/  /  /  /  / Jaguar XF i XJ z napędem na cztery koła
Jaguar XJ

Jaguar XJ

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Luksusowe
Cena448 900 zł - 744 700 zł (aktualizacja: 2016-10-13)
Emisja CO2149 g/km - 264 g/km
Żużycie paliwa5,7 L/100km - 11,1 L/100km
 

Jaguar XF i XJ z napędem na cztery koła

Jaguar|
null
© Jaguar
nullnullnull

Długo oczekiwana wersja napędu na cztery koła w Jaguarze XF oraz XJ ujrzała światło dzienne. System AWD został zaprojektowany specjalnie dla tych dwóch modeli. Nowy napęd to elastyczność i duże możliwości we wszystkich warunkach pogodowych.

Nowy układ napędowy bazuje na znanym i cenionym systemie koncernu Jaguar Land Rover. Napędzany jest przez silnik benzynowy 3.0 V6 Supercharged, który zgodnie ze specyfikacją roku modelowego 2013 połączony jest z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów oraz inteligentnym systemem Start/Stop.
 
Innowacyjny silnik to idealny partner dla nowego napędu na dwie osie. Dzięki bardzo wysokiej mocy i dużemu momentowi obrotowemu cała energia przekazywana jest na wszystkie koła niezależnie od warunków drogowych.

Półtora roku testów w arktycznym klimacie pozwoliło inżynierom na odpowiednie zestrojenie układu napędowego oraz zawieszenia. Wzdłużna pozycja silnika umożliwia utrzymanie tylnej osi jako głównego napędu, podczas gdy przednia oś dołączana jest w warunkach ograniczonej przyczepności.

"Jesteśmy dumni, że napęd AWD zachował wszystkie aspekty dynamiki tylnonapędowych wersji Jaguara zarówno w precyzji układu kierowniczego, jak i zdolności poruszania się w warunkach ograniczonej przyczepności. W zimowym trybie jazdy system Jaguar Drive Control pozostaje w gotowości od samego startu samochodu, dystrybuując moment obrotowy na obie osie - mówi Ian Hoban, Jaguar Vehicle Line Director.

Połączenie napędu z systemem Jaguar Drive Control daje nowy wymiar bezpieczeństwa na drodze, gdyż układy DSC oraz ABS pozwalają na kontrolę każdego koła indywidualnie. Zaprojektowana od nowa belka poprzeczna, mocowanie silnika oraz układ wydechowy pozwoliły na umieszczenie przedniej części układu napędowego tak, aby środek ciężkości pojazdu pozostał jak najniżej.

Ponadto, zawieszenie zostało znacznie przekonstruowane, wykorzystując całkowicie nowe sprężyny, amortyzatory oraz stabilizatory przedniego zawieszenia. Model XJ dodatkowo wyposażony jest w stabilizator poprzeczny. Natomiast oba modele XF i XJ otrzymały oprogramowanie sterujące systemem zawieszenia (Adaptive Dynamics), które w modelu XJ AWD dostępne jest w standardzie, natomiast w XF AWD jako opcja dodatkowa.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama