/  /  / QX70
Infiniti QX70

Infiniti QX70

Zmień
SegmentTerenowo Rekreacyjne / Klasa Wyższa
Cena252 560 zł - 326 400 zł (aktualizacja: 2016-04-01)
Emisja CO2225 g/km - 307 g/km
Żużycie paliwa8,6 L/100km - 13,1 L/100km
 
FX_HighRes_GHS7679.jpg
© Infiniti
FX_HighRes_GHS7679.jpg002HiRes.jpg003HiRes.jpgFX37_050FS_015HiRes.jpgFX37_HighRes_Exterior21.jpgFX37_HighRes_Exterior22.jpgFX37_HighRes_Exterior23.jpgFX37_HighRes_interior.jpgFX50_exterior_DSC0167.jpgFX50_interior_DSC0028.jpgFX_HighRes_GHS7651.jpgHigh_Res_FX_GI8R4133.JPG001HiRes.jpg004HiRes.jpg005HiRes.jpg006HiRes.jpg007HiRes.jpg009HiRes.jpg010HiRes.jpg011HiRes.jpgFX37_051_016HiRes.jpgFX37_051FS_017HiRes.jpgFX37_052_018HiRes.jpgFX37_052FS_019HiRes.jpgFX37_053_020HiRes.jpgFX_HighRes_GHS7641.jpgFX_HighRes_GHS8362.jpgFX_HighRes_GHS8785.jpgHigh_Res_FX_04.jpgHigh_Res_FX_13.jpgHigh_Res_FX_25.jpgHigh_Res_FX_GI8R3838.JPGHigh_Res_FX_GI8R3970.JPGHigh_Res_FX_GI8R3983.JPGFX50_interior_DSC0028.jpg008HiRes.jpg012HiRes.jpgFX ikonka.jpgInfiniti FXInfiniti FXInfiniti FXInfiniti FXInfiniti FXInfiniti FXInfiniti FXInfiniti FXInfiniti FXInfiniti FXInfiniti FXInfiniti FXInfiniti FXInfiniti FXInfiniti FXInfiniti FXInfiniti FXInfiniti FX
Infiniti FX to największy z dostępnych w Europie samochodów w całej gamie japońskiego producenta. Został on zaprezentowany w 2003 roku jako następca modelu QX4, a powstał na płycie podłogowej o nazwie „FM platform”, która była już wykorzystana między innymi w Nissanie 350Z. Nadwozie oparte na tej płycie otrzymało długość 4,87 metra, szerokość 1,93 metra oraz wysokość 1,68 metra. Mimo swoich dość sporych wymiarów i wagi przekraczającej 2 tony, producent uważa, że jest to SUV średniej wielkości. W oficjalnej segmentacji FX zakwalifikowany został do klasy wyższej (segment E) w grupie aut terenowo-rekreacyjnych. Zmiana generacyjna nastąpiła w 2008 roku, kiedy to podczas salonu motoryzacyjnego w Genewie w marcu 2008 roku zaprezentowano nową wersję. Jednak wciąż były to odmiany przeznaczone w szczególności na rynek amerykański. Dopiero na targach motoryzacyjnych w Paryżu, tego samego roku, zaprezentowano wersję FX37, która była specjalnie przeznaczona na rynek europejski, a sprzedaż rozpoczęła się w końcówce tego samego roku. Specjalna sportowa wersja FX50 otrzymała niezależne zawieszenie na każde z kół. W porównaniu do poprzednika zmianie uległ przede wszystkim wygląd zewnętrzny, ale wprowadzono również kilka ulepszeń technicznych oraz nowe jednostki napędowe. Podobnie jak w przypadku modelu EX miejscem produkcji jest fabryka Nissana w japońskiej miejscowości Tochigi.

Pojawienie się na rynku modelu FX w 2003 roku wywołało spore ożywienie, gdyż model ten stylistycznie był bardzo awangardowy. Nowa generacja poszła tą samą ścieżką i w sposób bardzo elegancki połączyła sportowe właściwości coupe, z przestronnością i wyposażeniem limuzyny oraz pojemnością SUV-ów. Potężne nadkola i duży prześwit przekazują wiadomość, że auto to może jeździć nie tylko po asfalcie. Przód, a w szczególności reflektory zastosowano bardzo podobne do jednego z modeli Nissana (który jest właścicielem marki Infiniti), o nazwie Maxima. Inną charakterystyczną cechą jest muskularny grill z dużą ilością chromowanych, poziomych listewek. Całość zakończona dwoma końcówkami wydechu jednoznacznie wskazuje również na sportowy charakter auta. Infiniti FX występuje jedynie w jednej wersji nadwozia, którą jest 5-drzwiowy SUV, jednak oferuje za to specjalną sportową wersję, wyróżniającą się ponadprzeciętnym silnikiem. Wszystkie jednostki stosowane w tym modelu zasilane są benzyną i osiągają moc przekraczającą 300 KM.

W Infiniti FX standardowo montowanych jest aż 6 poduszek powietrznych, po jednej czołowej dla kierowcy i pasażera, poduszki boczne montowane w przednich siedzeniach, a także kurtyny powietrzne dla 2 rzędów siedzeń. Ponadto w standardzie znajduje się system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania ABS oraz system stabilizacji toru jazdy ESP. Za dodatkową opłatą otrzymać można inteligentny tempomat utrzymujący odległość od pojazdu poprzedzającego oraz system wspomagania hamowania. Na Infiniti FX nie zostały dotychczas przeprowadzone testy zderzeniowe organizacji EuroNCAP.

Zgodnie z nową polityką marketingową producenta od roku modelowego 2014 samochód zmienił nazwę modelu z FX na QX70.

Model QX70 konkurować ma na rynku między innymi z Porsche Cayenne, Lexusem RX oraz BMW X6.

 

QX70 najczęściej porównywany z

Audi A3
Audi A3
BMW X5
BMW X5
Infiniti QX50
Infiniti QX50
Jeep Grand Cherokee
Jeep Grand Cherokee
Mercedes A
Mercedes A
Mercedes CLA
Mercedes CLA
Renault Megane
Renault Megane
Reklama