/  /  /  /  / Jeep Patriot po zmianach
Jeep Wrangler

Jeep Wrangler 2

Zmień
SegmentTerenowo Rekreacyjne / Klasa Niższa Średnia
Cena153 000 zł - 208 300 zł (aktualizacja: 2016-10-19)
Emisja CO2237 g/km - 265 g/km
Żużycie paliwa9,0 L/100km - 11,4 L/100km
 

Jeep Patriot po zmianach

Producent|
null
© Jeep
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Jak zapowiadają przedstawiciele marki Jeep, na rynkach europejskich model Patriot rocznik 2011 dostępny będzie już na wiosnę. W porównaniu z poprzednikiem zmieniono m.in. wystój kabiny pasażerskiej oraz zmodernizowano układ kierowniczy i zawieszenie pojazdu.

Należący do segmentu SUV klasy kompaktowej nowy Jeep Patriot MY 2011 to atrakcyjna oferta pojazdu wyróżniającego się nie tylko wiodącą w segmencie sprawnością off-roadową i konkurencyjnym zużyciem paliwa, ale i bardziej agresywnym wyglądem, nowym wyposażeniem wnętrza oraz ulepszoną charakterystyką jezdną.

Na rok 2011 klasycznie stylizowany Jeep Patriot zyskuje nowy pas przedni i tylny, kratę chłodnicy w kolorze nadwozia, a ze względów użytkowych także zwiększony prześwit w wersji 4x4. Efektem modernizacji układu kierowniczego i systemu zawieszenia są bardziej wyrafinowane własności jezdne i podwyższony komfort jazdy. Wprowadzono także bardziej wyrafinowane i miękkie w dotyku materiały wystroju wnętrza.

„Konkurencyjna sprawność 4x4 i niskie zużycie paliwa Patriota oraz bogate wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa w pełnej radości życia i przystępnej cenowo formie to koncepcja, którą oferować może tylko Jeep - powiedział Mike Manley, szef i CEO marki Jeep w Chrysler Group LLC. „W modelu 2011 naszym klientom spodoba się nowa, lecz wciąż surowa stylizacja nadwozia, lepsze wyposażenie wnętrza i zmodyfikowane układy kierowniczy i zawieszenie.”

Jeep Patriot łączy w sobie typową dla pojazdu typu SUV konstrukcję i funkcjonalność wnętrza z osiągami, właściwościami jezdnymi, niskim zużyciem paliwa oraz ceną samochodu klasy kompaktowej. Jego niezwykłą wartość dla nabywcy wzbogaca na pewno obszerna lista standardowego wyposażenia z zakresu bezpieczeństwa, obejmująca m.in. boczne poduszki kurtynowe i system elektronicznej stabilizacji toru jazdy ESC.

Stylizacja
Jeep Patriot to prawdziwy jeep, adresowany do nabywcy kompaktowego SUV-a, poszukującego tradycyjnej dla tej marki estetyki w połączeniu z najlepszymi w tej klasie własnościami terenowymi − za przystępną cenę zakupu.

„Typowej dla Patriota sprawności off-roadowej towarzyszy prosta, choć niebanalna geometrycznie forma, ponadczasowe proporcje i nowe elementy nadwozia - twierdzi Mark Allen, szef działu projektowego Jeepa. Założeniem konstrukcyjnym pojazdu była maksymalna pojemność ładunkowa, zdolność do jazdy w trudnych warunkach oraz doskonała funkcjonalność użytkowania.

Przód Patriota zdradza klasyczny styl Jeepa, eksponujący uwspółcześnioną wersję charakterystycznej dla tej marki, siedmioszczelinowej kraty chłodnicy w teksturze siatkowej, masywny zderzak oraz okrągłe reflektory. Akcentem uwydatniającym klasyczne dla Jeepa trapezoidalne nadkola jest nowy pas przedni z i tylny. Uwagę zwraca lakierowany na kolor nadwozia grill oraz płyta ochronna, otaczająca podzderzakowe lampy przeciwmgielne. Sięgający niżej niż poprzednio pas tylny przedzielony został chromowaną końcówką wydechu (wersja modelowa Limited).

