/  /  /  /  / Rekordowe zamówienie na autobusy hybrydowe
Iveco Daily

Iveco Daily

Zmień
SegmentŚrednie dostawcze / VanŚrednie dostawcze / Podwozie
Emisja CO2--
Żużycie paliwa--
 

Rekordowe zamówienie na autobusy hybrydowe

Iveco|
null
© Iveco
null

Firma Iveco otrzymała rekordowe zamówienie na autobusy hybrydowe napędzane silnikiem Diesla i elektrycznym: francuskie miasto Dijon podpisało największe w Europie pojedyncze zamówienie na autobusy hybrydowe obejmujące 102 pojazdy, w tym 41 autobusów standardowych oraz 61 przegubowych.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
Autobusy hybrydowe z napędem spalinowo-elektrycznym są produkowane jako kompletne pojazdy (12-metrowe i 18-metrowe modele Citelis) w fabryce Iveco Irisbus w Annonay we Francji oraz jako podwozie i nadwozie produkowane w Rorthais pod nazwą Access'Bus GX 327 i GX 427.

Powyższe rekordowe zamówienie, realizowane dla miasta Dijon, podkreśla i potwierdza wyraźny wzrost liczby pojazdów z hybrydowym napędem spalinowo-elektrycznym eksploatowanych we Francji. Przed otrzymaniem tego zamówienia, Iveco dostarczyło piętnaście autobusów z hybrydowym napędem spalinowo-elektrycznym i otrzymało ponad 170 zamówień.

Od lutego 2011 r. pojazdy z napędem hybrydowym zostały dostarczone i są eksploatowane w Poitiers, Tulonie, Monzie, Paryżu i na wyspie Reunion. Z drugiej strony, zamówienia dotyczą pojazdów dla zakładów komunikacji w Rouen, Annecy, Dijon i Bordeaux.

Wiceprezes Iveco ds. gamy autobusów Franco Miniero stwierdził: "Jesteśmy bardzo dumni, że odgrywamy czołową rolę w rozpowszechnianiu pojazdów hybrydowych w Europie. W postaci pojazdów hybrydowych Citelis i Access'Bus GX w wersji 12-metrowej i 18-metrowej, dostarczamy klientom efektywne pod względem komfortu, oszczędności energii i zmniejszania wielkości emisji pojazdy. Ponadto, dzięki naszej ścisłej współpracy z BAE Systems, nasze pojazdy są wyposażone w ujednoliconą technologię, która jest już powszechnie stosowana w Ameryce Północnej i Wielkiej Brytanii".

Również we Francji, w Orleanie, została utworzona spółka z Keolis, w celu eksploatacji 12-metrowego autobusu hybrydowego przez trzy lata. Natomiast w Kanadzie, STM (Societe de Transport de Montreal) i RTL (Reseau de Transport de Longueuil) będą testować 18-metrowy autobus hybrydowy Citelis w swoich sieciach transportu miejskiego przez szereg miesięcy.

Pojazdy hybrydowe Citelis są także testowane wspólnie z innymi operatorami europejskimi, włączając w to operatorów z Wiednia.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama

Najnowsze wiadomości - Iveco Daily