/  /  /  /  / Kolejne modele Iveco przekazane klientom
Iveco Daily

Iveco Daily

Zmień
SegmentŚrednie dostawcze / VanŚrednie dostawcze / Podwozie
Emisja CO2--
Żużycie paliwa--
 

Kolejne modele Iveco przekazane klientom

Iveco Poland|
null
© Iveco Poland
nullnullnullnull

Spółka Iveco Poland zrealizuje w marcu i kwietniu kolejny kontrakt na dostawę ciężarówek. Pojazdy Iveco Stralis w ilości 15 sztuk zakupiło Śląskie Centrum Logistyki, będące jednym z największych operatorów logistycznych na Górnym Śląsku.

Bezpośrednim dostawcą pojazdów był dealer Iveco, firma Cracow Truck Center mająca swoją siedzibę w Rudzie Śląskiej. CTC to prężnie prowadząca działalność spółka posiadająca oddziały w Białymstoku, Lublinie i Opolu. Od stycznia tego roku działa także w Krakowie, gdzie w ciągu najbliższych dwóch lat powstanie jej kolejny nowoczesny obiekt serwisowy.

Ciągniki siodłowe Iveco Stralis, które zamówiło ŚCL, są wyposażone w 450-konne jednostki napędowe Cursor 10 spełniające normę emisji spalin Euro V w układzie SCR. Sześciocylindrowy rzędowy diesel (4 zawory na cylinder) osiąga wysoki moment obrotowy 2100 Nm już od 1050 obr./min. Wtrysk paliwa realizowany jest poprzez pompowtryskiwacze sterowane elektronicznie z systemem EDC.

Dodatkowo silnik jest wspomagany poprzez turbosprężarkę o zmiennej geometrii (VGT) oraz intercooler. Napęd z silnika na koła tylne jest przenoszony poprzez manualną, synchronizowaną z systemem pneumatycznego wspomagania zmiany biegów skrzynię przekładniową ZF16S 2220 TD, która ma 16 biegów do przodu i dwa wsteczne.

Śląskie Centrum Logistyki zamówiło pojazdy z wysoką 2-miejscową kabiną sypialną. Warto zaznaczyć, że samochody Stralis już w standardzie mają bardzo bogate wyposażenie. Znajdują się w nich m.in. elektrycznie sterowany szyberdach, pneumatyczne fotele z pełną regulacją, fotel kierowcy podgrzewany, tachograf dla dwóch kierowców, tempomat, przetwornica 24V-12V, elektrycznie podgrzewane i ustawiane lusterka wsteczne, lusterko rampowe i przednie, przyciemniane szyby, immobilizer, radio z CD, elektrycznie sterowane szyby w drzwiach, spryskiwacze reflektorów głównych, dodatkowe światła przeciwmgielne i dalekosiężne, komplet spojlerów, daszek przeciwsłoneczny nad szybą przednią, niezależne ogrzewanie postojowe, klimatyzacja, lodówka, rozkładany stolik, radio CB.

Skuteczność hamowania dodatkowo podnosi hydrauliczny retarder o mocy 380 KM przy 2600 obr./min.

Ze względu na charakter pracy (przewozy długodystansowe) Śląskie Centrum Logistyki otrzymało pojazdy wyposażone w dwa aluminiowe zbiorniki paliwa o łącznej pojemności 1160 l oraz podgrzewany zbiornik na AdBlue o pojemności 100 l. We flocie pojazdów ŚCL znajduje się pełne oprzyrządowanie telematyczne Qualcomm pozwalające w pełni kontrolować pracę kierowcy oraz warunki eksploatacji samochodu.

System pozwala również na zdalne sczytywanie danych z tachografu oraz zdalnie przesyłać zlecenia do kierowcy. Jest to szczególnie ważne, gdy ciężarówki realizują przewozy długodystansowe.

"Wybraliśmy Iveco, gdyż naszym zdaniem pojazdy te w pełni odpowiadają naszym oczekiwaniom. Korzystny stosunek ceny do jakości daje firmie Iveco duże możliwości działania na rynku. Duże, wygodne kabiny i ekonomiczne niezawodne jednostki napędowe stwarzają dogodne warunki pracy dla kierowcy, a nam dają satysfakcję w postaci użytkowania dobrego sprzętu - powiedział Marek Cierpiał, dyrektor ds. transportu i spedycji ŚCL.

"Śląskie Centrum Logistyki postawiło nam bardzo wysoko poprzeczkę, zarówno pod względem wymagań technicznych, eksploatacyjnych, jak i obsługi serwisowej. Staraliśmy się dobrać konfigurację pod katem jak najwyższej ekonomiki zużycia paliwa i maksymalnego obniżenia kosztów eksploatacji. Rozmowy były bardzo trudne, bo klient szczegółowo analizował każdy parametr oferowanych pojazdów i każdy aspekt eksploatacji. Tym bardziej cieszę się, że tak wymagający klient wybrał naszą ofertę, bo potwierdza to, że spełnia ona bardzo wysokie standardy - mówi Jacek Zawisza, przedstawiciel handlowy CTC obsługujący ten kontrakt.

"Pojazdy, jakie zostały zaoferowane klientowi, to konfiguracje najlepiej dostosowane do jego potrzeb. Iveco Stralis, pojazd nowoczesny i ekonomiczny, pokonał konkurentów i udowodnił, że potrafi spełnić oczekiwania najbardziej wymagających klientów. Jesteśmy przekonani, że Śląskie Centrum Logistyki, w pełni wykorzystując możliwości naszych ciężarówek, na stałe dołączy do grona naszych zadowolonych klientów - dodaje Piotr Suwała, regionalny kierownik sprzedaży Iveco Poland.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama

Najnowsze wiadomości - Iveco Daily