Do klasycznych akcentów designu marki Jeep należą nowe 17-calowe obręcze ze stopu aluminium wraz z ogumieniem typu All-Terrain wypełniające trapezoidalne wnęki kół. Poprowadzona wysoko linia okien bocznych potęguje wrażenie bezpiecznej bryły pojazdu.

Niemal pionowa klapa tylna ponad wystającym progiem zderzaka zapewnia wygodny dostęp do przestrzeni bagażowej, utwierdzając w poczuciu obszerności i solidności pojazdu. Czworo drzwi bocznych ułatwia zajęcie miejsc w wygodnym i funkcjonalnym wnętrzu.

Jeep Patriot MY 2011 wzbogacił się o nowe elementy wystroju wnętrza, do których należą boczki (poszycie) i parapety przednich drzwi z materiału miękkiego w dotyku, nowy podłokietnik pomiędzy przednimi fotelami oraz nowe koło kierownicy z przyciskami sterowania radioodtwarzaczem, tempomatem, systemem głośnomówiącym telefonii komórkowej (opcja wyposażenia) oraz innymi funkcjami pojazdu. Jako standard wyposażenia wprowadzono nowe materiałowe pokrycie klasy Premium siedzeń i foteli przednich, tempomat dla wszystkich wersji modelowych oraz nowe podświetlenie przycisków: blokady zamka centralnego drzwi, otwierania okien i ustawień zewnętrznych lusterek wstecznych. Wersja modelowa Limited wyposażona jest seryjnie w automatyczną klimatyzację. Wystrój wnętrza utrzymany jest w barwach brązowo-szarych Dark Slate Gray.

Nowością dla Patriota MY 2011 jest opcjonalny pakiet wyposażenia All-Weather Capability Group, obejmujący 17-calowe felgi ze stopu aluminium i ogumienie Goodyear typu All-Terrain, wielosezonowe maty podłogowe, światła do jazdy dziennej, elektryczny podgrzewacz bloku silnika oraz zaczepy holownicze.

Paleta kolorów nadwozia na rok 2011 obejmuje odcienie: jeżynowy Blackberry Pearl Coat, biały Bright White Clear Coat, srebrny Bright Silver Metallic Clear Coat, czarny Brilliant Black Crystal Clear Coat, wiśniowy Deep Cherry Red Crystal Coat oraz Mineral Gray Pearl Coat.

Właściwości terenowe
Jeep Patriot MY 2011 charakteryzuje się wiodącą w swym segmencie sprawnością off-roadową, która wyraża się m.in. zdolnością pokonywania przeszkód wodnych o głębokości 480 mm oraz funkcją blokowania napędu 4x4 podczas jazdy, umożliwiającą podział mocy w proporcji 50/50 na oś przednią i tylną. Do wyposażenia należy także system kontroli trakcji przy pomocy hamulców i system kontroli prędkości zjazdu HDC. Zdolność uciągu w wersji napędzanej silnikiem wysokoprężnym wynosi 2000 kg. Zmodernizowane zawieszenie wzbogacono o nowe sprężyny, powiększona została także średnica tylnego stabilizatora przechyłów. Tym niemniej, pomimo przygotowania terenowego, nowy Patriot poszczycić się może oszczędnym apetytem na paliwo w porównaniu z konkurencją z segmentu kompaktowych SUV.

Jeep Patriot MY 2011 oferowany jest w dwóch konfiguracjach napędu. Obok standardowego napędu tylko na koła przednie dostępny jest także system napędu 4x4 Freedom Drive I.  

Freedom Drive I to aktywny system napędu na cztery koła typu Full-Time umożliwiający w swym założeniu bezpieczniejszą jazdę w trudnych warunkach pogodowych i trakcyjnych bez względu na porę roku. System ten doskonale sprawdza się w użytkowaniu codziennym i nawierzchniach mokrych oraz umiarkowanie ośnieżonych. W skład Freedom Drive I wchodzi sprzęgło osiowe z możliwością przejściowego blokowania napędu osi przedniej i tylnej, a więc korzystania ze stałego napędu 4x4 − aby zwiększyć trakcję w głębszym śniegu czy piasku lub na innych podłożach o niskiej przyczepności.

