/  /  /  / Nowy Jeep Wrangler w Europie
Jeep

Jeep

Zmień
Jeep to amerykańska marka samochodów, która słynie z tworzenia pojazdów terenowych. Jej popularność pozwoliła na stałe wpisać się w mentalność klientów, dzięki czemu nazwa Jeep stała się synonimem aut przeznaczonych do jazdy w trudnym terenie, nawet gdy producentem danego auta jest konkurencyjna marka.
Dowiedz się więcej o marce
 

Nowy Jeep Wrangler w Europie

Jeep|
null
© Jeep
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Modele Jeep Wrangler oraz Wrangler Unlimited oferują teraz nowy, bardziej ergonomiczny wystrój wnętrza i materiały wysokiej jakości. Oba modele będą dostępne w Europie już w tym miesiącu.

Marka Jeep stale doskonali formułę sukcesu Wranglera i Wranglera Unlimited. Atrakcyjności wyglądu dodaje obecnie nowy hard-top w kolorze nadwozia, dostępny dla popularnej wśród nabywców wersji Sahara.

„Kultowy Jeep Wrangler ma się coraz lepiej - mówi Mike Manley, szef i CEO marki Jeep w Chrysler Group LLC. „Zachowując swą niezrównaną i legendarną dzielność off-roadową, Wrangler MY 2011 pochwalić się może nowym, bardziej komfortowym i funkcjonalnym wnętrzem. Dla wersji Sahara mamy teraz nowy hard-top w kolorze nadwozia, adresowany do klientów pragnących jeździć Wranglerem o nieco bardziej ekskluzywnym wyglądzie.”

Oferowany w trzech odmianach modelowych (Sport, Sahara i Rubicon) Jeep Wrangler i Wrangler Unlimited reprezentuje najlepszą w swej klasie sprawność terenową. Za sprawą sztywnych mostów napędowych, zdejmowanych drzwi bocznych, wystających zawiasów, składanej szyby czołowej oraz innowacyjnych dachów typu soft- i hard-top oba te pojazdy tchną tradycyjnymi wartościami marki, na które składają się: poczucie nieograniczonej wolności, przygody i mistrzostwa oraz autentyczność pochodzenia.

Mieszczący pięć dorosłych osób Jeep Wrangler Unlimited jest obecnie jedynym na rynku czterodrzwiowym pojazdem typu wielofukcyjny kabriolet.

Stylizacja i nowości
Zmiany we wnętrzu Wranglera i Wranglera Unlimited MY 2011 obejmują zmodyfikowany design tablicy przyrządów i nowe, bardziej ergonomiczne schowki oraz zastosowanie materiałów o wyższej niż dotychczas jakości. Nowa, zamykana na kluczyk konsola podłogowa oraz podłokietniki drzwiowe są znacznie przyjemniejsze w dotyku, a dzięki modyfikacji konsoli centralnej jest ona łatwiejsza w obsłudze. W ramach opcji wyposażenia dostępna jest teraz klimatyzacja automatyczna, elektrycznie podgrzewane fotele przednie oraz elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka boczne. Powiększone okna tylne wyraźnie poprawiają widoczność do tyłu.

Nowa kierownica wielofunkcyjna pozwala znacznie bezpieczniej sterować systemami audio i hands-free telefonu komórkowego, kontroli prędkości oraz innymi funkcjami. Kolejna nowość we Wranglerze to interfejs USB, który daje możliwość przyłączenia nośników danych (pendrive i większości odtwarzaczy MP3) do pokładowego Media Center z funkcjonalnością Bluetooth streaming audio. Dodatkowe gniazdka prądowe 12V i 115V (napięcie sieci domowej w USA) pozwalają korzystać z przenośnych urządzeń elektrycznych i elektronicznych.    

Zgodnie z tradycyjnym stylem Jeepa istotnymi elementami wystroju wnętrza są śruby heksagonalne, których użyto także do zamocowania intarsji „Jeep, Since 1941” (Jeep, od 1941 roku) na nowym, wygodniejszym uchwycie pasażera.

Dla wersji modelowych Sahara przewidziano nowy hard-top klasy Premium lakierowany w kolorze karoserii, nadający obu pojazdom prawdziwie ekskluzywnego wyglądu.

Nawiązujący do swych korzeni sprzed siedemdziesięciu lat design Wranglera zachowuje wciąż swój tradycyjny charakter, choć został uwspółcześniony czystymi i zdecydowanymi liniami nadwozia, a także niepomiernie doskonalszą jakością wykonania.

Bez zmian pozostają w roku 2011 „sztandarowe” akcenty wyposażenia, a więc klasyczne, okrągłe reflektory, siedmio-szczelinowa krata chłodnicy, trapezoidalne nadkola, wyeksponowane zawisy, opuszczana na maskę silnika szyba czołowa, pałąk kapotażowy, możliwość demontażu drzwi oraz dostępne opcjonalnie pełne lub półpełne drzwi boczne czy też zdejmowane dachy typu soft-top i hard-top albo zestawy dachowe.

Paleta dostępnych lakierów nadwozia na rok 2011 obejmuje nowe kolory: wiśniowy Deep Cherry Red, piaskowy Sahara Tan, błękitny Cosmos Blue oraz biały Bright White.

Inżynieria
Efektem lepszego wygłuszenia nadwozia jest wyraźne obniżenie poziomu hałasów w kabinie. Obie odmiany modelowe posiadają przedni most napędowy Dana 30 i tylny Dana 44 typu ‘heavy-duty’ oraz zawieszenie na sprężynach śrubowych w układzie pięciodrążkowym ze wzmocnionymi amortyzatorami hydraulicznymi. Jeep Wrangler Rubicon wyposażony jest w mosty napędowe ‘heavy-duty’ Dana 44 oraz elektronicznie rozłączany stabilizator przedni, umożliwiający zwiększenie skoku zawieszenia w szczególnie trudnych warunkach terenowych.

Dzięki znacznemu prześwitowi oraz krótkim zwisom z przodu i z tyłu Jeep Wrangler może pokonywać niewiarygodnie trudne przeszkody, w tym znaczne stromizny. Dla entuzjastów off-roadu wystarczy przytoczyć następujące cyfry dotyczące modelu Rubicon: kąt natarcia 38,1 stopnia, kąt rampowy 25,9 stopnia i kąt zejścia 31,3 stopnia. Zabezpieczenie podwozia składa się z trzech płyt osłonowych chroniących zbiornik paliwa, skrzynkę rozdzielczą oraz miskę olejową przekładni automatycznej.

Jednostką napędzającą wszystkie odmiany modelowe Wranglera jest 3,8-litrowy silnik V-6 o mocy 202 KM (151 kW) i momencie obrotowym 321 Nm, współpracujący ze standardową sześciostopniową przekładnią manualną lub dostępną w opcji pięciostopniową przekładnią automatyczną.

W wersji przeznaczonej na rynki europejskie Wrangler MY 2011 wyposażony jest w nowy turbodiesel o pojemności 2,8 litra. Silnik ten rozwija moc 200 KM DIN (147 kW) przy 3600 obr/min, a więc o 13 procent większą niż poprzednia jednostka o tej samej pojemności. Wytwarzany moment obrotowy wynosi 410 Nm przy 2000-3200 obr/min w parze z manualną skrzynią sześciostopniową lub 460 Nm przy 1600-2600 obr/min dla zestawu z pięciostopniową przekładnią automatyczną typu W5A580.

Doskonale sprawdzona skrzynia przekładniowa W5A580 stanowi nowość w gamie Wranglera i zapewnia płynność pracy oraz optymalne zużycie paliwa. Wyposażona jest w adaptacyjne sterowanie elektroniczne lub system interaktywnego sterowania manualnego ERS (Electronic Range Select) oraz modulowane elektronicznie sprzęgło konwertora hydrokinetycznego.

Skojarzony z manualną skrzynią przekładniową silnik wysokoprężny Wranglera wyposażony jest w system Stop/Start (występujący po raz pierwszy w pojeździe produkcji Chrysler Group LLC). System ten zatrzymuje silnik w trakcie postoju, gdy selektor skrzyni biegów znajduje się w pozycji Neutral (Luz), a pedał sprzęgła jest zwolniony; ponowne wciśnięcie tego pedału wywołuje samoczynny rozruch silnika. Funkcję Start/Stop można wyłączyć przyciskiem na desce rozdzielczej, a bieżący status systemu pokazuje świetlna ikonka w zestawie wskaźników.

Jeep Wrangler Sport i Sahara MY 2011 posiadają dwustopniową skrzynkę rozdzielczą drugiej generacji Command-Trac NV241 typu „part-time” o przełożeniu reduktora 2,72:1. Dostępny opcjonalnie tylny mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu wewnętrznym Trac-Lok zwiększa przyczepność kół w warunkach niskiej trakcji (na podłożach piaszczystych, żwirowych, zaśnieżonych czy oblodzonych).

Jeep Wrangler Rubicon MY 2011 wyposażony jest w dwustopniową skrzynkę rozdzielczą Off-Road Rock-Trac NV241 o przełożeniu reduktora 4,0:1, elektryczną blokadę przedniego i tylnego mechanizmu różnicowego, elektronicznie rozłączany stabilizator poprzeczny oraz 32-calowe ogumienie off-road BF Goodrich. Jeep Wrangler jest pojazdem doskonale wyważonym o minimalnych przechyłach na zakrętach i podczas nawet ostrego hamowania. Precyzyjną charakterystykę prowadzenia zapewnia odpowiednio dobrana geometria zawieszenia. Zmniejszenie sztywności sprężyn sprzyja w tym układzie podwyższeniu komfortu jazdy. Do standardu wyposażenia Wranglera MY 2011 należy system elektronicznej stabilizacji toru jazdy ESC, pomagający utrzymać stabilność kierunkową pojazdu podczas gwałtowniejszych manewrów − bez względu na rodzaj nawierzchni. System ten działa w trzech trybach ”full on”, „full off” i „partial on” (włączony, wyłączony, włączony częściowo).

Jeep Wrangler zwraca uwagę nie tylko swym stylem i wyglądem ale i opcjami „otwierania się na świeże powietrze”. Innowacyjny miękki dach Sunrider, otwierany całkowicie lub jako zwykłe okno dachowe, oferowany jest w standardzie. Opcjonalnie dostępny jest trzyczęściowy, modularny hard-top pod nazwą Jeep Freedom Top, składający się z trzech oddzielnych paneli (nad kierowcą, pasażerem i siedzeniami tylnymi) jeszcze bardziej poszerzający możliwości konfigurowania pojazdu do podróżowania „z wiatrem we włosach”.

Objętość przedniej części wnętrza Wranglera sięga 1,54 m3. Z tyłu dwoje dorosłych pasażerów ma do dyspozycji 1,36 m3 na wygodnych siedzeniach, które można składać i odchylać dla powiększenia przestrzeni bagażowej. Ma ona 485 litrów pojemności (siedzenia w normalnej pozycji), a podpodłogowy zamykany schowek pozwala chronić cenniejsze drobiazgi przed okiem wścibskich z zewnątrz. Objętość kabiny z przodu Wranglera Unlimited jest identyczna, a z tyłu wynosi 1,39 m3 plus 1,22 m3 pojemności bagażnika.

Jako swoista kontynuacja tradycji marki Jeep, Wrangler zachował konstrukcję ramową (body-on-frame), sztywne mosty napędowe z przodu i z tyłu, zdejmowane drzwi boczne, składaną na maskę silnika szybę czołową oraz najdoskonalsze systemy napędu, dzięki którym zyskał miano pojazdu typu SUV o najwyższej dzielności off-roadowej.

Bezpieczeństwo
Wszystkie odmiany modelowe Wranglera wyposażone są seryjnie w systemy: elektronicznej stabilizacji toru jazdy ESC, przeciwdziałania wywróceniu się pojazdu ERM, kontroli trakcji w całym zakresie prędkości jazdy, kontroli ciśnienia w ogumieniu TPM, asysty hamowania awaryjnego BA oraz ruszania pod górę HSA, który zapobiega staczaniu się pojazdu.

Produkcja
Samochody Jeep Wrangler i Jeep Wrangler Unlimited MY 2011 produkowane są przez zakład Toledo Supplier Park w Toledo (stan Ohio).
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane

Najnowsze wiadomości - Jeep

Reklama