/  /  / Cherokee III
Jeep Cherokee

Jeep Cherokee III

Zmień
SegmentTerenowo Rekreacyjne / Klasa Niższa Średnia
Cena145 400 zł - 221 200 zł (aktualizacja: 2016-03-15)
Emisja CO2139 g/km - 232 g/km
Żużycie paliwa5,3 L/100km - 10,0 L/100km
 
null
© Jeep
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull
Jeep Cherokee to samochód legenda. Samochód w nowej, czwartej odsłonie zadebiutował na salonie motoryzacyjnym w Genewie w 2014 roku, natomiast polska premiera miała miejsce na salonie motoryzacyjnym w Poznaniu. Samochód przykuwa uwagę kontrowersyjnym wyglądem, którego kluczowym elementem jest spadzista pokrywa komory silnika w stylu „waterfall" zwieńczona charakterystyczną siedmiodzielną atrapą chłodnicy ze spiczastym poziomym przetłoczeniem. Wąskie reflektory nie pozwalają pomylić go z żadnym pojazdem oferowanym na rynku europejskim. To czym wyróżnia się pojazd, jest znacząco lepsza jakość wykończenia, niespotykana wcześniej w mniejszych modelach tego producenta.

Samochód oferowany jest z dwoma silnikami – 2-litrowym Dieslem w dwóch wariantach mocy - 140 i 170 KM oraz benzynową jednostką V6 Pentastar o poj. 3.2 litra i mocy 272 KM. Klienci mają do wyboru dwie przekładnie – 6-biegową manualną oraz 9-stopniowy automat, który pojawił się w Jeepie po raz pierwszy. Nowa generacja Cherokee oferowana jest zarówno w konfiguracji napędu 4x2, jaki 4x4 z ofertą trzech nowych, zaawansowanych systemów napędu na cztery koła oznaczonych jako Drive I, Drive II i Drive II Lock. W odmianie Drive I przełączanie napędu pomiędzy 4x2 i 4x4 następuje automatycznie bez ingerencji kierowcy, umożliwiając nieprzerwane zarządzanie przekazywanym na koła momentem obrotowym zależnie od sytuacji. Bardziej zaawansowana wersja Drive II, wyposażona została dodatkowo w reduktor, natomiast topowa wersja Drive II Lock posiada możliwość zablokowania tylnego mechanizmu różnicowego.

Jeep Cherokee będzie dostępny na rynku europejskim w trzech różnych poziomach wyposażenia do wyboru Longitude, Limited oraz Trailhawk. Na liście wyposażenia znalazły się takie nowinki techniczne jak podgrzewana kierownica czy moduł bezprzewodowego (indukcyjnego) ładowania energią podręcznych urządzeń elektronicznych. Samochód można ponadto doposażyć w szereg najmowych elementów z zakresu bezpieczeństwa. Co więcej, pojazd zdobył 5 gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP, a organizacja przyznała mu tytuł  „najlepszego w swej klasie" w kategorii Small Off Road 4x4.

Samochód będzie konkurował na rynku z takimi modelami jak Toyots RAV4, Honda CR-V, Mitsubishi Outlander czy Land Rover Freelander. Dzięki reduktorowi i dużemu prześwitowi, wersja Trailhawk może śmiało spróbować swoich sił z Mitsubishi Pajero Sport.
 

Cherokee III najczęściej porównywany z

Audi Q5
Audi Q5
Honda CR-V
Honda CR-V
Jeep Grand Cherokee
Jeep Grand Cherokee
Land Rover Discovery Sport
Land Rover Discovery Sport
Mazda CX-5
Mazda CX-5
Nissan X-Trail
Nissan X-Trail
Volvo XC60
Volvo XC60
Reklama