Szczególnymi zaletami zespołu napędowego samochodu Jeep Patriot MY 2011 są osiągi klasy światowej, niskie zużycie paliwa oraz wysoka kultura pracy − za przystępną cenę dla nabywcy.

Standardowy napęd Patriota 4x4 stanowi czterocylindrowy, benzynowy World Engine o pojemności 2,4 litra i mocy 172 KM oraz momencie obrotowym 224 Nm, pracujący w systemie zmiennych faz rozrządu Dual VVT (po stronie dolotowej i wydechowej). Jego zaletą w porównaniu ze starszymi jednostkami napędowymi bez Dual VVT jest optymalizacja krzywej momentu w całym zakresie prędkości obrotowych, zwiększenie oddawanej mocy, ograniczenie zapotrzebowania na paliwo oraz płynność działania przy wysokiej kulturze pracy. Technologia Dual VVT nie jest z reguły oferowana dla pojazdów sprzedawanych na obszarze USA w tej kategorii cenowej. Silnik ten współpracuje z bezstopniową przekładnią drugiej generacji CVT2, skalibrowaną specjalnie pod kątem sprawności oraz precyzji działania, co w porównaniu z tradycyjną czterostopniową przekładnią automatyczną pozwala zaoszczędzić od 6 do 8 procent paliwa. Ze względu na optymalny dobór mapy przełożeń wyraźnie odczuwalna jest także poprawa osiągów pojazdu w typowym dla manewru wyprzedzania przedziale prędkości 50-100 km/h.

Jeep Patriot z napędem tylko na koła przednie wyposażony jest w dwulitrowy silnik World Engine o mocy 158 KM (117 kW) i momencie obrotowym 191 Nm oraz pięciostopniową manualną skrzynię biegów. Zużycie paliwa tej wersji modelowej wynosi 10,2 l/100 km w cyklu miejskim oraz 8,1 l/100 km w cyklu pozamiejskim (szosowym).

Oferowany na rynkach europejskich Jeep Patriot MY 2011 napędzany będzie nowym, turbodoładowanym silnikiem wysokoprężnym o pojemności 2,2 litra o wyraźnie lepszych osiągach niż poprzednia jednostka 2,0-litrowa. Nowy diesel współpracuje z sześciostopniową, manualną skrzynią biegów i rozwija moc 163 KM DIN (120 kW) przy 3600-4200 obr/min oraz moment obrotowy 320 Nm przy 1400-3600 obr/min. W stosunku do „starego” diesla 2.0 oznacza to wzrost mocy i momentu obrotowego odpowiednio o 16 i 3 procent.

Do istotnych cech i zalet nowego turbodiesla o pojemności 2,2 litra należą między innymi:
• modułowa i kompaktowa konstrukcja
• układ wytrysku paliwa Common Rail o ciśnieniu roboczym 2000 bar
• elektryczny siłownik geometrii kierownic spalin turbosprężarki VGT
• sekcjonowane chłodzenie tłoków
• wysokowydajny system chłodzenia recyrkulacji spalin EGR ze sterowanym obejściem niechłodzonym
• moduł kolektora dolotowego z funkcją kontrolowanego odcinania portów ssących (regulacja zawirowań doprowadzanego paliwa)
• sterowany elektronicznie termostat układu chłodzenia i siłownik obejścia EGR, umożliwiający szybsze osiągnięcie temperatury roboczej silnika
• filtr cząstek stałych DFP w wyposażeniu seryjnym.

Wyróżniony tytułem Top Safety Pick ubezpieczeniowego instytutu Bezpieczeństwa IIHS Jeep Patriot MY 2011 wyposażony jest w ponad 30 standardowych elementów bezpieczeństwa.

Jeep Patriot MY 2001 gama modelowa
Oferta samochodu Jeep Patriot 2011 dla rynków europejskich obejmuje dwie odmiany modelowe: Sport oraz Limited, dostępne z napędem 4x4 Freedom Drive I typu Full Time.

Jeep Patriot MY 2011 produkowany jest przez zakład Belvidere Assembly Plant (stan Illinois), a do amerykańskiej sieci salonów dealerskich zaczął docierać w czwartym kwartale 2010.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama