/  /  /  / Nowy Jeep Cherokee 2014 w zbliżeniu
Jeep

Jeep

Zmień
Jeep to amerykańska marka samochodów, która słynie z tworzenia pojazdów terenowych. Jej popularność pozwoliła na stałe wpisać się w mentalność klientów, dzięki czemu nazwa Jeep stała się synonimem aut przeznaczonych do jazdy w trudnym terenie, nawet gdy producentem danego auta jest konkurencyjna marka.
Dowiedz się więcej o marce
 

Nowy Jeep Cherokee 2014 w zbliżeniu

Jeep|
null
© Jeep
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Jeep Cherokee 2014 należy do najbardziej konkurencyjnego w Ameryce Północnej segmentu SUV klasy średniej, w którym sprzedaż na przestrzeni 2012 roku osiągnęła około 2 miliony sztuk. Na rynku USA nowy Cherokee oferowany będzie w czterech wersjach modelowych.

"Nowy Jeep Cherokee 2014 staje się punktem odniesienia w segmencie SUV klasy średniej pod względem dynamiki na drodze i oszczędności paliwa przy jeszcze lepszej dzielności 4x4, jakiej od marki Jeep oczekują nasi klienci - zapewnia Michael Manley, prezes i dyrektor wykonawczy marki Jeep w Chrysler Group LLC.

"Jeep Cherokee otrzymał nowy, modernistyczny design i 9-stopniową przekładnię automatyczną oraz dwa nowoczesne silniki. Trzy innowacyjne systemy napędu 4x4 dają mu przewagę w klasie pod względem możliwości terenowych, nie mówiąc już o ponad 70 systemach bezpieczeństwa i całym komplecie najnowszych technologii".

Nowy Jeep Cherokee oferuje trzy innowacyjne systemy napędu 4x4 zapewniające najlepsze w klasie właściwości trakcyjne we wszelkich praktycznie warunkach pogodowych. Jeep jest ponadto pierwszym pojazdem typu SUV klasy średniej w możliwością odłączania napędu tylnej osi w celu ograniczenia strat energetycznych, a więc i zapotrzebowania na paliwo w sytuacji, gdy napęd 4x4 nie jest potrzebny.

Samoczynne przełączanie napędu Full-Time pomiędzy 4x2 a 4x4 odbywa się niezauważalnie dla pasażerów i nie wymaga uwagi, ani dodatkowych czynności ze strony kierowcy.

W wersji z silnikiem V6 Jeep Cherokee poszczycić się może najwyższą w swej klasie zdolnością uciągu przyczepy o masie do 2040 kg.

Jeep Active Drive I
Dostępny w wersjach modelowych Cherokee Sport, Latitude i Limited system Jeep Active Drive I opiera się na jednostopniowej skrzynce rozdzielczej (PTU) przełączającej automatycznie i niezauważalnie napęd pomiędzy 4WD a 2WD w całym zakresie prędkości jazdy. System ten nie wymaga żadnej 'interwencji' ze strony kierowcy, dokonuje korekty znoszenia podczas bardziej dynamicznej jazdy oraz redukuje zjawisko pod- i nadsterowności pojazdu.

Jeep Active Drive II
Dostępny w wersjach modelowych Cherokee Sport, Latitude i Limited system Jeep Active Drive II korzysta z dwustopniowej skrzynki rozdzielczej (PTU), która 'zarządza' momentem obrotowym oraz reduktorem terenowym. Tryb 4-Lock pozwala zblokować oba wały napędowe, aby polepszyć trakcję przy niskich prędkościach lub podczas holowania przyczepy. Przełożenie reduktora terenowego wynosi 2,92:1, co pozwala zwiększyć zdolność pokonywania wzniesień (podjazdów) oraz crawl ratio (przełożenie pełzania) w najtrudniejszych warunkach off-roadowych.

Cherokee z napędem Jeep Active Drive II posiada zawieszenie podwyższone o 25,4 mm, crawl ratio 56:1 (silnik MultiAir2 Tigershark o pojemności 2,4 litra) lub 47,8:1 (nowy silnik Pentastar V6 o pojemności 3,2 litra); a więc nawet o 90% korzystniejsze niż w schodzącym modelu Liberty.

Jeep Active Drive Lock
System Jeep Active Drive Lock obejmuje wszystkie funkcje napędu Jeep Active Drive II wzbogacone o możliwość blokowania tylnego mechanizmu różnicowego w celu optymalizacji mocy przenoszonej na koła w ekstremalnych warunkach jazdy terenowej.

Jeep Active Drive Lock jest wyposażeniem standardowym wszystkich wersji modelowych Cherokee Trailhawk.

Każdemu systemowi napędu 4x4 towarzyszy system zarządzania trakcją Selec-Terrain, umożliwiający wybór najbardziej optymalnych ustawień do jazdy szosowej i terenowej: Auto, Snow (śnieg), Sport, Sand/Mud (piach/błoto) oraz Rock (skały).

Korzystając z określonych algorytmów system ten potrafi koordynować i optymalizować 12 elementów wpływających na charakterystykę jezdną, m.in. moduł sterujący silnika (ECU), moduły układu hamulcowego, systemu stabilizacji toru jazdy (ESC), skrzyni przekładniowej i przeniesienia napędu oraz podsystem Selec-Speed Control (kontroli podjazdu Hill Ascent Control i zjazdu Hill Descent Control).

Architektura klasy światowej
Podstawą konstrukcji nowego Jeepa Cherokee jest modularna architektura Compact U.S. Wide (CUS-wide) rodem z FIAT Group, umożliwiająca budowanie różnych modeli samochodów na jednej bazie. Efektem wdrożenia platformy CUS-wide jest wyższa jakość produkcji i niezawodność eksploatacyjna przy ograniczeniu kosztów badawczo-rozwojowych oraz wymiany oprzyrządowania.

Architektura podwozia Jeepa Cherokee opiera się na wspólnych, wymiennych komponentach modularnych pozwalających odpowiednio dobierać rozstaw osi i kół przednich/tylnych, a także zwis przedni, długość i szerokość platformy w obrębie danej linii modelowej.

Od strony strukturalnej nadwozie Cherokee 2014 składa się w około 65% ze stali o dużej wytrzymałości, a swą lekkość przy wysokiej odporności mechanicznej skorupa karoserii zawdzięcza zastosowaniu kluczowych elementów tłoczonych na gorąco ze stali o dużej wytrzymałości i ultra-wytrzymałej.

Oferta produktowa na rynku amerykańskim
Na rynku USA nowy Jeep Cherokee oferowany będzie w czterech wersjach modelowych do wyboru: jako Cherokee Sport, Cherokee Latitude, Cherokee Limited i „najostrzejszej" Cherokee Trailhawk Trail Rated. Do salonów sprzedaży pierwsze egzemplarze zaczną trafiać w trzecim kwartale bieżącego roku.

Paleta kolorystyczna obejmuje 11 lakierów nadwozia: biały Bright White Clear Coat, czarny Brilliant Black Crystal Metallic Clear Coat, srebrny Billet Silver Metallic Clear Coat, burgundowy Deep Cherry Red Crystal Pearl Coat, zielony Eco Green Pearl Coat, Mango Tango Pearl Coat, kasztanowy Auburn Pearl Coat, kaszmir Cashmere Pearl Coat, szary Granite Crystal Pearl Coat, niebieski True Blue Pearl Coat oraz stalowy Anvil Clear Coat.

Miejscem produkcji modelu Jeep Cherokee nowej generacji będzie należący do Chrysler Group zakład Toledo Assembly Plant w stanie Ohio.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Najnowsze wiadomości - Jeep

Reklama