowej, oszczędności paliwa i kosztów eksploatacji oraz bezpieczeństwa i wartości dla klienta w tak ważnym segmencie kompaktowych SUV.”

Jako kombinacja tak charakterystycznej dla SUV-a konstrukcji i funkcjonalności wnętrza z osiągami, właściwościami jezdnymi, niskim zużyciem paliwa oraz ceną samochodu klasy kompaktowej, Jeep Compass 2011 pochwalić się może ponad 30 elementami wyposażenia z zakresu bezpieczeństwa, do których należą m.in. montowane seryjnie boczne poduszki kurtynowe dla obu rzędów siedzeń, system stabilizacji toru jazdy ESC, układ przeciwdziałania wywróceniu się pojazdu, wspomaganie ruszania pod górę Hill Start Assist (w wersjach z manualną skrzynią przekładniową), a także dostępne opcjonalnie boczne poduszki fotelowe.

Stylizacja
Jeep Compass 2011 wykazuje wyraźne, „rodzinne” podobieństwo do swego słynnego kuzyna klasy premium: nowego Grand Cherokee.

Nowa pokrywa komory silnika, nowe błotniki i pas przedni, nowe reflektory oraz nowa krata chłodnicy z chromowanym obramowaniem każdej z siedmiu szczelin (charakterystycznych dla wszystkich pojazdów marki Jeep) to elementy przydające zmienionej „twarzy” Compassa dorosłości i wyrafinowania. Muskulatury wyglądu nadaje subtelne wybrzuszenie maski silnika, a większą skuteczność oświetlenia drogi zapewniają poczwórne reflektory i światła przeciwmgielne typu projektorowego. Efektem wprowadzonych zmian jest znacznie odważniejsza i „pewna siebie” prezencja pojazdu, dla którego niestraszne są trudniejsze warunki drogowe czy pogodowe.

Metalizowane listwy wokół bryły nadwozia nadają bardziej ekskluzywnego charakteru bez uszczerbku dla zdolności off-roadowych. Nowy Compass otrzymał efektowne osłony podzderzakowe, chroniące przed uszkodzeniami podczas jazdy w trudnych warunkach.

Zmiany w tylnej części pojazdu obejmują nowy pas tylny, spojler nadokienny w kolorze karoserii i nowe lampy zespolone w technologii LED. Akcentem ekskluzywności dla wersji modelowej Limited stanowi metalizowana nakładka progu klapy tylnej oraz chromowana końcówka wydechu. Rolę estetycznego uzupełnienia odgrywają relingi dachowe. Jeep Compass w wersji modelowej Sport osadzony jest seryjnie na 17-calowych kołach ze stopu aluminium, dla wersji Limited dostępne są także 18-calowe obręcze aluminiowe lub chromowane.

W ramach modernizacji wystroju wnętrza Compass 2011 otrzymał nowe boczki (wykładziny) drzwi z materiału miękkiego w dotyku, nowy podłokietnik pomiędzy przednimi fotelami oraz nowe koło kierownicy z przyciskami sterowania radioodtwarzaczem, tempomatem, systemem głośnomówiącym telefonii komórkowej (opcja wyposażenia) oraz innymi funkcjami pojazdu. Nowe jest także materiałowe pokrycie klasy Premium siedzeń i foteli przednich, tempomat dla wszystkich wersji modelowych, a także podświetlenie przycisków drzwiowych: zamków drzwi, otwierania okien i ustawień zewnętrznych lusterek wstecznych.

Jeep Compass MY 2011 wyposażony jest w szereg systemów i urządzeń, przydatnych nie tylko w trakcie codziennych podróży do pracy, lecz także podczas jazdy w trudniejszych warunkach, odkrywania nowych szlaków. Centrum multimedialne Uconnect ze złączem dla iPoda, elektryczne okno dachowe, system audio klasy Premium z dziewięcioma głośnikami Boston Acoustic, podświetlane uchwyty na puszki/butelki, panel głośników w klapie tylnej oraz składane płasko siedzenia drugiego rzędu to tylko niektóre z „trafionych” elementów wyposażenia (dostępnych opcjonalnie), dzięki którym Jeep Compass stanowi przykład kompaktowego SUV-a, dostosowanego z założenia do potrzeb klientów nastawionych na niebanalny tryb życia.

Wysoki komfort i wygodę użytkowania zapewnia także wyposażenie seryjne pojazdu: klimatyzacja, elektrycznie otwierane okna, zdalnie sterowany zamek centralny, elektrycznie ustawiane i podgrzewane lusterka zewnętrzne, felgi ze stopu aluminium, lampy przeciwmgielne, tempomat oraz szyby kabiny pasażerskiej absorbujące promienie ultrafioletowe.

