/  /  / D-Max
Isuzu D-Max

Isuzu D-Max

Zmień
SegmentŚrednie dostawcze / Pick-up
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 
null
© Isuzu
null
Isuzu D-Max to pierwszy pojazd japońskiej marki, której właścicielem jest Toyota, dostępny na polskim rynku. Dotychczas firma ta znana była w Polsce przede wszystkim z silników diesla, które produkowała w Tychach. Auto powstało w 2002 roku, czyli jeszcze w czasach kiedy właścicielem Isuzu było General Motors, przez co spotykany jest na całym świecie pod różnymi nazwami. Najbardziej popularne to właśnie D-Max, ale spotkać można go również jako Chevrolet Colorado, Chevrolet D-Max czy Isuzu Rodeo. Zbudowany został na płycie podłogowej koncernu General Motors, która stosowana jest w kilku średniej wielkości autach użytkowych, takich jak GMC Canyon czy Isuzu i-Series. W Polsce model ten pojawił się rok po przejściu faceliftingu w 2008 roku, czyli wraz z debiutem marki Isuzu w czerwcu 2009 roku. W oficjalnej segmentacji auto zostało sklasyfikowane jako lekki pick-up w grupie aut dostawczych. Jednak patrząc na wagę wynoszącą w najlżejszej wersji blisko 1,7 tony ciężko powiedzieć aby był to pojazd lekki. Swoją masę zawdzięcza długości przekraczającej 5,15 metra oraz szerokości 1,80 metra i wysokości 1,71 metra. Dzięki tak dużym gabarytom ładowność wynosi, w wersji krótkiej 1141 kg, a w wersji długiej 1320 kg. Jeżeli zaszłaby taka potrzeba Isuzu D-Max może również uciągnąć przyczepę o masie do 3 ton. Pojazd ten produkowany jest w miejscowości Rayong w Tajlandii (w państwie, w którym znajduje się drugi co do wielkości rynek pickup-ów), w Bogocie w Kolumbii, Arica w Chile oraz w Quito w Ekwadorze.

Isuzu D-Max dostępny jest w trzech wersjach nadwozia, którymi jest 2-drzwiowy pickup z krótką kabiną oraz wersja również 2-drzwiowa tyle, że z wydłużoną kabiną, a także 4-drzwiowy pickup z podwójną kabiną. Stylistyka boków oraz tyłu jest jak w każdym pickupie podporządkowana właściwościom użytkowym, czyli przewożeniu ładunków. Cechy, którymi wyróżnia się Isuzu zauważalne są tylko z przodu. Lecz swoim wyglądem przypomina raczej samochody amerykańskie (np. Cadillac), gdyż wygląda bardzo masywnie, ale zarazem elegancko. Dużo jest również linii prostych i niemal płaskich kątów. W oczy najbardziej rzuca się agresywna atrapa chłodnicy, duże pionowe reflektory, a także wlot powietrza do intercoolera umieszczony na masce. Jak przystało na znanego na świecie producenta silników wysokoprężnych, pod maską znajdować się mogą tylko jednostki diesla. W zależności od wersji zastosowany może być napęd na 2 lub 4 koła.

Wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa zarówno biernego jak i czynnego nie jest w Isuzu D-Max zaliczane do najbogatszych. W standardowym wyposażeniu znajdują się tylko dwie poduszki powietrzne przeznaczone dla kierowcy i pasażera. Seryjnie montowany jest także system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania ABS z układem rozdziału siły hamowania EBD. Nie ma możliwości dokupienia dodatkowego wyposażenia z zakresu bezpieczeństwa. Przełożyło się to na słabe wyniki w testach zderzeniowych przeprowadzonych przez organizację EuroNCAP, w których których-Max otrzymał zaledwie 2 z 5 możliwych gwiazdek. Dodatkowo jedna z nich została przekreślona gdyż istniało realne zagrożenie życia w skutek obrażeń klatki piersiowej.

Konkurencję dla Isuzu D-Max stanowi Nissan Navarra, Mistubishi L200 oraz Toyota Hilux.
 

D-Max najczęściej porównywany z

Fiat Doblo
Fiat Doblo
Ford Ranger
Ford Ranger
Ssangyong Actyon Sports
Ssangyong Actyon Sports
Volkswagen Amarok
Volkswagen Amarok
Reklama