/  /  /  / Oto nowe Iveco Daily
Iveco

Iveco

Zmień
Iveco to włoska firma należąca do koncernu Fiat, która specjalizuje się w produkcji samochodów dostawczych i ciężarowych, a także silników. Przez krótki okres czasu, w latach 90-tych, samochody Iveco Daily były również produkowane w Polsce przez Fiat Auto Poland i firmę Servipol z Poznania.
Dowiedz się więcej o marce
 

Oto nowe Iveco Daily

Iveco|
null
© Iveco
nullnullnull

Jesteśmy w przededniu wprowadzenia na rynek najnowszej ewolucji ulubionego środka transportu w branży transportu profesjonalnego. Iveco Daily, sprzedawany w każdej części świata, zawdzięcza swoją sławę ponad 2 mln sprzedanych pojazdów.

Nowy lekki samochód użytkowy Iveco, który zostanie wprowadzony na rynek we wrześniu, będzie nadal posiadać cechy, które były źródłem jego sukcesu w branży transportu zawodowego. Od samego początku Daily był prawdziwym pojazdem użytkowym z samodzielną ramą podwozia, zbudowanym z myślą o łatwej zabudowie oraz o niezawodności, ekonomiczności i ekologii, z korzyścią dla firm transportowych oraz logistycznych. W transporcie krajowym, w centrach miast, gdzie istnieje potrzeba realizowania szybkich dostaw, w przewozach regionalnych, a także w trudnych zastosowaniach terenowych, Daily jest od długiego czasu najczęściej wybieranym lekkim pojazdem użytkowym.

Daily będzie oferowany z nowymi, wysokowydajnymi silnikami, o większej mocy udoskonalonymi zarówno pod względem ekonomiki, jak i ekologii.

Powodem do dumy jest 3-litrowy silnik dieslowski produkcji FPT Industrial, zgodny z normą emisji spalin Euro V, o najwyższej w swojej klasie mocy znamionowej wynoszacej 205 KM (150 kW) oraz momencie obrotowym wynoszącym aż 470 Nm. Dzięki wprowadzeniu podwójnej turbosprężarki, zwartej budowie oraz niskiej bezwładności udało się osiągnąć szybką i dynamiczną reakcję silnika przy niskiej prędkości obrotowej. Większa jednostka zapewnia silnikowi maksymalne osiągi, wysoki moment obrotowy oraz dużą moc przy niskim poziomie emisji spalin i niskim zużyciu paliwa.

2,3-litrowy silnik FPT Industrial ma zwiększony moment obrotowy do 320 Nm oraz posiada nowy wielostopniowy system wtrysku paliwa Multijet II, który optymalizuje proces spalania, przynoszą godne odnotowania korzyści takie jak niższy poziom hałasu wytwarzany przez sam silnik, niższe zużycie paliwa oraz niższa emisja spalin.

Technologia redukcji emisji spalin w silnikach dieslowskich to nadal zaawansowany układ EGR z udoskonalonym sterowaniem zapewniającym dokładną dystrybucję zawracanych gazów pomiędzy cylindry silnika oraz filtr cząstek stałych (DPF) w standardzie. Architektura układu wydechowego i logika działania układu EGR zostały zoptymalizowane ze zwróceniem szczególnej uwagi na cykl jazdy miejskiej.

W nowym Daily poszanowanie środowiska naturalnego idzie w parze z poszanowaniem innych użytkowników dróg, co przejawia się w tym, że inżynierowie Iveco zastosowali w pojeździe aktywne środki bezpieczeństwa, które pomagają zmniejszyć liczbę wypadków na drogach. W modelu wprowadzono światła dzienne, a także nową funkcjonalność w postaci świateł przeciwmgielnych na zakrętach, które zapewniają kierowcom to, że widzą i są dobrze widziani.

W standardowym wyposażeniu Daily można również znaleźć nowy układ bezpieczeństwa ESP 9 z aktywnymi czujnikami, który zawiera układ ABS oraz układ EBD (elektronicznego rozdziału siły hamowania), układ ASR (układ kontroli trakcji), układ MSR (zarządzanie prędkością obrotową silnika, aby kontrolować operacje hamowania silnikiem przy nadmiernej prędkości obrotowej), układ ESP (kontrola stabilności), HBA (hydrauliczny asystent hamowania gwarantujący maksymalnie skuteczne hamowanie w nagłych sytuacjach), układ umożliwiający zatrzymanie pojazdu na wzniesieniu (Hill Holder), układ LAC (sterowanie siłą hamowania w zależności od obciążenia ładunkiem), układ TSM (ograniczanie kołysania przyczepy), układ HRB (hydrauliczne wspomaganie hamowania natylnych kołach), układ HFC (hydrauliczny układ kompensacji zmniejszenia siły hamowania przy zjawisku fadingu), układ RMI (zapobiegający utracie stabilności) oraz układ ROM (zapobiegający przewróceniu).

Jeśli chodzi o dostępność modelu, nowy Daily nadal będzie obecny we wszystkich segmentach pojazdów użytkowych o DMC od 2,8 t do 7,0 t, pozwalając przewozić masę użyteczną do 4,7 t, a w przypadku furgonu oferowana jest przestrzeń ładunkowa do 17,2 m3 w ośmiu wariantach, co powoduje, że omawiany produkt jest liderem w swojej klasie. Nowy Daily nadal jest oferowany z pełną gamą silników, w tym z jednostką na gaz ziemny oraz z napędem elektrycznym.

W kabinie kierowcy zwiększono komfort jazdy w tym m.in. udoskonalono regulowaną kolumnę kierownicy oraz zwiększono zakres regulacji fotela kierowcy i pasażera.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama