/  /  / Daily
Iveco Daily

Iveco Daily

Zmień
SegmentŚrednie dostawcze / VanŚrednie dostawcze / Podwozie
Cena113 160 zł - 155 964 zł (aktualizacja: 2013-01-01)104 550 zł - 146 985 zł (aktualizacja: 2013-01-01)
Emisja CO2255 g/km - 321 g/km255 g/km - 312 g/km
Żużycie paliwa--
 
null
© Iveco
null
Iveco Daily to średniej wielkości samochód dostawczy, którego historia rozpoczęła się w 1978 roku. Od samego początku pojazd ten oparty był na ramie podłużnicowej o konstrukcji kratownicowej. Rozwiązanie to mimo zwiększenia masy pojazdu zapewnia jednak większą wytrzymałość i sztywność. Przez cały dotychczasowy okres produkcji modele te uchodziły za wzory do naśladowana, zarówno pod względem technologii, jak i niezawodności. Świadczą o tym chociażby nagrody jakie pojazd ten otrzymał, chociażby tytuł „Furgon roku 2000”, podobny tytuł otrzymał w Anglii w roku 2005, zaś w 2009 roku wersja EcoDaily została uznana za „Zielony Furgon roku 2009”. Najnowsza generacja auta Iveco Daily, która to marka należy do grupy Fiat, dostępna jest na rynku od 2006. Drobne zmiany, głównie stylistyczne wprowadzono jeszcze w roku 2009. Ładowność jako jedna z głównych cech furgonu jest różna w zależności od wersji, których jest kilka. Samych wersji o różnych wysokościach są trzy. Przestrzeń ładunkowa w ich przypadku może mieć wysokość 1,43 metra, 1,78 metra lub też 1,99 metra. W najmniejszej wersji pomieścić można 1,3 m3 ładunku, zaś w największej 17,2 m3. Ładunek może mieć maksymalną wagę wynoszącą od 1060 do 4255 kg. Przez wiele lat produkcja tego modelu odbywała się w różnych krajach, chociażby w Poznaniu. Obecnie produkowany jest on w fabryce mieszczącej się w Suzzara we Włoszech, a także fabryce spółki Iveco i rosyjskiej firmy „Samotlor-NN” w Niżnym Nowogradzie w Rosji i zakładach mieszczących się w Sete Lagoas w Brazylii.

Nowa generacja Iveco Daily stylizowana była przez słynne biuro designerskie Giorgetto Giugiaro. Zmianie uległa przede wszystkim przednia część pojazdu, podczas gdy tylna w dalszym ciągu wyglądem przypominała pudełko, w którym zastosowano płaskie ściany oraz połączenia pod kątem prostym. Jednak wygląd taki posiadają praktycznie wszystkie samochody użytkowe, a spowodowane jest to koniecznością zapewnienia odpowiednich cech użytkowych. Z przodu zmianie uległy reflektory, które przestały być ułożone poziomo w kształcie prostokąta, a stały się dużą przeszkloną powierzchnią nachodzącą na maskę. Zastosowano także nową, lakierowaną na srebrno atrapę wlotu powietrza. Nadwozie dostępne jest w 3 wersjach, jako 3-drzwiowy furgon, 2-drzwiowe podwozie do zabudowy lub też 4-drzwiowe podwozie z podwójną kabiną. Możliwy jest zakup specjalnej odmiany z silnikiem zasilanym sprężonym gazem ziemnym, który jest jednostką ekologiczną spełniającą standardy emisji spalin Euro 6.

Wyposażenie standardowe z zakresu bezpieczeństwa nie należy do najbogatszych, jednak już wyposażenie opcjonalne jest podobne do tego z samochodów osobowych. Seryjnie montowana jest poduszka powietrzna kierowcy oraz system antypoślizgowy ABS. Za dodatkową opłatą dostępna jest jednak poduszka powietrzna pasażera, poduszki powietrzne boczne, a także system rozdziału siły hamowania EBD, układ kontroli stabilności toru jazdy ESP oraz kontrola trakcji ASR.

Konkurencję dla Iveco Daily stanowi między innymi Toyota Hiace, Volkswagen Crafter, Ford Transit, Citroen Jumper, Mercedes Sprinter oraz Fiat Ducato.
 

Daily najczęściej porównywany z

GAZ-AVC Gazela
GAZ-AVC Gazela
Mitsubishi Fuso Canter
Mitsubishi Fuso Canter
Nissan Cabstar
Nissan Cabstar
Opel Movano
Opel Movano
Peugeot Boxer
Peugeot Boxer
Renault Trucks Maxity
Renault Trucks Maxity
Volkswagen Crafter GP
Volkswagen Crafter
Reklama