/  /  / Grand Cherokee
Jeep Grand Cherokee

Jeep Grand Cherokee

Zmień
SegmentTerenowo Rekreacyjne / Klasa Wyższa
Cena234 000 zł - 375 700 zł (aktualizacja: 2016-03-15)
Emisja CO2198 g/km - 327 g/km
Żużycie paliwa7,5 L/100km - 14,0 L/100km
 
null
© Jeep
nullJeep Grand Cherokee 2011Jeep Grand Cherokee 2011Jeep Grand Cherokee 2011Jeep Grand Cherokee 2011Jeep Grand Cherokee 2011Jeep Grand Cherokee 2011Jeep Grand Cherokee 2011Jeep Grand Cherokee 2011Jeep Grand Cherokee 2011Jeep Grand Cherokee 2011Jeep Grand Cherokee 2011Jeep Grand Cherokee 2011Jeep Grand Cherokee 2011Jeep Grand Cherokee 2011Jeep Grand Cherokee 2011Jeep Grand Cherokee 2011Jeep Grand Cherokee 2011Jeep Grand Cherokee 2011Jeep Grand Cherokee 2011Jeep Grand Cherokee 2011Jeep Grand Cherokee 2011Jeep Grand Cherokee 2011Jeep Grand Cherokee 2011Jeep Grand Cherokee 2011
Pierwsza wersja Jeepa Grand Cherokee światło dzienne ujrzała w 1993 roku.  Jak sama nazwa wskazuje, był on  większym (oraz bardziej luksusowym) „bratem” modelu Cherokee. W projektowaniu auta udział wzięli znani projektanci- Giorgetto Giugiaro, odpowiedzialny za takie wiekopomne modele jak VW Golf I, Ferrari 250GTE, Audi 80, Lotus Esprit, czy… FSO Polonez, Larry Shinoda, projektant Chevroleta Corvette C3, a także Adam Clenet. Klasyczne, pięciodrzwiowe nadwozie, składające się w głównej mierze z prostych linii, mimo, iż zaprojektowane w końcu lat osiemdziesiątych, zachowało świeżość po dziś dzień. Samochód mierzył 4,53m długości, 1,76m szerokości oraz 1,71m wysokości. Do jego napędu, w poszczególnych latach produkcji, służyły silniki benzynowe o pojemności 4.0 i sześciu cylindrach w rzędzie (190 lub 185KM; 300 lub 305Nm), 5.2 V8 (225KM; 407Nm), 5.9V8 (245KM; 468Nm) oraz 2.5 litrowy diesel o mocy 144KM, oraz momencie obrotowym 300Nm. Przez 5 lat produkcji auto oferowane było w różnych wersjach wyposażenia, a jego montaż odbywał się zarówno w Stanach Zjednoczonych (Michigan), jak i w Europie (Graz, Austria).

Druga generacja Grand Cherokee zawitała do salonów w roku 1999. Auto stanowiło przeprojektowaną odmianę pierwszej wersji i dzieliło z poprzednikiem jedynie 127 części. Linie nadwozia stały się w tej generacji bardziej miękkie, płynne, auto urosło również nieznacznie, mierząc 4610mm długości, 1836mm szerokości oraz 1763mm wysokości. Koło zapasowe, znajdujące się dotychczas w bagażniku, powędrowało pod podłogę. Oferta silnikowa obejmowała w sumie pięć jednostek- trzy benzynowe, o pojemnościach 4.0l (195KM) oraz 4.7l (235 lub 265KM), a także dwa diesle: 3.1L (138KM) i 2.7l (161KM). W 2004 roku Cherokee przeszedł delikatną kurację odmładzającą, najlepiej widoczną w przedniej części auta  (okrągłe światła przeciwmgielne oraz przeprojektowany zderzak).