Właściwości terenowe
Kolejne zmiany Compassa MY 2011 obejmują zmienione nastawy zawieszenia, nowe sprężyny oraz tylny stabilizator przechyłów o zwiększonej średnicy. Wart podkreślenia jest fakt, iż pojazd poszczycić się może niskim zapotrzebowaniem na paliwo w porównaniu do konkurencji z segmentu kompaktowych SUV.

Jeep Compass MY 2011 oferowany jest w dwóch konfiguracjach napędu. Obok standardowego napędu tylko na koła przednie (jest obecnie oceniany pod kątem celowości oferowania na rynkach europejskich), dostępny jest system napędu 4x4 Freedom Drive I.

Freedom Drive I jest aktywnym systemem napędu na cztery koła typu Full-Time, który w swym założeniu umożliwia bezpieczniejszą jazdę w trudnych warunkach trakcyjnych i pogodowych. System ten doskonale sprawdza się w użytkowaniu codziennym i nawierzchniach śliskich oraz niezbyt intensywnie ośnieżonych. W skład Freedom Drive I wchodzi sprzęgło osiowe z możliwością przejściowego blokowania napędu osi przedniej i tylnej, a więc korzystania ze stałego napędu 4x4 − aby zwiększyć trakcję w głębszym śniegu czy piasku lub na innych podłożach o niskiej przyczepności.

Zespół napędowy samochodu Jeep Compass MY 2011 odznacza się osiągami klasy światowej we wszelkich warunkach pogodowych, oszczędnym zużyciem paliwa oraz wysoką kulturą pracy − za atrakcyjną i przystępną cenę. Wyposażeniem standardowym jest 2,0-litrowy, benzynowy Silnik Światowy o mocy 158 KM (117 kW) i momencie obrotowym 191 Nm w zestawie z manualną pięciostopniową skrzynią biegową. Zużycie paliwa w cyklu miejskim wynosi tylko 10,2 l/100 km oraz 8,1 l/100 km w cyklu pozamiejskim.

W ramach opcji wyposażenia dostępny jest czterocylindrowy, benzynowy Silnik Światowy o pojemności 2,4 litra o mocy 172 KM i momencie obrotowym 224 Nm, pracujący w systemie zmiennych faz rozrządu Dual VVT (po stronie dolotowej i wydechowej). Jego zaletą w porównaniu ze starszymi jednostkami napędowymi bez Dual VVT jest optymalizacja krzywej momentu w całym zakresie prędkości obrotowych, zwiększenie oddawanej mocy, ograniczenie zapotrzebowania na paliwo oraz płynność działania przy wysokiej kulturze pracy. Technologia Dual VVT nie jest z reguły oferowana dla pojazdów sprzedawanych na obszarze USA w przedziale cenowym Compassa.

Silnik ten współpracuje z bezstopniową przekładnią CVT drugiej generacji, kalibrowaną specjalnie pod kątem sprawności oraz precyzji działania, a w porównaniu z tradycyjną czterostopniową przekładnią automatyczną pozwala zaoszczędzić od 6 do 8 procent zużywanego paliwa.  

Oferowany na rynkach europejskich Jeep Compass MY 2011 napędzany będzie nowym, turbodoładowanym silnikiem wysokoprężnym o pojemności 2,2 litra i wyraźnie lepszych osiągach niż poprzednia jednostka 2,0-litrowa. Nowy diesel współpracuje z sześciostopniową, manualną skrzynią biegów i rozwija moc 163 KM DIN (120 kW) przy 3600-4200 obr/min oraz moment obrotowy 320 Nm przy 1400-3600 obr/min. W stosunku do „starego” diesla 2.0 oznacza to wzrost mocy i momentu obrotowego odpowiednio o 16 i 3 procent.

Przy średnim zużyciu 6,6 l ON na 100 km i emisji CO2 172 g/km Compass i Patriot są najbardziej ekonomicznymi pojazdami w gamie modelowej marki Jeep. Napędzający Compassa silnik Diesla spełnia normę czystości spalin Euro V i pozwala przejechać bez tankowania 786 kilometrów.

Do istotnych cech i zalet nowego turbodiesla o pojemności 2,2 litra należą między innymi:
• modułowa i kompaktowa konstrukcja
• układ wytrysku paliwa Common Rail o ciśnieniu roboczym 2000 bar
• elektryczny siłownik geometrii kierownic spalin turbosprężarki VGT
• sekcjonowane chłodzenie tłoków
• wysokowydajny system chłodzenia recyrkulacji spalin EGR ze sterowanym obejściem niechłodzonym
• moduł kolektora dolotowego z funkcją kontrolowanego odcinania portów ssących (regulacja zawirowań doprowadzanego paliwa)
• sterowany elektronicznie termostat układu chłodzenia i siłownik obejścia EGR, umożliwiający szybsze osiągnięcie temperatury roboczej silnika
• filtr cząstek stałych DFP w wyposażeniu seryjnym
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama