/  /  /  / Serce nowego Isuzu D-Max
Isuzu

Isuzu

Zmień
Isuzu to japońska firma motoryzacyjna znana na całym świecie przede wszystkim jako wytwórca samochodów użytkowych i ciężarowych, choć w swojej historii miała również wiele modeli osobowych. W Polsce znana jest głównie z tego, że posiada swoją fabrykę silników położoną w Tychach.
Dowiedz się więcej o marce
 

Serce nowego Isuzu D-Max

Isuzu|
null
© Isuzu
nullnullnull

Całkowicie nowy, wysokoprężny silnik 2,5 l z dwustopniowym turbodoładowaniem pozwala uzyskać wyjątkowo niskie jak na tę klasę zużycie paliwa. W cyklu mieszanym, dla wersji z podwójną kabiną, napędem 4x4 i manualną skrzynią biegów najnowszy D-Max według danych producenta spala zaledwie 7,4 l/100 km.

Z myślą o zwiększeniu mocy, zmniejszeniu zużycia paliwa i ograniczeniu szkodliwości dla środowiska opracowano silnik wysokoprężny nowej generacji, oparty na udoskonalonym systemie Common-Rail własnej konstrukcji. Silnik ten ma jeszcze większą moc i stabilny moment obrotowy, ale zużywa mniej paliwa, dzięki czemu z łatwością spełnia normę czystości spalin Euro V.

Większa moc przy niższej pojemności
Nowy silnik 4JK1-TC High Performance o pojemności 2,5 l osiąga wysoką moc 163 KM i wysoki moment obrotowy równy 400 Nm. Tym samym przewyższa pod każdym względem swojego poprzednika, a pod względem dostępnego momentu obrotowego nawet silnik 3.0.

Niskie zużycie paliwa i niewielka emisja CO2
Nowy silnik o pojemności 2,5 l spala zaledwie 7,4 l oleju napędowego na 100 km (dane producenta), co jest jedną z najniższych wartości w segmencie pickupów. Ponadto warto dodać, że średnia emisja emisja CO2 wynosi 194 g/km.

Dwustopniowa turbosprężarka
Nowa, podwójna turbosprężarka zapewnia bardziej efektywne doładowanie przy niskiej prędkości obrotowej silnika i lepszą reakcję silnika w całym zakresie prędkości obrotowych. Dzięki temu poprawia się dynamika jazdy, zmniejsza się zużycie paliwa i emisja spalin.

Wysokociśnieniowy wtrysk paliwa
Ciśnienie wtrysku paliwa zostało zwiększone ze 180 MPa do 200 MPa. W połączeniu z nowego typu wtryskiwaczami, które mają teraz więcej dysz o mniejszej średnicy, zapewnia to znacznie lepsze rozpylenie paliwa, a tym samym poprawę efektywności spalania.

Sześciostopniowa, manualna skrzynia biegów
Nowa, sześciostopniowa skrzynia biegów została harmonijnie zestopniowana, co umożliwia szybką zmianę kolejnych biegów, a w efekcie zapewnia większą łatwość i swobodę prowadzenia samochodu.

Pięciostopniowa automatyczna skrzynia biegów z trybem sekwencyjnym
Nowa, pięciostopniowa, automatyczna skrzynia biegów posiada możliwość sekwencyjnej zmiany biegów przez kierowcę. To daje większą przyjemność z prowadzenia samochodu i możliwość bardziej optymalnego sterowania skrzynią biegów, co sprzyja zmniejszeniu zużycia paliwa.

Nowy Isuzu D-Max pojawi się w Polsce już od czerwca.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama