/  /  / Wrangler 2
Jeep Wrangler

Jeep Wrangler 2

Zmień
SegmentTerenowo Rekreacyjne / Klasa Niższa Średnia
Cena153 000 zł - 208 300 zł (aktualizacja: 2016-10-19)
Emisja CO2237 g/km - 265 g/km
Żużycie paliwa9,0 L/100km - 11,4 L/100km
 
zegary.JPG
© Samar
zegary.JPGbagażnik.JPGdeska bok.JPGdeska k.JPGdeska p.JPGdeska przód.JPGdrzwi p.JPGfotel k.JPGkanapa.JPGklamka p.JPGklima.JPGkoło.JPGkoło zapasowe.JPGlampa p.JPGlampa tył.JPGLewy bok.JPGLewy przód.JPGLewy tył.JPGlusterko wsteczne.JPGLusterko zewn.JPGosłona pasażera.JPGpas.JPGpodłokietnik p.JPGPrawy bok.JPGPrawy przód.JPGPrawy tył.JPGprzeciwmgielne.JPGPrzód.JPGradio.JPGreg. kierownicy.JPGschowek pasażera.JPGSilnik.JPGskrzynia.JPGszyby.JPGTył.JPGwlew.JPGwlot powietrza.JPGzagłowek.JPGZderzak przedni.JPGzderzak tylny.JPGnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull
Jeep Wrangler to typowy samochód przeznaczony do jazdy w ciężkim terenie. Nie bez powodu został doceniony w wojsku już podczas II wojny światowej, gdyż Wrangler nawiązuje do znanego na całym świecie, wylansowanego przez Wilis’a, modelu Military Jeep. Jeep przez wiele miał kilku właścicieli, dzięki jednemu z nich w roku 1970 Jeep uzyskał status marki handlowej. Lecz za początek cywilnego modelu Wrangler uważa się rok, w którym firmę przejął koncern Chrysler, czyli 1987. Nowe generacje wchodziły na rynek co dziesięć lat, a więc w 1997 roku oraz ostatnia w 2007 roku. Najnowszy model został po raz pierwszy zaprezentowany podczas międzynarodowego salonu samochodowego w Nowym Jorku w 2006 roku, zaś w Polsce zadebiutował niemal rok po światowej premierze. Od poprzednika pojazd ten jest dłuższy oraz szerszy, taka sama pozostała za to wysokość. Nowością jest pojawienie się 5-drzwiowego nadwozia, które ma aż o 52 cm większy rozstaw osi od wersji 3-drzwiowej. Pojawiło się również zawieszenie oparte na wahaczach oraz sprężynach z amortyzatorami, jednak wciąż jest na tyle sztywne, że doskonale radzi sobie w terenie. Według producenta samochód przejechać może wodę o wysokości nieco ponad 48 cm, a woda, która dostanie się do środka pojazdu może zostać spuszczona otworami znajdującymi się pod każdym z foteli. Ten zaliczany do klasy niższej średniej (segment C) w grupie aut terenowo-rekreacyjnych produkowany jest obecnie w fabryce w Toledo w stanie Ohio w Stanach Zjednoczonych.

Koncepcja nadwozia nawiązuje do pierwowzoru znanego jeszcze z czasów II wojny światowej. Takim najbardziej charakterystycznym elementem, który znajduje się w każdym kolejnym modelu Jeep Wranglera są okrągłe reflektory, które umieszczone są na dużej atrapie chłodnicy. Tradycyjnie atrapa ta posiada pionowe użebrowanie. Mimo swojego bardzo tradycyjnego wyglądu samochód nie wygląda na przestarzały. Styliści poprawili nieco współczynnik oporu powietrza, między innymi poprzez zastosowanie bardziej skośnej szyby. Mimo wszystko wciąż jest on dość wysoki. Model ten dostępny jest w dwóch wersjach nadwozia, którymi są 3- i 5-drzwiowy SUV. Do wyboru potencjalny klient ma silnik wysokoprężny bądź też benzynowe. Z kolei napęd na wszystkie koła przenoszony może być za pomocą 4- lub 5-biegowej skrzyni automatycznej, bądź też 6-biegową skrzynię manualną.

Wyposażenie w elementy zapewniające bezpieczeństwo czynne i bierne jak na samochód przeznaczony do jazdy w ciężkim terenie jest dosyć bogate. W standardzie znajdują się poduszki powietrzne czołowe dla kierowcy i pasażera, system antypoślizgowy ABS, elektroniczny system rozdziału siły hamowania EBVD, system stabilizacji toru jazdy ESP, system kontroli trakcji oparty na hamulcach BLD, system ERM przeciwdziałający przewróceniu się pojazdu wykorzystujący układy ESP i BLD, a także system wspomagania nagłego hamowania BAS. Za dodatkową opłatą otrzymać można jeszcze boczne poduszki powietrzne w fotelach przednich.

Choć niektórzy doszukują się konkurencji dla Jeepa Wranglera w Toyocie RAV4, jednak ta jest przeznaczona bardziej do jazdy po drogach utwardzonych.

 

Wrangler 2 najczęściej porównywany z

Audi Q3
Audi Q3
Jeep Grand Cherokee
Jeep Grand Cherokee
Mazda CX-3
Mazda CX-3
Mazda CX-5
Mazda CX-5
Mercedes G
Mercedes G
Mitsubishi Pajero
Mitsubishi Pajero
Toyota Land Cruiser
Toyota Land Cruiser
Reklama