/  /  / Q70
Infiniti Q70

Infiniti Q70

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Wyższa
Cena199 840 zł - 290 840 zł (aktualizacja: 2016-04-01)
Emisja CO2124 g/km - 249 g/km
Żużycie paliwa4,8 L/100km - 10,8 L/100km
 
Infiniti M37
© Infiniti
Infiniti M37Infiniti M37Infiniti M37Infiniti M37Infiniti M37Infiniti M37Infiniti M37Infiniti M37Infiniti M37Infiniti M37Infiniti M37Infiniti M37Infiniti M37Infiniti M37Infiniti M37Infiniti M37Infiniti M37Infiniti M37Infiniti M37Infiniti M37Infiniti M37Infiniti M37Infiniti M37Infiniti M37
Infiniti M 2010, to już trzecia generacja modelu  marki, stanowiącej luksusowe skrzydło marki Nissan. Pierwsze wcielenie, dostępne w Stanach Zjednoczonych od 2003 roku było w zasadzie, dostępnym jedynie na japońskim rynku, Nissanem Glorią poddanym drobnym zmianom stylistycznym oraz wyposażonym w mocniejszy, ośmiocylindrowy silnik w układzie V. Z racji na nie najświeższą konstrukcję auto nie odniosło na amerykańskim rynku sukcesu. W 2005 Infiniti zaprezentowało drugą generację modelu M, opartą na platformie FM marki Nissan. Auto mierzące niewiele poniżej pięciu metrów było krótsze od modelu Q45, stanowiącego do 2006 roku model flagowy Infiniti, o 177mm, oferowało jednak większą przestrzeń wewnątrz kabiny i to właśnie od roku 2006 model M stał się flagowym autem japońskiego producenta rywalizując udanie z takimi modelami konkurencji jak E- klasa Mercedesa, BMW serii 5, czy Lexus GS. Trzecią generację Infiniti M zaprezentowano w 2010 roku.

Limuzyna klasy wyższej (E) mierzy 4945mm będąc dłuższa niż główni konkurenci w klasie spod znaku Mercedesa, BMW, czy Lexusa, mając 1500 mm wysokości jest od nich również wyższa. Szerokość (1845mm) stawia ją przed Lexusem ale za BMW i Mercedesem. Według producenta w kształtach samochodu dostrzegać powinniśmy inspirację naturą- morskimi falami, czy falistością wydm, a w detalach gotowe do ataku drapieżniki. I faktycznie, muskularne nadwozie łagodzone jest przez faliste kształty, tak że całość nie przytłacza swoimi gabarytami. Dostrzegalne są również wyraźne inspiracje samochodem koncepcyjnym Infiniti „Essence”. W roku 2011 pojawić się ma wersja hybrydowa Infiniti M, która, wg zapewnień producenta zużywać powinna o połowę mniej paliwa, niż jej spalinowy odpowiednik.

Do ochrony biernej pasażerów Infiniti służy sześć poduszek powietrznych- dwie czołowe oraz dwie boczne (dwu- komorowe, chroniące oddzielnie miednicę oraz klatkę piersiową pasażerów) dla pasażerów przednich siedzeń oraz kurtyny powietrzne, chroniące podróżujących zarówno na przedniej jak i tylnej kanapie. Wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa czynnego obejmuje min. takie elementy jak układ ABS, system kontroli trakcji, aktywne zagłówki, kamera cofania oraz system wspomagający ruszanie pod górę.

Zgodnie z nową polityką marketingową producenta od roku modelowego 2014 samochód zmienił nazwę modelu z M na Q70.

Konkurenci Infiniti Q70 to samochody klasy wyższej z najwyższej półki, takie jak Mercedes klasy E, Lexus GS, Audi A6 czy BMW serii5.
 

Q70 najczęściej porównywany z

Audi A6
Audi A6
BMW 5
BMW 5
BMW X3
BMW X3
BMW X5
BMW X5
Infiniti Q50
Infiniti Q50
Lexus IS
Lexus IS
Lexus GS
Lexus GS
Reklama