/  /  /  /  / Dlaczego Jaguar F-Type?
Jaguar XF

Jaguar XF

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Wyższa
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 

Dlaczego Jaguar F-Type?

Jaguar|
null
© Jaguar
nullnullnullnullnullnullnullnull

W ponad 75-letniej historii brytyjskiej marki zdecydowanie najczęściej pojawiającym się słowem jest sport. Zapewne badanie wykazałoby, że typowy Jaguar to 4-drzwiowa luksusowa limuzyna o konserwatywnej charakterystyce.

W całym dziedzictwie marki Jaguar jedno z najważniejszych miejsc zajmuje jednak sportowy model E-Type. Produkowany przez 14 lat od 1961 roku był klasą samą dla siebie. Ważący nieco ponad tonę, wyznaczał standardy w segmencie samochodów sportowych zarówno w sferze designu, jak i osiągów.

W gamie modelowej przygotowanej przez Jaguara na drugą dekadę XXI wieku istniała potrzeba stworzenia samochodu podobnie bezkompromisowego. Czegoś, co zostało zaprojektowane według jednej zasady: dać maksimum emocji i radości z jazdy. Obecnemu w gamie modelowi XK nie można oczywiście odebrać sportowego ducha, ale cały czas jest to luksusowe, potężne, aczkolwiek bardzo szybkie GT.

F-Type nie pojawił się znienacka. Atmosferę podgrzewały co raz to nowe odsłony modeli studyjnych, zamaskowanych prototypów. Warto podkreślić, że wiele inspiracji podczas prac nad F-Type dostarczył jego bezpośredni protoplasta (E-Type), który w rankingu The Daily Telegraph został uznany za najpiękniejszy samochód w historii motoryzacji.

"Jaguar F-Type to samochód niemal idealny. Każdy szczegół zaprojektowany z pieczołowitością, począwszy od przedniego zderzaka, skończywszy na końcówkach układu wydechowego, nadaje mu bardzo wyrafinowanego charakteru - podkreśla Karolina Sobkowiak, Jaguar Brand Manager.

Gama silnikowa jest tak skrojona, aby już w najsłabszej wersji 340-konnej dać wszystko, co najlepsze w samochodzie sportowym (o ile oczywiście można uznać 340 KM uznać za wersję słabą). Na szczycie gamy znajduje się pięciolitrowe V8 generujące blisko 500 koni mechanicznych. Najsłabszą i najmocniejszą wersję w przyspieszeniu dzieli 1 sekunda (5,3 do 4,3 sek). Oczywiście w tej skali to prawie 20%.

Jednak każdą z nich, niezależnie od mocy, łączy wspólny mianownik: niespotykana bezpośredniość prowadzenia, reakcji układu kierowniczego i hamulcowego na polecenia kierowcy. Jaguar F-Type wydaje się być o ułamek sekundy przed kierowcą. Jest to wynik niebywałej sztywności nadwozia, co było tym trudniejsze do wykonania, że to klasyczny roadster ze składanym w zaledwie 12 sekund materiałowym dachem.

W prowadzeniu to bezkompromisowa sportowa maszyna - podkreśla Jaguar. Wnętrze dopracowane jest w każdym szczególe, charakteryzuje się wysmakowaniem i stonowaniem. Wszechobecna skóra i aluminium w połączeniu z bardzo starannym wykończeniem może służyć za wzór dla innych producentów.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama