/  /  / XF
Jaguar XF

Jaguar XF

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Wyższa
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 
001.jpg
© Jaguar
001.jpg002.jpg006.jpg007.jpg008.jpg009.jpg014.jpg015.jpg016.jpg018.jpg019.jpg022.jpg100.jpg101.jpg104.jpg106.jpg112.jpg113.jpg114.jpg120.jpg121.jpgnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull
Jaguar XF to luksusowy samochód należący do klasy wyższej (segment E).  Jako auto koncepcyjne o nazwie „Concept XF” zadebiutowało na początku roku 2007 podczas salonu samochodowego w Detroit i zostało uznane za zapowiedź najlepszego modelu produkcyjnego w 2007 roku w Stanach Zjednoczonych. Podobny tytuł koncept zdobył w Japonii Seryjny XF zaprezentowany został jeszcze tego samego roku podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie i różnił się trochę pod względem wyglądu w porównaniu do konceptu. Bezpośrednim poprzednikiem był produkowany od 2000 roku Jaguara S-Type. W porównaniu do niego XF to praktycznie całkowicie nowa konstrukcja, w której jedynymi zastosowanymi rozwiązaniami technicznymi z S-Type są elementy bezpieczeństwa. Nowy Jaguar wyposażony został w wielowahaczową oś tylną oraz oś przednią z poprzecznymi wahaczami trójkątnymi. Takie zawieszenie pozwala prawie 2 tonowemu auto prowadzić się nie tylko komfortowo, ale również ze sportowym zacięciem. Rozmiary Jaguara XF są raczej standardowe jak na tę klasę pojazdu i wynoszą 4,96 metra długości, 1,88 metra szerokości oraz 1,46 metra wysokości. Pod każdym jednak względem urósł w porównaniu do poprzednika – jest o 6 cm dłuższy, 7 cm szerszy oraz 1 cm wyższy. Auto to tradycyjnie już produkowane jest w fabryce Jaguara w Birmingham.

W odróżnieniu od dotychczas produkowanych Jaguarów, wzorowanych na autach z lat 60-tych, XF był prekursorem nowej linii stylistycznej marki. Projekt stworzył ten sam zespół pod kierownictwem Iana Calluma i Juliana Thompsona , który w roku 2005 zaprojektował nagrodzoną linię sportową Jaguarów XK sports GT. Jaguar XF w wersji sedan wyglądem przypomina coupe, a to za sprawą mocno opadającej linii dachu, która łączy się z wędrującą ku górze linią okien. Charakterystycznymi elementami jest między innymi kratownicowy grill z logo producenta, wąskie reflektory, które przy okazji liftingu w 2011 roku upodobniły XF-a do flagowego XJ-a oraz umiejscowione za przednimi nadkolami „skrzela”. W 2012 roku, do oferowanej od początku produkcji wersji sedan dołączyło kombi. Gamę silnikową modelu otwiera dwulitrowa jednostka benzynowa o mocy 240 KM oraz diesel, który, z 2.2l pojemności generuje 163 KM. Najmocniejszą jednostką wysokoprężną jest trzylitrowe V6, dające kierowcy do dyspozycji 275KM, jednak  blednie ona w zestawieniu z topową benzyną- w tym wypadku potężna moc czerpana jest z 510-konnego, pięciolitrowego silnika V8.

Tradycyjnie już Jaguar wyposażony jest bardzo bogato w elementy zapewniające bezpieczeństwo. W standardzie znajduje się 6 poduszek powietrznych (poduszki czołowe, boczne oraz kurtyny powietrzne), system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania ABS z systemem rozdziału siły hamowania, wspomaganie nagłego hamowania EBD, system kontroli przyczepności DSC i kontroli trakcji EDC, a także system kontroli siły hamowania w zakrętach CBC. Za dodatkową opłatą otrzymać można jeszcze aktywny tempomat i czujnik ciśnienia w ogumieniu. W testach zderzeniowych organizacji EuroNCAP Jaguar XF otrzymał notę czterech gwiazdek.

Głównymi konkurentami dla Jaguara XF są Audi A6, Audi A7, BMW serii 5 oraz 6, Lexus GS, Mercedes klasy E oraz CLS, a także Volvo S80.

 

XF najczęściej porównywany z

Audi A6
Audi A6
Audi A7
Audi A7
BMW 5
BMW 5
Jaguar F-Type
Jaguar F-Type
Lexus GS
Lexus GS
Mercedes E
Mercedes E
Mercedes CLS
Mercedes CLS
Reklama