Rok 2004 przyniósł trzecią generację flagowego wówczas modelu Jeepa. Zgodnie z obowiązującymi na świecie trendami, ówczesna wersja straciła nieco ze swoich zdolności terenowych na rzecz własności jezdnych na drogach asfaltowych. Wizualnie, sylwetka modelu 2004 stała się bardziej masywna, linię okien poprowadzono wysoko, co w połączeniu z dość wysoką maską, potężnym grillem oraz dużymi, podwójnymi reflektorami powodowało, iż Cherokee robił wrażenie auta solidnego oraz bezpiecznego, odpowiadał więc oczekiwaniom klientów decydujących się na zakup coraz bardziej popularnego wówczas auta typu SUV. Zgodnie z niepisanymi zasadami, auto dość znacznie urosło względem swojego poprzednika. Samochód mierzył 4740mm długości, 1862mm szerokości oraz 1720mm wysokości. Do napędu ważącego ponad dwie tony kolosa posłużyć mógł jeden z sześciu silników benzynowych (V6 lub V8) o mocach od 210 do 425KM, bądź diesel o pojemności 3.0l i mocy 215KM. Produkcja auta odbywała się w zakładach, w Stanach Zjednoczonych, Austrii oraz Wenezueli.

Kolejne wcielenie Jeepa Grand Cherokee zaprezentowane zostało w 2009 roku, na targach w Nowym Yorku. Auto urosło w każdą stronę- jest dłuższe (4821mm), szersze (2154mm) oraz wyższe (1760mm) od swojego poprzednika. Podczas opracowywania nowej generacji większy nacisk położono na usztywnienie nadwozia, dopracowano również aerodynamikę. Stylistyka auta nabrała ponadczasowej prostoty, jego sylwetka, mimo zwiększonych rozmiarów, wydaje się teraz lżejsza. Na miejscu pozostał znak rozpoznawczy marki Jeep- potężnych rozmiarów atrapa chłodnicy. Reflektory, w porównaniu do poprzedniej wersji, uległy zmniejszeniu, zaś lampy z tyłu przeciwnie- zwiększyły swoje rozmiary, rozciągając się teraz daleko na klapę bagażnika. Konstrukcja auta oparta jest na samonośnym nadwoziu typu UniFrame. Dla poprawy prowadzenia oraz dla komfortu podróżnych Grand Cherokee wyposażony został w niezależne zawieszenie wszystkich kół. Na początku sprzedaży auto oferowane jest z silnikami benzynowymi V6 3.6l Pentastar (290KM) oraz V8 5.7l Hemi (360KM), później dołączą do nich 3-litrowy silnik diesla oraz Hemi o pojemności 6,4l w wersji SRT.

W wyposażeniu standardowym  Jeepa Grand Cherokee z 2011 roku odnajdziemy takie elementy podnoszące poziom bezpieczeństwa biernego jak poduszki boczne w fotelach pierwszego rzędu siedzeń, poduszki czołowe kierowcy i pasażera, poduszkę kolanową kierowcy oraz kurtyny powietrzne dla pierwszego i drugiego rzędu siedzeń. O bezpieczeństwo czynne w pojeździe dbają systemy elektroniczne ABS (zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania), BAS (wspomagający hamowanie awaryjne), ESC (elektroniczny system stabilizacji toru jazdy), TSC (system stabilizacji toru jazdy przyczepy), HDC (asystent zjazdu ze wzniesienia), asystent ruszania pod górę, system reakcji powypadkowej EARS, a także system kotwiczenia fotelików dziecięcych LATCH.

Do głównych konkurentów Jeepa Grand Cherokee należą takie pojazdy z najwyższej półki aut terenowych oraz SUV jak Range Rover, Mercedes ML, Audi Q7, Volkswagen Touareg, Volvo XC90, BMW X5, czy Infiniti FX.

 

Grand Cherokee najczęściej porównywany z

BMW X5
BMW X5
Jeep Wrangler 2
Jeep Wrangler
Land Rover Range Rover Evoque
Land Rover Range Rover Evoque
Land Rover Range Rover Sport
Land Rover Range Rover Sport
Land Rover Range Rover
Land Rover Range Rover
Mitsubishi Pajero
Mitsubishi Pajero
Toyota Land Cruiser
Toyota Land Cruiser
Reklama